Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Volvo 7700 na testach w MZA

infobus
13.05.2009 10:14
0 Komentarzy
Miejskie Zakłady Autobusowe przez kilka kolejnych tygodni testować będą autobus Volvo 7700. W ubiegły piątek, w zajezdni Ostrobramska, została podpisana umowa między przewoźnikiem i producentem i odbyła się prezentacja pojazdu. Do 2012 roku chcemy wycofać z ruchu wszystkie Ikarusy –mówił Prezes MZA Mieczysław Magierski. Dlatego już niebawem będziemy ogłaszać kolejne przetargi na zakup kolejnych autobusów. W tej chwili jesteśmy na etapie wyboru doradcy finansowego, który wskaże nam możliwe źródła finansowania taj inwestycji – dodał. Jak łatwo się domyślić wśród oferentów pojawi się także Volvo. Szwedzki producent nie ma dużego doświadczenia w stolicy Polski. W Warszawie jeździ bowiem tylko jeden skandynawski, a może skandynawsko-polski autobus –Jelcz M180, na podwoziu Volvo B10M. Także z tego powodu MZA zdecydowały się na testy autobusu Volvo 7700. Chcemy przyjrzeć się bliżej rozwiązaniom stosowanym przez szwedzkiego producenta –mówił Magierki. Jest to marka nam raczej obca. Przypomnijmy, że autobusy Volvo, produkowane w fabryce we Wrocławiu są z powodzeniem eksploatowane w innych polskich miastach – właśnie m.in. w stolicy Dolnego Śląska, Łodzi, Łomży czy Gdyni. Korzyści z warszawskich testów będą czerpały obie strony. Dla nas testowanie naszego autobusu na ulicach Warszawy będzie cenną lekcją, która pozwoli na jeszcze lepsze dopasowanie pojazdu dla naszych klientów w przyszłości – powiedział Władysław Smyk, Dyrektor Sprzedaży Volvo Polska.
Testowe Volvo 7700Testowe Volvo 7700Testowe Volvo 7700Vovlo 7700 na terenie zajezdni Ostrobramska
Linia 111 brygada 4
Po zakończeniu części oficjalnej autobus Volvo 7700 wyjechał w swoją pierwszą jazdę po Warszawie. Tym razem była to jeszcze przejażdżka pokazowa dla zaproszonych gości, jednakże już następnego dnia pojazd rozpoczął regularne kursowanie na linii 111 –brygada 4. Wszyscy, którzy chcą podziwiać Volvo w scenerii Nowego Światu, Mostu Poniatowskiego czy Krakowskiego Przedmieścia mają do tego znakomitą okazję.
Kilka słów o Volvo 7700
Autobusy Volvo 7700 są dostępne zarówno w wersji dwuosiowej –12 metrowej, jak i przegubowej –18 metrowej. Otwarta konstrukcja pojazdu umożliwia wybór układu foteli oraz rozmieszczenie drzwi zgodnie z życzeniem zamawiającego. Nadwozie pojazdu zostało wykonane ze stali nierdzewnej, co dodatkowo zabezpiecza je przed korozją, wydłużając tym samym żywotność pojazdu. Silnik autobusu Volvo 7700 testowanego w Warszawie spełnia normy Euro5. Jak zauważył Władysław Smyk pojazd, który został użyczony MZA jest klasycznym testerem, co oznacza, ze zastosowane w nim rozwiązania nie są do końca optymalne. Brakuje w nim chociażby klimatyzacji przestrzeni pasażerskiej, w którą autobusy można wyposażyć na życzenie klienta. W autobusach Volvo 7700 stosowanych jest kilka rodzajów automatycznych skrzyń biegów, wyposażonych we wbudowany retarder. Po opuszczeniu stanowiska pracy kierowcy Prezes Mieczysław Magierski stwierdził, iż autobus Volvo 7700 prowadzi się o wiele lepiej niż samochód osobowy. Czuje się komfort pracy i niemal nie odczuwa się, iż prowadzi się autobus miejski. Czego producent może chcieć więcej? Autobusy Volvo 7700 dostępne są w wersji z silnikiem diesla i gazowym.
Testowe Volvo 7700Testowe Volvo 7700Wnętrze Volvo 7700
VDL w kolejce
Volvo 7700 jest pierwszym, ale nie ostatnim testowanym przez MZA autobusem. W najbliższym czasie w Warszawie pojawi się kolejny tester –VDL Citea. Przewoźnik prowadzi również rozmowy z kolejnymi producentami. Przypomnijmy, iż dziś podstawę taboru MZA stanowią Solarisy, Ikarusy i Jelcze. W przetargach może liczyć się już tylko ten pierwszy. Nie wiadomo czy po raz kolejny na szturm stolicy zdecyduje się MAN, który podobno z największym polskim przewoźnikiem jest skonfliktowany.

Komentarze