Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

UITP 2025: JBM pokazało autobus elektryczny dla Europy – Ecolife. Wejście przez Niemcy

infobus
20.06.2025 09:08
0 Komentarzy

16 czerwca 2025 r., podczas trwającego w Hamburgu szczytu UITP Summit 2025, firma JBM Electric Vehicles zaprezentowała swój długo wyczekiwany model ECOLIFE.

Biorąc pod uwagę długi czas prac nad tym modelem oraz potencjał hinduskich firm, spodziewaliśmy się efektu „wow”. Tymczasem pierwszy w pełni elektryczny autobus miejski od JBM to, krótko mówiąc „średniak” – wciąż daleki od europejskich standardów jakości. Nie zmienia to jednak faktu, że oficjalny debiut JBM na rynku unijnym to wydarzenie, którego absolutnie nie można zignorować. To początek ofensywy produktowej, której towarzyszy otwarcie nowego centrum operacyjnego we Frankfurcie nad Menem. Teraz wszystko zależy od ceny.

Rozkład jazdy:

  1. Jaki model autobusu zaprezentowała firma JBM Electric Vehicles podczas UITP Summit 2025 w Hamburgu?
  2. Jaki zasięg i pojemność baterii oferuje model JBM ECOLIFE?
  3. Jakie systemy bezpieczeństwa i telematyki zastosowano w autobusie ECOLIFE?
Nishant Arya, wiceprezes JBM Group na tle premierowego JBM Ecolife
Nishant Arya, wiceprezes JBM Group na tle premierowego JBM Ecolife

Wejście przez Niemcy

JBM Electric Vehicles, należący do indyjskiego koncernu JBM Group (3 mld USD przychodów), zaprezentował ECOLIFE jako integralny element kompleksowego systemu e-mobility pod marką JBM E-Verse. Nowy autobus został zaprojektowany specjalnie na potrzeby europejskich operatorów i dostosowany do standardów UE – zarówno pod względem technicznym, jak i operacyjnym. ECOLIFE oferuje zasięg do 400 km na jednym ładowaniu, obsługuje ultraszybkie ładowanie, a wnętrze pojazdu wykonano z materiałów pochodzących z recyklingu – w tym fotele i tkaniny tapicerki.

Debiutowi towarzyszyła także prezentacja strategii wejścia na rynek niemiecki, której kluczowym elementem jest partnerstwo z firmą KazenMaier, specjalizującą się w leasingu zielonych aktywów. Dzięki tej współpracy JBM planuje wdrożenie ponad 100 elektrycznych autobusów na terenie Niemiec w modelu „bus + infrastruktura + leasing”.

JBM zadeklarował też swoją gotowość operacyjną – z własną fabryką e-busów o mocy produkcyjnej 20.000 pojazdów rocznie, uznawaną za największy zakład tego typu poza Chinami. Firma ma za sobą już 165 mln przejechanych kilometrów, ponad 11.000 pojazdów dostarczonych lub będących w realizacji, oraz ponad miliard przewiezionych pasażerów. W Europie marką zarządza Daniel Frade, ekspert z doświadczeniem w rozwoju rynku autobusowego na poziomie międzynarodowym.

Ważnym aspektem debiutu była również prezentacja systemu JBM E-Verse – własnego ekosystemu elektromobilności, obejmującego szybkie ładowarki, baterie litowo-jonowe, cyfrową telematykę oraz infrastrukturę serwisową. Wszystko to zaprojektowano z myślą o maksymalnej niezawodności i zerowych przestojach.

ECOLIFE to początek

Nowy JBM ECOLIFE zbudowano w oparciu o lekką stalową konstrukcję monocoque ze stali nierdzewnej i wyposażono w dwa silniki elektryczne o mocy 2 × 140 kW i momencie 2 × 495 Nm. Energię dostarcza 5 baterii po 111 kWh, dając łącznie ponad 550 kWh pojemności. ECOLIFE spełnia pełne wymagania Inteligentnych Systemów Transportowych UE, a telematyka zapewnia 24/7 wgląd w stan techniczny pojazdu.

JBM postawił także na wysoki poziom bezpieczeństwa. Autobus wyposażono m.in. w systemy ADAS, awaryjne hamowanie AEBS, ostrzeżenia o kolizji FVCWS, asystenta martwego pola, monitorowanie zmęczenia kierowcy, ochronę przed cyberatakami, a także systemy gaszenia pożaru i kamerę 360°.

JBM deklaruje, że w kolejnych miesiącach kolejne pojazdy spełniające europejskie normy – w tym autobusy międzymiastowe, szkolne i specjalistyczne – trafią na rynek UE jako część długofalowej ekspansji.

Komentarze