Tylko Autosan w Częstochowie z ofertą na autobusy elektryczne. Nadchodzi Sancity 10LFE!
7 grudnia Częstochowa otworzyła oferty w przetargu na zakup 4 szt. elektrycznych autobusów niskopodłogowych klasy MIDI o wraz ze stacjami do ładowania.
To efekt przyznania miastu unijnego dofinansowaniu w wysokości 7,5 mln z programu Regionalnych Inwestycji Terytorialnych (RIT) dla województwa śląskiego. Łączna wartość projektu to 11 mln zł.
Cztery MIDI
Zgodnie z opublikowanym opisem Miasto Częstochowa chce kupić:
- 4 niskopodłogowe autobusy o napędzie elektrycznym o długości do 10,5 m
- 2 mobilne stacje ładowania po 120 kW (2 x 60kW);
Do tego dochodzi przeprowadzenie szkoleń wyznaczonych pracowników MPK Częstochowa z obsługi autobusów i infrastruktury do ładowania. Według miasta autobusy będą wyposażone zgodnie z wymaganiami dotyczącymi zapewnienia pasażerom komfortu jazdy, a także dostosowane do potrzeb osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
-“Cieszę się, że oprócz dużej unijnej dotacji dla MPK na trwającą obecnie przebudowę linii tramwajowej oraz nowe tramwaje, jeszcze w obecnym rozdaniu udało się zdobyć kolejne europejskie środki na rozwój niskoemisyjnego transportu w naszym mieście” – skomentował dodatkowe fundusze na zakup elektrobusów prezydent Krzysztof Matyjaszczyk.
ZMIANA GABARYTU
Obecnie w taborze Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Częstochowie jeździ 15 elektrycznych autobusów marki Autosan (model Sancity 12 LFE). Sanocki producent był jedynym oferentem w przetargu MPK na ich siedmioletni najem wraz z infrastrukturą ładowania (8 ładowarek od firmy Enika). W zamówieniu z budżetem określonym na 36 mln zł brutto Autosan zaproponował cenę 48,8 mln zł brutto; a umowę podpisano we wrześniu ub. roku.
Częstochowska zmiana kategorii wagowej z MAXI na MIDI oznaczała, że jeżeli Autosan chce utrzymać swoje najlepszego e-klienta, to musi rozszerzyć swoją ofertę o midibus z napędem elektrycznym.
I tak się stało! 7 grudnia sanocka fabryka złożyła ofertę z premierowym modele Autosan Sancity 10LFE na łączną sumę 12.924.102 PLN brutto. Zadeklarowany zasięg pojazdu to 250 km przy zużyciu prądu na poziomie 1,02 kWh / km.
Aby najmniejszy e-bus z Sanoka mógł zadebiutować w Częstochowie potrzebna jest jeszcze pozytywna decyzja skarbnika miasta o dołożeniu brakującej, kwoty, gdyż miasto przygotowało na ten cel 11.169.288,00 PLN brutto. Naszym zdaniem – przy takiej Sali zamówienia – nie powinno być z tym problemu.
Na koniec – pro forma – najkorzystniejsza oferta zostanie wybrana na podstawia trzech kryteriów:
- zużycie energii / waga: 10%
- zasięg / waga: 10%
- cena – waga: 80%
Nowe pojazdy mają zasilić flotę MPK Częstochowa w ciągu 365 dni od podpisania umowy.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze