Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Turystyczna Ósemka – sukces wakacyjnej linii autobusowej na Podlasiu

infobus
20.09.2025 13:02
0 Komentarzy

5340 pasażerów – tyle osób skorzystało z Turystycznej Ósemki, która przez całe lato kursowała po najpiękniejszych zakątkach województwa podlaskiego.

Jej operatorem była spółka PKAS Nova. Rozwiązanie okazało się nie tylko dostępne cenowo, ale również wygodne dla użytkowników – elastyczny charakter biletu i jasna siatka połączeń pozwalały planować indywidualne wycieczki bez stresu i ograniczeń czasowych.

Rozkład jazdy:

  1. Ilu pasażerów skorzystało z Turystycznej Ósemki w trakcie letniego sezonu 2025?
  2. Jakie miejscowości i atrakcje były obsługiwane przez linię Turystyczna Ósemka?
  3. Jaką cenę miał bilet i jakie dawał możliwości podróżowania pasażerom?
ABC Turystycznej Ósemki – jak działała wakacyjna linia promująca region
ABC Turystycznej Ósemki – jak działała wakacyjna linia promująca region / fot. UMWP

Autobus, który łączył ludzi i miejsca

Letnia linia miała jasno określony cel: udostępnić mieszkańcom i turystom łatwy sposób dotarcia do atrakcji turystycznych bez potrzeby korzystania z samochodu.

To świetny przykład tego, jak transport publiczny może wspierać rozwój lokalnej turystyki. Dzięki tej linii wiele osób po raz pierwszy odwiedziło miejsca, które mają ogromną wartość historyczną, kulturową i przyrodniczą – podkreśla marszałek Łukasz Prokorym.

5340 pasażerów – tyle osób skorzystało z Turystycznej Ósemki, według danych ze sprzedaży biletów. Efekty medialne również imponują: 360 publikacji w mediach, ponad 100 postów w social mediach i blisko 4 tysiące interakcji online (polubień, komentarzy, udostępnień).

To pokazuje, że Podlasianie chcą podróżować, odkrywać nowe miejsca i być dumni ze swojego regionu. A my, jako samorząd, chcemy tworzyć rozwiązania, które łączą transport, turystykę i promocję dziedzictwa kulturowego – dodaje członek zarządu Bogdan Dyjuk.

Turystyczna Ósemka to nie tylko autobus. Podlaskie z dumą pokazuje, że jest regionem otwartym, gościnnym i pełnym miejsc, które warto odkrywać – podsumowuje marszałek Prokorym.

ABC Turystycznej Ósemki – jak działała wakacyjna linia promująca region / fot. UMWP
ABC Turystycznej Ósemki – jak działała wakacyjna linia promująca region / fot. UMWP

ABC Turystycznej Ósemki

Turystyczna Ósemka była przykładem przemyślanego połączenia transportu regionalnego z promocją lokalnej turystyki. Operatorem linii została spółka PKS Nova, która zapewniła autobusy obsługujące trasę łączącą Białystok z najciekawszymi miejscami województwa – w tym Tykocinem, Supraślem i Kopną Górą. W ramach projektu zadbano nie tylko o regularność przejazdów, ale też o przystępną ofertę dla pasażerów – zarówno mieszkańców, jak i turystów odwiedzających region.

Jak wyjaśniał Kacper Krajewski, przedstawiciel przewoźnika, uruchomienie Turystycznej Ósemki było elementem szerszej strategii promowania usług PKS Nova, w tym wakacyjnych promocji, takich jak program „Dwa plus dwa” (dla rodzin) czy specjalny bilet open dla uczniów i studentów, umożliwiający swobodne poruszanie się wszystkimi liniami przewoźnika w okresie letnim.

Linia funkcjonowała od czerwcowego długiego weekendu aż do końca sierpnia, kursując siedem dni w tygodniu. Każdego dnia realizowano trzy kursy – o 8:30, 11:00 i 16:00 – startujące z dworca PKS Nova w Białymstoku. Dodatkowo, w każdą niedzielę na pokładzie autobusu pojawiał się przewodnik, który opowiadał o mijanych atrakcjach i historii regionu.

Jak podkreślała Marta Grzelak, dyrektor biura Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, bilety w cenie 8 złotych można było kupić na kilka sposobów: w kasach biletowych, przez stronę internetową PKS Nova, u kierowcy, a także poprzez inne kanały sprzedaży obsługiwane przez przewoźnika. Co ważne, jeden bilet obowiązywał przez cały dzień, bez względu na to, na którym przystanku pasażer wsiadał i gdzie kończył swoją podróż.

ABC Turystycznej Ósemki – jak działała wakacyjna linia promująca region / fot. UMWP
ABC Turystycznej Ósemki – jak działała wakacyjna linia promująca region / fot. UMWP

Komentarze