Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ulm przyspiesza z elektromobilnością: SWU zamawia 37 autobusów eCitaro. Pod klucz

infobus
23.07.2025 12:01
0 Komentarzy

SWU Verkehr GmbH i Daimler Buses podpisały umowę na dostawę 37 nowych autobusów elektrycznych Mercedes-Benz eCitaro, z opcją na kolejne 9 pojazdów.

To kontynuacja transformacji taboru publicznego Ulm i Neu-Ulm w kierunku zeroemisyjnym. Wartość kontraktu sięga 34,6 mln euro.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów elektrycznych Mercedes-Benz eCitaro zamówiła firma SWU Verkehr GmbH?
  2. Jakie wyposażenie i systemy bezpieczeństwa znajdą się w nowych eCitaro dla Ulm i Neu-Ulm?
  3. Jaki cel taborowy chce osiągnąć SWU Verkehr do 2027 roku dzięki realizacji tego kontraktu?

Co dla Ulm?

Skład zamówienia:

  • 15 solobusów eCitaro (12,14 m, 3 drzwi, do 65 pasażerów)
  • 22 przegubowców eCitaro G (18,3 m, 4 drzwi, do 143 pasażerów)
  • Opcjonalnie: 9 dodatkowych pojazdów (od 2027 r.)

Dostawy mają zakończyć się do końca 2026 roku. Wszystkie pojazdy będą wyposażone w najnowsze baterie NMC4 (111 kWh na moduł), z możliwością ładowania pantografowego oraz w bazie. Dzięki temu pojazdy poradzą sobie z wymagającymi trasami bez konieczności zwiększania liczby kursów.

Nowoczesność i bezpieczeństwo

eCitaro zostaną wyposażone m.in. w:

  • Sideguard Assist 2 (ochrona pieszych i rowerzystów),
  • Preventive Brake Assist 2 (automatyczne hamowanie awaryjne),
  • Traffic Sign Assist (rozpoznawanie znaków),
  • inteligentną klimatyzację na CO₂ i system zarządzania termicznego.
Ulm i Neu-Ulm przyspieszają z elektromobilnością: SWU zamawia 37 autobusów eCitaro z opcją na 9 kolejnych
Ulm i Neu-Ulm przyspieszają z elektromobilnością: SWU zamawia 37 autobusów eCitaro z opcją na 9 kolejnych

Pod klucz

Dzięki pakietowi usług cyfrowych Omniplus, SWU będzie mieć dostęp do zaawansowanej diagnostyki, zdalnego monitorowania stanu baterii (Battery Monitoring), planowania serwisów i integracji danych z zewnętrznymi systemami zarządzania flotą. Umowa serwisowa obejmuje aż 12 lat wsparcia.

Elektromobilność w praktyce

Od 2024 roku po ulicach Ulm i Neu-Ulm jeździ już 14 przegubowych eCitaro G, również zakupionych od Daimlera. Nowe zamówienie zwiększy udział elektrobusów w taborze SWU do ponad 50% do 2027 roku. Miasto celuje nie tylko w redukcję emisji CO₂ i hałasu, ale też w realną poprawę jakości życia mieszkańców.

„Elektromobilność w transporcie publicznym to klucz do bardziej przyjaznych miast. Cieszymy się, że możemy wspierać SWU w tym projekcie – oferując nasze doświadczenie, technologię i zespół na miejscu w Neu-Ulm” – powiedział Till Oberwörder, CEO Daimler Buses.

„Z Mercedes-Benz Buses mamy sprawdzonego, lokalnego partnera. To wspiera gospodarkę krajową i ułatwia serwis” – podkreślił Ralf Gummersbach, dyrektor SWU Verkehr.


Masz inne niemieckie inwestycje autobusowe do opracowania? Mogę przygotować porównania, zestawienia flot lub mapę wdrożeń eCitaro w Europie.

Komentarze