Tylko Solaris w przetargu PKS Lubin na 12 autobusów elektrycznych. MIDI i MAXI
21 stycznia Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Lubinie otworzyło ofertę w premierowym przetargu na dostawę autobusów elektrycznych.
Będą to pierwsze elektrobusy w Lubinie i to od razu w różnych długościach – MAXI i MIDI. Wszystkie klasy I. Przedsięwzięcie jest finansowane w ramach konkursu CUPT-KPO. O ogłoszeniu zapytania ofertowego na nowe elektrobusy pisaliśmy w InfoBusie już wcześniej. W międzyczasie zmieniono SWZ po … 114 pytaniach potencjalnych oferentów. Nieźle!
Rozkład jazdy:
- Jakie kryteria były brane pod uwagę przy ocenie ofert w przetargu na autobusy dla PKS Lubin?
- Jaka firma złożyła ofertę na dostawę autobusów oraz jaka była jej wartość brutto i netto?
- Jakie wymagania techniczne muszą spełniać dostarczane autobusy w zakresie długości, pojemności baterii oraz zasięgu?
Co chciało PKS Lubin?
Zanim przejdziemy do złożonej dzisiaj oferty, przypomnijmy co premiowało w przetargu Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Lubinie:
- najniższe zużycie energii elektrycznej – 5 pkt,
- posiadanie homologacji pojazdów w zakresie ochrony osób przebywających w kabinie pojazdu użytkowego zgodnie z Regulaminem nr 29 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych – 3 pkt,
- posiadanie homologacji w zakresie: I. Urządzeń zabezpieczających przed wjechaniem pod przód pojazdu (FUPD); II. Pojazdów w zakresie położenia homologowanego typu FUPD; III. Pojazdów w zakresie zabezpieczenia przed wjechaniem pod przód pojazdu (FUP) zgodna z Regulaminem nr 93 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych – 3 pkt,
- największą liczbę miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi – 4 pkt,
- największą dostępną pojemność użytkową magazynu energii – 5 pkt,
- poszycie boczne dzielone na części oraz możliwość wymiany poszycia bocznego bez klejenia, spawania, zgrzewania i nitowania – 3 pkt,
- szybę czołową oferowanego pojazdu dzieloną pionowo na dwie części (prawą i lewą) – 2 pkt,
- gwarancję całopojazdową na 6 lat lub więcej – 10 pkt, jeden elektryczny silnik centralny, napędzający cały pojazd – 5 pkt.
Największe znaczenie w tym zamówieniu ma brak jego podziału na części. To oznacza, że ofertę mógł złożyć producent, który posiada w swoim autobusowym portfolio elektrobusy MIDI i MAXI. Początkowo nawet Solaris znalazł sie za „przetargową burtą” (brak autobusu LF MIDI – bez stopni poprzecznych wewnątrz), ale w ramach pytań zamawiający zliberalizował SWZ i dzisiaj otrzymał jedną ofertę.
W budżecie
21 stycznia tylko firma Solaris Bus & Coach złożyła ofertę opiewającą na kwotę 39.624.696,00 PLN brutto / 32.224.145,53 PLN netto, co przekłada się na jednostkową wartość jednego autobusu wynoszącą 2.685.345,46 PLN netto przy założeniu dostawy 12 pojazdów.
Oczywiście przetarg obejmował zarówno pojazdy kategorii MIDI, jak i MAXI, ale nie mamy osobnych cen dla poszczególnych pojazdów, czyli w tym wypadku – Urbino 9 LE electric i Urbino 12 electric.
Nie znamy budżetu postępowania – jedynie wydatki całkowite w ramach projektu złożonego w ramach wniosku o dofinansowanie z CUPT-KPO. To 42 675 034,50 zł, które wynosi ponad 42,5 mln zł, czyli wygląda na to, że oferta Solarisa mieści się w budżecie PKS. Czekamy zatem na sygnał od komisji przetargowej, która podejmie decyzję o ewentualnym wyborze oferty na podstawie dwóch kryteriów:
- ceny (60%),
- warunków techniczno- eksploatacyjnych (40%).
Lubińskie elektrobusy
Autobusy klasy MIDI i MAXI mają mieć długość odpowiednio – od 9,0 do 9,5 m i od 11,5 do 12,4 m, zaś ich wysokość nie może być większa niż 3,4 m. Pojazdy mają posiadać niską podłogę bez stopni pośrednich we wszystkich drzwiach pasażerskich. Zamawiający wymaga również braku stopni poprzecznych (pośrednich) na powierzchni podłogi w przejściu środkowym we wnętrzu pojazdu.
Jeśli chodzi o napęd, to zamawiający preferuje zastosowanie jednego centralnego silnika elektrycznego. Moc ciągła silnika elektrycznego ma wynosić łącznie min. 160 kW. Energia elektryczna może być magazynowana w: akumulatorach lub w innych urządzeniach, będących wynikiem postępu technicznego o porównywalnych lub lepszych zdolnościach magazynowania energii w stosunku do akumulatorów lub superkondensatorów. Łączna pojemność energetyczna (nominalna) magazynu energii nie może być mniejsza niż 400 kWh (MIDI) i 500 kWh (MAXI), a energii dostępnej dla użytkownika – nie może być mniejsza niż 320 kWh (MIDI) i 400 kWh (MAXI). Ilość zmagazynowanej energii w pojeździe powinna umożliwić przejechanie autobusem (w pełni obciążonym i w każdych warunkach atmosferycznych) przy zasilaniu elektrycznym – co najmniej 280 km bez doładowywania baterii. Ładowanie baterii będzie odbywać się przez złączę plug-in.
Stanowisko kierowcy będzie w pełni wydzielone i oddzielone od przedziału pasażerskiego, wyposażone w zabudowaną, zamykaną kabinę, częściowo przeszkloną (wymagana bezpieczna szyba wandaloodporna) typu zamkniętego.
Fotele pasażerskie będą typu „komunikacji miejskiej”, tapicerowane, pokryte wykładziną wandaloodporną z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu o ergonomicznym kształcie. Wkładki tapicerskie siedziska mają być wyposażone w gąbkę zmiękczającą pod tapicerką siedziska i oparcia. Tablice zewnętrzne powinny być diodowe w kolorze bursztynowym. Z kolei wewnątrz znajdzie się tablica LCD z graficznym przebiegiem linii typu „choinka” (prezentująca przystanki, aktualny przystanek, czasy przejazdu).
Więcej przetargowych informacji znajduje się na stronie: https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/ogloszenia/200077
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze