Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tylko Autosan w Częstochowie z ofertą na autobusy elektryczne. Nadchodzi Sancity 10LFE!

infobus
07.12.2021 14:00
0 Komentarzy
7 grudnia Częstochowa otworzyła oferty w przetargu na zakup 4 szt. elektrycznych autobusów niskopodłogowych klasy MIDI o wraz ze stacjami do ładowania.

To efekt przyznania miastu unijnego dofinansowaniu w wysokości 7,5 mln z programu Regionalnych Inwestycji Terytorialnych (RIT) dla województwa śląskiego. Łączna wartość projektu to 11 mln zł.

Cztery MIDI

Zgodnie z opublikowanym opisem Miasto Częstochowa chce kupić:

  • 4 niskopodłogowe autobusy o napędzie elektrycznym o długości do 10,5 m
  • 2 mobilne stacje ładowania po 120 kW (2 x 60kW);

Do tego dochodzi przeprowadzenie szkoleń wyznaczonych pracowników MPK Częstochowa z obsługi autobusów i infrastruktury do ładowania. Według miasta autobusy będą wyposażone zgodnie z wymaganiami dotyczącymi zapewnienia pasażerom komfortu jazdy, a także dostosowane do potrzeb osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.

-“Cieszę się, że oprócz dużej unijnej dotacji dla MPK na trwającą obecnie przebudowę linii tramwajowej oraz nowe tramwaje, jeszcze w obecnym rozdaniu udało się zdobyć kolejne europejskie środki na rozwój niskoemisyjnego transportu w naszym mieście” – skomentował dodatkowe fundusze na zakup elektrobusów prezydent Krzysztof Matyjaszczyk.

ZMIANA GABARYTU

Obecnie w taborze Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Częstochowie jeździ 15 elektrycznych autobusów marki Autosan (model Sancity 12 LFE). Sanocki producent był jedynym oferentem w przetargu MPK na ich siedmioletni najem wraz z infrastrukturą ładowania (8 ładowarek od firmy Enika). W zamówieniu z budżetem określonym na 36 mln zł brutto Autosan zaproponował cenę 48,8 mln zł brutto; a umowę podpisano we wrześniu ub. roku.

Częstochowska zmiana kategorii wagowej z MAXI na MIDI oznaczała, że jeżeli Autosan chce utrzymać swoje najlepszego e-klienta, to musi rozszerzyć swoją ofertę o midibus z napędem elektrycznym.

I tak się stało! 7 grudnia sanocka fabryka złożyła ofertę z premierowym modele Autosan Sancity 10LFE na łączną sumę 12.924.102 PLN brutto. Zadeklarowany zasięg pojazdu to 250 km przy zużyciu prądu na poziomie 1,02 kWh / km.

Aby najmniejszy e-bus z Sanoka mógł zadebiutować w Częstochowie potrzebna jest jeszcze pozytywna decyzja skarbnika miasta o dołożeniu brakującej, kwoty, gdyż miasto przygotowało na ten cel 11.169.288,00 PLN brutto. Naszym zdaniem – przy takiej Sali zamówienia – nie powinno być z tym problemu.

Na koniec – pro forma – najkorzystniejsza oferta zostanie wybrana na podstawia trzech kryteriów:

  • zużycie energii / waga: 10%
  • zasięg / waga: 10%
  • cena – waga: 80%

Nowe pojazdy mają zasilić flotę MPK Częstochowa w ciągu 365 dni od podpisania umowy.

Komentarze