Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Volvo z integralnym, dwuprzegubowym autobusem elektrycznym dla Meksyku – 7800 Electric

infobus
17.03.2025 11:02
0 Komentarzy

14 marca 2025 roku firma Volvo Buses ogłosiła premierę swojego najnowszego modelu Volvo 7800 Electric.

Najnowsza platforma obejmuje zarówno autobus przegubowy, jak i dwuprzegubowy. Oba będą produkowane lokalnie, w Meksyku. Jest to dość zastanawiające globalnego producenta, który w Polsce zlikwidował fabrykę integralnych autobusów dla Europy, natomiast w Ameryce Południowego robi dokładnie na odwrót i rozwija projekt kompleksowej oferty i wychodzi poza montaż podwozi.

Rozkład jazdy:

  1. W jakich wariantach długości będzie dostępny nowy model Volvo 7800 Electric?
  2. Jaką pojemność pasażerską oferują wersje przegubowa i dwuprzegubowa Volvo 7800 Electric?
  3. Kiedy planowane są pierwsze dostawy nowego modelu Volvo 7800 Electric?

Segment BRT

Nowe pojazdy są częścią strategii rozwoju elektromobilności w ramach systemów Bus Rapid Transit (BRT), które umożliwią jeszcze bardziej efektywny i ekologiczny transport publiczny.

Volvo Buses działa na meksykańskim rynku już od ponad 25 lat i jest jednym z liderów w segmencie autobusów BRT. Premiera Volvo 7800 Electric jest kolejnym krokiem w realizacji zobowiązań firmy wobec transformacji ekologicznej, zwiększając jednocześnie pojemność pasażerską i zmniejszając emisję spalin. Jak podkreśla Rafael Kisel, prezes Volvo Group Mexico:

„Przyspieszamy transformację w kierunku zrównoważonego transportu publicznego, aby poprawić system komunikacji miejskiej w Meksyku. Nowy model Volvo 7800 Electric przyniesie korzyści zarówno operatorom transportu, jak i pasażerom, jednocześnie poprawiając jakość życia mieszkańców miast.”

MEGA możliwości przewozowe

Nowy Volvo 7800 Electric dostępny będzie w dwóch wariantach:

  • dwuprzegubowym o długości 25,6 metra, który pomieści aż 300 pasażerów
  • przegubowym, zdolnym przewozić do 191 pasażerów.

Oba modele oferują możliwość szybkiego ładowania o mocy 250 kWh, co zapewni im długą autonomię i efektywną eksploatację. Seria Volvo 7800 Electric została opracowana na modularnej platformie e-mobility BZR Volvo Buses, co pozwala na jego dostosowanie do różnych warunków eksploatacyjnych. Zarówno wersja przegubowa, jak i dwuprzegubowa będą produkowane w meksykańskiej fabryce Volvo Buses, a pierwsze dostawy zaplanowano na 2026 rok. Dodajmy, że wcześniej powstał 12-metrowy model Volvo Luminus.

Volvo 7800 Electric; autobus w 100% Volvo, w 100% elektryczny, wyprodukowany w Meksyku.
Volvo 7800 Electric; autobus w 100% Volvo, w 100% elektryczny, wyprodukowany w Meksyku.

Kompleksowa obsługa

Volvo Buses wprowadza kompleksowy model utrzymania, obejmujący zarówno umowę serwisową, jak i dostęp do oryginalnych części zamiennych, co pozwoli na nieprzerwaną eksploatację pojazdów. Dodatkowo, Volvo 7800 Electric zostanie wyposażony w najnowocześniejsze systemy aktywnych systemów bezpieczeństwa, które zwiększą ochronę pieszych i rowerzystów na zatłoczonych ulicach miast.

Jak dodaje Rafael Kisel:

„Wprowadzając nowy Volvo 7800 Electric, robimy znaczący krok w kierunku elektromobilności w Meksyku, zapewniając czystsze, bezpieczniejsze i bardziej zrównoważone rozwiązania transportowe dla systemów BRT.”

I na koniec film z meksykańskiej premiery Volvo 7800 Electric:

Komentarze