Wakacyjna bitwa o Chorwację: FlixBus odpowiada na ruch PKP Intercity
Rywalizacja o pasażerów podróżujących latem do Chorwacji właśnie weszła w nową fazę i po raz pierwszy w historii mamy tutaj autobusowo-kolejową konkurencję. To świetny sygnał dla wszystkich pasażerów!
Zaledwie kilkadziesiąt godzin po ogłoszeniu przez premiera Donalda Tuska uruchomienia bezpośredniego połączenia kolejowego z Polski nad Adriatyk – FlixBus ogłasza gotowość do sezonu z imponującą siatką 19 chorwackich miast obsługiwanych z 10 polskich lokalizacji. O tym wydarzeniu i kolejowym debiucie nad Adriatykiem pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Ilu chorwackich miast dotyczy oferta FlixBusa i z ilu polskich lokalizacji można do nich dojechać?
- Jakie są główne różnice między ofertą PKP Intercity a FlixBusa w kontekście podróży do Chorwacji?
- Jakie udogodnienia oferują autobusy FlixBusa na trasach do Chorwacji?
Chorwacka oferta
PKP Intercity uruchamia połączenie kolejowe do Chorwacji cztery razy w tygodniu od czerwca, co zapowiedział osobiście premier. To reakcja na silny popyt i kierunek, który w 2024 roku przyciągnął ponad 1,16 mln turystów z Polski.
Jednak FlixBus nie zamierza oddać pola. Zielony operator oferuje aż 19 chorwackich miast na trasach bezpośrednich, w tym Dubrownik, Split, Zadar, Pula, Trogir, Makarska czy Rijeka – a wszystko to dostępne nawet z rocznym wyprzedzeniem, co trudno przebić. Codzienne kursy np. z Warszawy do Rijeki trwają od 17,5 godziny, a bilety zaczynają się od 149,99 zł – często taniej niż analogiczny bilet kolejowy.
Autobusy FlixBusa wyjeżdżają z Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Katowic, Radomia, Kielc i innych miast. Wszystkie kursy odbywają się nowoczesnym taborem z Wi-Fi, klimatyzacją, ładowarkami USB oraz gwarantowanym bagażem.
Pociąg czy autobus?
Start bezpośredniego połączenia kolejowego PKP Intercity – ogłoszony na portalu X przez premiera – wywołał szybkie i precyzyjne działanie FlixBusa, który nie tylko przypomniał o swojej gotowości, ale też poszerzył komunikację o nowe elementy: codzienne kursy, rozbudowaną mapę przystanków i możliwość zakupu biletów z dużym wyprzedzeniem.
Zarówno pociąg Intercity, jak i autobusy FlixBusa, mają swoje atuty – pierwszy oferuje wygodę bez korków i zmiany środka transportu, drugi stawia na elastyczność, niższe ceny i bezpośredni dojazd do mniejszych kurortów.
Kolej może być bardziej atrakcyjna dla rodzin i seniorów, autobusy dla młodych i backpackerów. Ostatecznie to pasażer zdecyduje, który model wygra – a przewoźnicy będą musieli zabiegać o jego uwagę ofertą, komfortem i… ceną.
Techniczna przewaga?
Na trasie Warszawa–Rijeka FlixBus oferuje dwa kursy dziennie, a czas przejazdu to 17,5 godziny. PKP Intercity jeszcze nie podało szczegółowego rozkładu, ale przy przejazdach przez Czechy, Austrię i Słowenię, realny czas podróży może być zbliżony lub nieco dłuższy.
Oba środki transportu zakładają obsługę trasy nocnej – co czyni je realnymi alternatywami dla lotów, które w sezonie bywają kosztowne i obłożone. Sprawdź dostępne połączenia i rozkłady:
- FlixBus: www.flixbus.pl
- PKP Intercity: www.intercity.pl
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze