Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tylko Solaris chce dostarczyć dwa autobusy diesla do MZK Kutno

infobus
25.03.2025 15:04
0 Komentarzy

25 marca 2025 r. odbyło się otwarcie ofert w przetargu na dostawę dwóch miejskich autobusów klasy MIDI dla MZK Kutno.

Do postępowania wpłynęła tylko jedna propozycja – od Solaris Bus & Coach Sp. z o.o., co potwierdza wcześniejsze przewidywania co do roli faworyta fabryki z Bolechowa w tym postępowaniu. O tym m.in. pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.pl

Rozkład jazdy:

  1. Jakiej klasy pojazdy były przedmiotem przetargu ogłoszonego przez MZK Kutno?
  2. Ile ofert wpłynęło w przetargu i jaka firma je złożyła?
  3. Jakie wyposażenie przewidziano w specyfikacji technicznej zamawianych autobusów?
MZK Kutno z jednym oferentem. Czekamy na decyzję / fot. UM Kutno
MZK Kutno z jednym oferentem. Czekamy na decyzję / fot. UM Kutno

O co chodziło w kontrakcie?

Zamówienie MZK Kutno dotyczyło dostawy dwóch fabrycznie nowych, całkowicie niskopodłogowych autobusów miejskich o długości do 10,55 m, przeznaczonych do obsługi komunikacji miejskiej w Kutnie. Pojazdy mają być wyprodukowane w 2025 roku i spełniać standardy klasy MIDI oraz normy emisji spalin Euro 6. Konstrukcja musi zapewniać pełną dostępność dzięki płaskiej podłodze, trzem szerokim wejściom oraz odpowiedniej liczbie miejsc siedzących i stojących.

Jedyną ofertę w przetargu złożył Solaris Bus & Coach z Bolechowa. Wartość zaproponowanej oferty wynosi 3.330.840,00 PLN brutto, czyli 2.707.195,12 PLN netto, co daje 1.353.597,56 PLN netto za model Urbino 10,5.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 3.690.000 PLN, a więc oferta zmieściła się w budżecie z zapasem niemal 360.000 PLN, co oznacza potencjalną oszczędność dla zamawiającego.

Obecnie trwa analiza formalna złożonej oferty. Decyzja MZK Kutno zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:

✅ Cena – 60%
✅ Warunki techniczne – 35%
✅ Warunki gwarancji – 5%

Link do przetargu

MZK Kutno z jednym oferentem. Czekamy na decyzję / fot. UM Kutno

Autobusy dla Kutna

Zamawiane pojazdy mają być w pełni niskopodłogowe, bez stopni w drzwiach, z układem drzwi 2-2-2 lub 2-2-0 o szerokości co najmniej 1200 mm.

Minimalna liczba pasażerów to 77, w tym przynajmniej 22 na miejscach siedzących.

Autobusy będą wyposażone w silnik wysokoprężny o mocy co najmniej 200 kW, chłodzony cieczą, w wieżowej zabudowie. Pojazdy muszą spełniać wymagania homologacyjne zgodne z regulaminem 66 EKG ONZ, a kabina kierowcy będzie zamknięta, wyposażona w radio i miejsce na kasę biletową.

W przestrzeni pasażerskiej znajdzie się LED-owa tablica informacyjna, router Wi-Fi oraz defibrylator.

Jeśli oferta Solarisa zostanie zaakceptowana, będzie to kolejny zakup tej marki przez MZK Kutno – co potwierdza ciągłość polityki taborowej spółki. Łącznie firma posiada 30 szt. „jamników” + siedem pojazdów AMZ Kutno i jednego Jelcza M101.

Komentarze