Tylko Busnex w Jeleniej Górze. Yutong blisko 25 autobusów elektrycznych we flocie MZK
12 kwietnia Miasto Jelenia Góra otworzyło ofertę w przetargu na zakup czterech kolejnych autobusów elektrycznych dla MZK. Plus jeden w opcji.
Inwestycja realizowana jest ze wsparciem w ramach III edycji programu „Zielony Transport Publiczny”. O warunkach formalnych tego zamówienia pisaliśmy wcześniej w InfoBusie. Zgodnie z naszymi oczekiwaniami nikt wszedł w konkury z Busnex Poland w Jeleniej Górze, która staje się elektrycznym bastionem marki w Polsce.
Co chciała Jelenia Góra?
Tytułem wstępu dodajmy, że równolegle miasto domyka właśnie odbiory 20. wcześniejszych „elektryków” marki Yutong E12, na które także otrzymało dofinansowanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach kolejnych edycji ZTP.
Teraz magistrat dodatkowo ogłosił przetarg na dostawę czterech autobusów elektrycznych (plus jeden w opcji), gdzie mieliśmy takie kryteria techniczne:
- długość przebiegu między wymaganymi obsługami technicznymi co 60 000 km – 3 pkt, łączna liczba miejsc pasażerskich – ponad 75 – 2 pkt,
- liczba miejsc siedzących 32 i więcej – 3 pkt,
- całkowita wysokość pojazdu – 3200 mm i niżej – 4 pkt,
- ponad 8 miejsc pasażerskich dostępnych z niskiej podłogi – 3 pkt,
- niska podłoga na całej długości autobusu – 1 pkt, brak zabudowy wieżowej – 3 pkt,
- możliwość wymiany paków bateryjnych w warunkach warsztatowych operatora – 3 pkt,
- panele zewnętrzne poszycia dzielone w pionie – 2 pkt,
- silnik umieszczony „centralnie” – 2 pkt,
- pojemność dostępnej energii dla użytkownika pojazdu – minimum 360 kWh – 20 pkt,
- gwarancja zasięgu (przebiegu) autobusu w warunkach jeleniogórskiej komunikacji miejskiej, o parametrach określonych w SWZ na pojedynczym ładowaniu – 350 km i więcej – 25 pkt,
- gwarancja na baterie trakcyjne i urządzenie magazynujące zainstalowane w autobusie – 132 miesiące – 10 pkt,
- gwarancja całopojazdowa należytej jakości (bez limitu kilometrów) na zespoły, układy, elementy autobusu, wyposażenie autobusu i oprogramowanie za wyjątkiem baterii trakcyjnych na każdy autobus – 60 miesięcy – 3 pkt,
- gwarancja na zewnętrzne powłoki lakiernicze nadwozia – 76 miesięcy – 3 pkt,
- gwarancja na elektryczny układ napędowy autobusu (obejmujący co najmniej silnik trakcyjny i falownik trakcyjny), bez limitu czasu eksploatacji – 560 000 km – 3 pkt,
- termin dostawy autobusów w ramach umowy – do 14 marca 2025 – 10 pkt.
jedna oferta
Jak widać, kryteria oceny ofert różnią się nieco od tych z ostatniego przetargu na elektrobusy. Natomiast nie ulega wątpliwości, że największe szanse na zwycięstwo od początku miał w Jeleniej Górze wyłączny dystrybutor autobusów marki Yutong – czyli firma Busnex Poland. Po właśnie zrealizowanych dwóch dostawach, to rzadko spotykana sytuacja, aby zamawiający obdarzył dostawca takim kredytem zaufania, ale tutaj tak się właśnie stało.
12 kwietnia Busnex zaproponował za pięć elektrobusów kwotę 17.404.500,00 PLN brutto / 13.923.600,00 PLN netto, co przekłada się jednostkowy koszt modelu E12 na poziomie 2.784.720 PLN netto.
Z kolei zamawiający poinformował, że zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę w wysokości: 17 306 100,00 PLN.
Czyli mamy jasną sytuację i kolejne zwycięstwo Busenex Poland i potwierdzenie supremacji w Jeleniej Górze, która wyrasta na najważniejszego klienta marki Yutong w Polsce.
Jeleniogórskie elektryki
Elektryki dla Jeleniej Góry mają mieć długość od 11,5 do 12,2 m, a ich wysokość nie może przekroczyć 3,4 m. Zamawiający dopuszcza rozwiązania napędu poprzez zastosowanie jednego lub wielu silników elektrycznych z zastrzeżeniem, że moc uzyskana zagwarantuje pełne funkcjonowanie pojazdu wraz z osprzętem i wyposażeniem w skrajnie niekorzystnych warunkach w ruchu miejskim. Moc ciągła silnika elektrycznego synchronicznego (asynchronicznego) z magnesami trwałymi ma wynosić minimum 160 kW lub 120 kW przy dwóch silnikach zamontowanych w piastach dla pojedynczego silnika. Energia elektryczna może być magazynowana w: akumulatorach, superkondensatorach lub innych urządzeniach, będących wynikiem postępu technicznego o porównywalnych lub lepszych zdolnościach magazynowania energii w stosunku do akumulatorów lub superkondensatorów. Autobusy mają być ładowane za pomocą wyłącznie złącza plug-in z zewnętrznej stacji ładowania o mocy minimum 120 kW mogącej pracować zarówno w trybie pojedynczego lub dwustanowiskowego ładowania o mocy dostosowanej do potrzeb ładowania magazynów energii zastosowanych w autobusie w taki sposób, by można było naładować całkowicie rozładowane magazyny energii możliwie w jak najkrótszym czasie (wolne ładowanie).
Stanowisko kierowcy będzie w pełni wydzielone i oddzielone od przedziału pasażerskiego, wyposażone w kabinę typu zamkniętego. Dostęp do kabiny prowadzącego pojazd ma być zapewniony wydzielonym wejściem przez przednie skrzydło pierwszych drzwi sterowane osobno i niezależnie.
Pasażerowie pojadą na siedzeniach o dużych walorach estetycznych, odpornych na ścieranie i zabrudzenia, wycieranie oraz o podwyższonej odporności na akty wandalizmu.
Pojazdy będą wyposażone w diodowe tablice kierunkowe wykonane w technologii LED, posiadające układ automatycznej, ciągłej regulacji natężenia świecenia w zależności od warunków oświetlenia zewnętrznego oraz w jedną wewnętrzną tablicę informacyjną LCD pod sufitem, a także w tablicę LCD boczną prezentującą tzw. choinkę – przebieg trasy (wraz z oprogramowaniem do konfiguracji i sterowania tablicami). We wszystkich tablicach kierunkowych nie dopuszcza się koloru czerwonego, niebieskiego – zaś preferowany kolor to kolor bursztynowy. Na koniec link do przetargu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/900363
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze