Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Typujemy, kto ma szanse w MINI przetargu na elektrobusy dla Sanoka. Analiza SWZ

infobus
30.04.2024 09:01
0 Komentarzy

Gmina Miasta Sanoka kupuje trzy autobusy elektryczne klasy I kategorii MINI plus ładowarki do elektrobusów.

Inwestycja jest dofinansowana z drugiej edycji programu: „Zielony Transport Publiczny”. O ogłoszeniu tego przetargu i o poprzednim przetargu Sanoka na autobusy elektryczne pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie. Standardowo przyszedł czas na analizę zapisów SWZ.

Kryteria oceny ofert

Zamawiający będzie oceniał wykonawców w trzech kryteriach:

  • ceny – 60 pkt,
  • zużycia energii – najniższe zaoferowane zużycie energii – 20 pkt,
  • gwarancji – długość gwarancji – 60 miesięcy – 20 pkt.

Zabrakło typowych kryteriów technicznych, a zamawiający skupił się na kosztach eksploatacji – w postaci niskiego zużycia energii oraz długiej gwarancji.

Wyposażenie nowych autobusów

Kupowane autobusy to klasa MINI o długości od 8,0 do 9,0 m i wysokości do 3,4 m. Będą to konstrukcje z niską podłogą przedziału pasażerskiego na min. 35% powierzchni pasażerskiej. Elektrobusy muszą przewieźć minimum 22 pasażerów, z czego 13 na miejscach siedzących. Jednostką napędową  będzie silnik centralny z mocą nie mniejszą niż 200 kW. Układ napędowy ma być wyposażony w funkcję odzysku energii elektrycznej podczas hamowania autobusu dla potrzeb ładowania magazynu energii. Autobusy muszą być wyposażone odpowiednio w akumulatory litowo-jonowe lub litowo-tytanowe o pojemności, która pozwoli na przejechanie autobusem EV minimum 280 kmdziennie bez potrzeby dodatkowego ładowania magazynów energii. Ładowanie magazynu energii musi być realizowane przewodowo, zewnętrzną ładowarką Plug-in.

Kierowca będzie pracował w kabinie wydzielonej, pełnej lub półpełnej, wyposażonej w okienko do sprzedaży biletów i w blat do przyjmowania gotówki. Pasażerowie pojadą na siedzeniach typu miejskiego o ergonomicznym kształcie z wkładkami tapicerskimi siedziska i oparcia (miękkimi), w wykonaniu łatwo wymienialnym, odpornymi na „graffiti”, łatwymi do utrzymania w czystości.

Informację pasażerską na zewnątrz zapewnią elektroniczne tablice kierunkowe LED w kolorze bursztynowym o podwyższonej jasności. Wewnątrz znajdzie się monitor URVE, prezentujący na 1/3 powierzchni obrazu numer linii, przebieg trasy, kierunek docelowy, aktualny przystanek, aktualny czas i datę. Zamawiający wymaga również wyposażenia autobusów w bramki liczące potoki pasażerskie.

Gmina Miasta Sanoka kupuje trzy autobusy elektryczne klasy I kategorii MINI plus ładowarki do elektrobusów.
Gmina Miasta Sanoka kupuje trzy autobusy elektryczne klasy I kategorii MINI plus ładowarki do elektrobusów.

Nasze typy

Wymagania zamawiającego nie powinny stanowić przeszkody dla Autometu, który może zaproponować swój MiniCity Electric.

To oczywiście nie jedyny producent z szansą na sanocki kontrakt. Drugim naszym typem jest Busnex Poland, który ma w swoim portfolio autobusy Yutong E9. Kto z tej dwójki złoży ofertę? A może pojawi się ktoś trzeci? Odpowiedź na te pytania poznamy podczas otwarcia ofert, tj. w dniu 13 maja.

Więcej informacji o wyposażeniu nowych autobusów można znaleźć na stronie przetargowej Sanoka: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-df1aa1cc-eac7-11ee-9c02-ce2b643d361d

Gmina Miasta Sanoka kupuje trzy autobusy elektryczne klasy I kategorii MINI plus ładowarki do elektrobusów.
Gmina Miasta Sanoka kupuje trzy autobusy elektryczne klasy I kategorii MINI plus ładowarki do elektrobusów.

Komentarze