Ulm przyspiesza z elektromobilnością: SWU zamawia 37 autobusów eCitaro. Pod klucz
SWU Verkehr GmbH i Daimler Buses podpisały umowę na dostawę 37 nowych autobusów elektrycznych Mercedes-Benz eCitaro, z opcją na kolejne 9 pojazdów.
To kontynuacja transformacji taboru publicznego Ulm i Neu-Ulm w kierunku zeroemisyjnym. Wartość kontraktu sięga 34,6 mln euro.
Rozkład jazdy:
- Ile autobusów elektrycznych Mercedes-Benz eCitaro zamówiła firma SWU Verkehr GmbH?
- Jakie wyposażenie i systemy bezpieczeństwa znajdą się w nowych eCitaro dla Ulm i Neu-Ulm?
- Jaki cel taborowy chce osiągnąć SWU Verkehr do 2027 roku dzięki realizacji tego kontraktu?
Co dla Ulm?
Skład zamówienia:
- 15 solobusów eCitaro (12,14 m, 3 drzwi, do 65 pasażerów)
- 22 przegubowców eCitaro G (18,3 m, 4 drzwi, do 143 pasażerów)
- Opcjonalnie: 9 dodatkowych pojazdów (od 2027 r.)
Dostawy mają zakończyć się do końca 2026 roku. Wszystkie pojazdy będą wyposażone w najnowsze baterie NMC4 (111 kWh na moduł), z możliwością ładowania pantografowego oraz w bazie. Dzięki temu pojazdy poradzą sobie z wymagającymi trasami bez konieczności zwiększania liczby kursów.
Nowoczesność i bezpieczeństwo
eCitaro zostaną wyposażone m.in. w:
- Sideguard Assist 2 (ochrona pieszych i rowerzystów),
- Preventive Brake Assist 2 (automatyczne hamowanie awaryjne),
- Traffic Sign Assist (rozpoznawanie znaków),
- inteligentną klimatyzację na CO₂ i system zarządzania termicznego.
Pod klucz
Dzięki pakietowi usług cyfrowych Omniplus, SWU będzie mieć dostęp do zaawansowanej diagnostyki, zdalnego monitorowania stanu baterii (Battery Monitoring), planowania serwisów i integracji danych z zewnętrznymi systemami zarządzania flotą. Umowa serwisowa obejmuje aż 12 lat wsparcia.
Elektromobilność w praktyce
Od 2024 roku po ulicach Ulm i Neu-Ulm jeździ już 14 przegubowych eCitaro G, również zakupionych od Daimlera. Nowe zamówienie zwiększy udział elektrobusów w taborze SWU do ponad 50% do 2027 roku. Miasto celuje nie tylko w redukcję emisji CO₂ i hałasu, ale też w realną poprawę jakości życia mieszkańców.
„Elektromobilność w transporcie publicznym to klucz do bardziej przyjaznych miast. Cieszymy się, że możemy wspierać SWU w tym projekcie – oferując nasze doświadczenie, technologię i zespół na miejscu w Neu-Ulm” – powiedział Till Oberwörder, CEO Daimler Buses.
„Z Mercedes-Benz Buses mamy sprawdzonego, lokalnego partnera. To wspiera gospodarkę krajową i ułatwia serwis” – podkreślił Ralf Gummersbach, dyrektor SWU Verkehr.
Masz inne niemieckie inwestycje autobusowe do opracowania? Mogę przygotować porównania, zestawienia flot lub mapę wdrożeń eCitaro w Europie.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze