Tylko Solaris chce dostarczyć dwa autobusy diesla do MZK Kutno
25 marca 2025 r. odbyło się otwarcie ofert w przetargu na dostawę dwóch miejskich autobusów klasy MIDI dla MZK Kutno.
Do postępowania wpłynęła tylko jedna propozycja – od Solaris Bus & Coach Sp. z o.o., co potwierdza wcześniejsze przewidywania co do roli faworyta fabryki z Bolechowa w tym postępowaniu. O tym m.in. pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.pl
Rozkład jazdy:
- Jakiej klasy pojazdy były przedmiotem przetargu ogłoszonego przez MZK Kutno?
- Ile ofert wpłynęło w przetargu i jaka firma je złożyła?
- Jakie wyposażenie przewidziano w specyfikacji technicznej zamawianych autobusów?
O co chodziło w kontrakcie?
Zamówienie MZK Kutno dotyczyło dostawy dwóch fabrycznie nowych, całkowicie niskopodłogowych autobusów miejskich o długości do 10,55 m, przeznaczonych do obsługi komunikacji miejskiej w Kutnie. Pojazdy mają być wyprodukowane w 2025 roku i spełniać standardy klasy MIDI oraz normy emisji spalin Euro 6. Konstrukcja musi zapewniać pełną dostępność dzięki płaskiej podłodze, trzem szerokim wejściom oraz odpowiedniej liczbie miejsc siedzących i stojących.
Jedyną ofertę w przetargu złożył Solaris Bus & Coach z Bolechowa. Wartość zaproponowanej oferty wynosi 3.330.840,00 PLN brutto, czyli 2.707.195,12 PLN netto, co daje 1.353.597,56 PLN netto za model Urbino 10,5.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 3.690.000 PLN, a więc oferta zmieściła się w budżecie z zapasem niemal 360.000 PLN, co oznacza potencjalną oszczędność dla zamawiającego.
Obecnie trwa analiza formalna złożonej oferty. Decyzja MZK Kutno zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:
✅ Cena – 60%
✅ Warunki techniczne – 35%
✅ Warunki gwarancji – 5%
Autobusy dla Kutna
Zamawiane pojazdy mają być w pełni niskopodłogowe, bez stopni w drzwiach, z układem drzwi 2-2-2 lub 2-2-0 o szerokości co najmniej 1200 mm.
Minimalna liczba pasażerów to 77, w tym przynajmniej 22 na miejscach siedzących.
Autobusy będą wyposażone w silnik wysokoprężny o mocy co najmniej 200 kW, chłodzony cieczą, w wieżowej zabudowie. Pojazdy muszą spełniać wymagania homologacyjne zgodne z regulaminem 66 EKG ONZ, a kabina kierowcy będzie zamknięta, wyposażona w radio i miejsce na kasę biletową.
W przestrzeni pasażerskiej znajdzie się LED-owa tablica informacyjna, router Wi-Fi oraz defibrylator.
Jeśli oferta Solarisa zostanie zaakceptowana, będzie to kolejny zakup tej marki przez MZK Kutno – co potwierdza ciągłość polityki taborowej spółki. Łącznie firma posiada 30 szt. „jamników” + siedem pojazdów AMZ Kutno i jednego Jelcza M101.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze