Trzy oferty na trzy autobusy MINI dla Związku Powiatu Żagańskiego

27 czerwca Związek Powiatu Żagańskiego otworzył trzy oferty w przetargu na dostawę trzech spalinowych autobusów klasy I kategorii MINI.
Zamówienie ma dofinansowanie z Polskiego Ładu, a docelowo pojazdy te zostaną przekazane do floty MZK Żagań, który jest operatorem w sieci ZPG. O uruchomieniu tego zamówienia pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie.
SPis treści:
- Jakie parametry techniczne muszą spełniać minibusy zamawiane przez Związek Powiatowy-Gminny Powiatu Żagańskiego?
- Które firmy złożyły oferty na dostawę trzech spalinowych autobusów klasy I kategorii MINI i jakie były ich propozycje cenowe?
- Jakie są kryteria oceny złożonych ofert w przetargu na dostawę minibusów dla MZK Żagań?
Trzy minibusy
Przypomnijmy – 24 maja Związek Powiatowo – Gminny Powiatu Żagańskiego ogłosił przetarg na dostawę trzech minibusów miejskich. Zakup jest realizowany w ramach projektu „Poprawa dostępności publicznego transportu zbiorowego na terenach po PGR-owskich”, czyli z dofinansowaniem z Polskiego Ładu.
Poszukiwane pojazdy powinny mieć kolor nadwozia grafitowo-zielony i spełnić następujące parametry techniczne:
- Rok produkcji 2024 (fabrycznie nowy)
- Liczba miejsc min. 35 miejsc (w tym minimum 15 miejsc siedzących) plus miejsce dla osoby na wózku inwalidzkim
- Wymiary długość od 7 do 8 m
- Maksymalna szerokość do 2,5 m
- Maksymalna wysokość 3,3 m Liczba osi 2
- Moc silnika minimalna moc 170 KM Pojemność silnika minimalna pojemność silnika 2900 cm3 Rodzaj silnika silnik spalinowy o zapłonie samoczynnym z turboładowaniem z certyfikatem EURO 6 (zgodnie z aktualną normą)
- Zbiornik paliwa minimum 90 litrów
- Pojemność zbiornika AD BLUE minimum 15 litrów
- Skrzynia biegów automatyczna
- Układ kierowniczy przekładnia ze wspomaganiem hydraulicznym Hamulce układ hamulcowy z ABS/ASR/ESP z przodu i tyłu tarczowe pneumatyczne lub hydrauliczne ze wspomaganiem pneumatycznym Zawieszenie oś tylna z zawieszeniem pneumatycznym
- Nadwozie – szkielet podwozia i nadwozia zabezpieczony antykorozyjnie; – szkielet kratownicy wykonany ze stali nierdzewnej; – poszycie zewnętrzne wykonane z blachy aluminiowej i tworzywa sztucznego; – poszycie wewnętrzne ścian i sufitu laminat; – izolacja termiczna sufitu oraz ścian bocznych;
- Drzwi układ drzwi 1-2-0 lub 1-0-2 lub 0-1-2 drzwi sterowane elektrycznie lub pneumatycznie ze stanowiska kierowcy, układ blokady drzwi awaryjnych,
- Fotele fotele tapicerowane miękkie typu podmiejskiego/międzymiastowego
trzy oferty
Na oferty Związek czekał do 27 czerwca. Otrzymał trzy – od:
- Biedulewicz Jerzy Jan Przedsiębiorstwo Usługowe Bus Service na sumę 2.044.260,00 PLN brutto / 1.662.200 PLN netto, co daje jednakowy koszt minibusu 554.000 PLN netto + gwarancja na 60 m-cy;
- MMI Redzikowo na sumę 2.750.526,00 PLN brutto / 2.236.200 PLN netto, co daje jednakowy koszt minibusu 745.400 PLN netto + gwarancja na 60 m-cy;
- MERCUS PSQ Warszawa na sumę 1.804.410,00 PLN brutto / 1.467.000 PLN netto, co daje jednakowy koszt minibusu 489.000 PLN netto + gwarancja na 60 m-cy.
Kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia 2.050.000 PLN brutto, czyli tylko Mercus i Bus Service się w niej zmieścili. Natomiast mazowiecka firma może już czuć się zwycięzcą tego postępowania. Formalnie teraz komisja przetargowa oceni złożone propozycje według dwóch kryteriów:
- Cena: 60%
- Wydłużony okres gwarancji: 40%
Link do zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-6d1bfcb0-1847-11ef-a7c1-72acb4a2af8f
Z Polskiego ładu
Przypomnijmy, że Związek Powiatowo-Gminny Powiatu Żagańskiego pozyskał 2 miliony zł dofinasowania w ramach 6. edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych, które w 98% mają pokryć zakup trzech autobusów klasy MINI z silnikami diesla.
-„Głównym celem zakupu nowoczesnych busów jest zwiększenie dostępności terenów po PGR-owskich. Ze względu na wyśrubowane normy spalania silników EURO VI, mały rozmiar pojazdów, a także brak konieczności kosztownego ich serwisowania możliwy będzie rozwój połączeń przy jednoczesnych ograniczeniu kosztów. Przyczyni się to do ograniczenia zjawiska wykluczenia komunikacyjnego i pozwoli na zwiększenie dostępności społecznej mieszkańców tych obszarów. Zwiększy się również znacząco komfort podróży. Nowe pojazdy będą dostosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, a także wyposażone m.in. w wewnętrzną i zewnętrzną informację pasażerską, klimatyzację i gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych oraz monitoring. Tabor planuje się skierować na linie obejmujące również dowozy do stacji kolejowych (kursy skomunikowane z pociągami), a także zakładów pracy” – napisał Związek.
Przypomnijmy, że Związek Powiatowo-Gminny Powiatu Żagańskiego od stycznia 2022 roku jest organizatorem połączeń użyteczności publicznej na terenie Powiatu Żagańskiego, na których operuje Miejski Zakład Komunikacyjny w Żaganiu.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze