Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tyko Kinetik w przetargu na MINI autobusy elektryczne dla MZK Zielona Góra

infobus
18.03.2025 17:01
0 Komentarzy

18 marca 2025 r. Miasto Zielona Góra otworzyło ofertę w przetargu na dostawę trzech fabrycznie nowych elektrycznych niskopodłogowych autobusów klasy I kategorii MINI.

​Pojazdy te będą obsługiwać trasy w centrum miasta, zwłaszcza w obszarach o wąskich uliczkach, gdzie standardowe autobusy mają utrudniony dostęp – o czym pisaliśmy już w ​TransInfo. Zamówienie jest współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) w ramach projektu „Rozbudowa niskoemisyjnego systemu komunikacji publicznej na obszarze funkcjonalnym Zielonej Góry”. Celem zakupu pojazdów jest dalsza modernizacja i rozwój ekologicznego transportu publicznego w regionie.

Rozkład jazdy:

  1. Jaka firma złożyła ofertę na dostawę elektrycznych autobusów MINI dla Zielonej Góry?
  2. Jaka jest cena jednostkowa za pojazd Karsan e-Jest w złożonej ofercie?
  3. Jakie są cztery główne kryteria oceny ofert w przetargu?
Jedna oferta na MINI autobusy elektryczne w Zielonej Górze / fot. MZK Zielona Góra
Jedna oferta na MINI autobusy elektryczne w Zielonej Górze / fot. MZK Zielona Góra

Jedna oferta

W ramach przetargu 18 marca złożona została jedna oferta. Firma Kinetik (diler tureckiej firmy Karsan) zaproponowała cenę 5.339.430,00 zł brutto (4.344.000,00 zł netto), co daje jednostkową cenę za pojazd Karsan e-Jest na poziomie 1.448.000,00 zł netto. Jest to oferta, która przekracza przewidziany budżet na realizację zamówienia, który wynosi z kolei 4.241.550,45 zł brutto.

Jeżeli będzie dołożenie (o 1.097.880 PLN brutto), to zamawiający, Miasto Zielona Góra, zastosuje następujące kryteria oceny:

Cena – 60%
Właściwości techniczno-eksploatacyjne – 15%
Termin wykonania zamówienia – 10%
Gwarancja – 15%

Dodajmy, że w Technice zamawiający będzie oceniał oferty na podstawie przedstawionych rozwiązań technicznych, w tym m.in. parametrów łagodnego startu, systemu zarządzania temperaturą, systemu detekcji zagrożeń pożarowych oraz liczby miejsc w autobusie. Szczegółowo o analizie SWZ tego przetargu pisaliśmy w TransInfo już wcześniej.

Jedna oferta na MINI autobusy elektryczne w Zielonej Górze / fot. MZK Zielona Góra
Jedna oferta na MINI autobusy elektryczne w Zielonej Górze

Specyfikacja techniczna pojazdów

Zamawiane autobusy elektryczne klasy MINI muszą spełniać szczegółowe wymagania techniczne, w tym długość pojazdów od 5,8 m do 6,5 m oraz wysokość wejść od powierzchni jezdni w przedziale 320–340 mm. Pojazdy muszą być wyposażone w akumulatory trakcyjne NMC, które będą ładowane poprzez złącze typu „plug-in” (gniazdo CCS Combo 2). Autobusy będą wyposażone w nowoczesne systemy informacji pasażerskiej oraz kamery, które zastąpią tradycyjne lusterka zewnętrzne.

Szczegóły przetargu oraz dokumentację można znaleźć na platformie przetargowej pod tym linkiem: https://mzkzgora.ezamawiajacy.pl/pn/mzkzgora/demand/notice/public/156198/details.

Komentarze