Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trzy oferty na 7 autobusów elektrycznych dla PKS Rzeszów. W tym debiut King Long PEV12

infobus
15.01.2025 18:03
0 Komentarzy

15 stycznia Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” w Rzeszowie otworzyła aż trzy oferty w przetargu na zakup siedmiu autobusów elektryczny kategorii MAXI.

Zamówienie to jest dofinansowane w ramach środków przyznanych z CUPT-KPO, czyli w zasadzie powinno dotyczyć pojazdów pozamiejskich, ale dzisiaj w przetargowe szranki stanęli dostawcy pojazdów miejskich. I to w liczbie aż trzech firm. O ogłoszeniu tego przetargu pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie kryteria techniczne były oceniane w przetargu na zakup autobusów elektrycznych przez Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa”?
  2. Który oferent złożył najtańszą ofertę w przetargu, a który zaproponował najwyższą cenę?
  3. Jakie wymagania dotyczące konstrukcji i wyposażenia muszą spełniać autobusy elektryczne zgodnie z przetargiem?
Trzy oferty na 7 autobusów elektrycznych dla PKS Rzeszów: Irizar ie bus 12
Trzy oferty na 7 autobusów elektrycznych dla PKS Rzeszów: Irizar ie bus 12

Liberalny przetarg = dużo ofert

Zanim przejdziemy do oferty, przypomnijmy za co ZGPKS przyznawało najwięcej punktów za:

  • gwarancję całopojazdową 10 lat – 10 pkt,
  • zużycie energii na 100 km – do 100kWh włącznie – 5 pkt,
  • zasięg w km na naładowanej, pełnej baterii – powyżej 350 km – 15 pkt.

Jak widać specyfikacja przetargowa ZGPKS nie daje podpowiedzi kto jest faworytem, dlatego można uznać to zamówienie za liberalne i stąd też tak duża liczba ofert. Kryteria techniczne sprowadzają się do gwarancji, zasięgu i zużycia energii elektrycznej.

Trzy oferty na 7 autobusów elektrycznych dla PKS Rzeszów: Solaris Urbino 12 electric
Trzy oferty na 7 autobusów elektrycznych dla PKS Rzeszów: Solaris Urbino 12 electric

Cztery oferty

Poniżej analiza ofert, jakie 15 stycznia pozyskał Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” na zakup 7 autobusów elektrycznych:

Wykonawca Cena brutto (PLN) Cena netto (PLN) Cena jednostkowa netto na pojazd (PLN) Mieści się w budżecie
KONSORCJUM EV Motors Sp. z o.o. 20 164 620,00 16 394 000,00 2 342 000,00 ✅ TAK
Solaris Bus & Coach sp. z o.o. 23 333 100,00 18 970 000,00 2 710 000,00 ✅ TAK
PT WANICKI Sp. z o.o. 24 915 221,94 20 256 278,00 2 893 754,00 ✅ TAK

Z kolei kwota przeznaczona na realizację zamówienia to 25.571.700,00 PLN brutto, czyli:

  • Wszystkie oferty mieszczą się w założonym budżecie.
  • konsorcjum EV Motors Sp. z o.o. złożyło najkorzystniejszą ofertę cenowo z najniższą ceną netto i jednostkową netto za debiutujący na polskim rynku model King Long PEV12 i to z najnowszą generacją baterii CATL.
  • Solaris Bus & Coach z Urbino 12 electric i PT WANICKI z Irizar ie bus 12 również spełniają wymagania, ale ich oferty są droższe.
Trzy oferty na 7 autobusów elektrycznych dla PKS Rzeszów:
Trzy oferty na 7 autobusów elektrycznych dla PKS Rzeszów.

Teraz zamawiający ceni oferty w zakresie trzech kryteriów:

  • ceny (60%),
  • parametrów technicznych (30%),
  • terminu realizacji zamówienia (10%).

Naszym zdaniem faworytem do zwycięstwa jest EV Motors, ale poczekajmy do decyzji komisji przetargowej. Para Solaris-Irizar już nas nauczyła, że gra sie do końca.

Pierwsze elektrobusy dla PKS

Autobusy elektryczne mają mieć długość od 11,5 do 12,5 m, a wysokość max. 3,4 m. Autobusy muszą posiadać drzwi w układzie 2-2-0 lub 2-2-2, otwierane do wewnątrz. Pojazdy powinny zapewnić przejazd dla minimum 70 pasażerów. Konstrukcje mają być napędzane silnikiem elektrycznym centralnym, o mocy minimum 140 kW netto. Energia elektryczna ma być gromadzona w magazynach energii, którymi mogą być: akumulatory trakcyjne; superkondensatory; inne urządzenia będące wynikiem postępu technicznego, o porównywalnych lub lepszych zdolnościach magazynowania energii w stosunku do wymienionych powyżej. Pojemność magazynów energii używanych do napędu silnika powinna być wystarczająca na przejechanie min. 300 km od pełnego załadowania.

Autobusy mają być dostosowane do ładowania magazynów energii w systemie plug-in. Miejsce pracy kierowcy to kabina typu półzamkniętego wyposażona w: fotel pneumatyczny z regulacją, z pasem bezpieczeństwa, regulowaną kierownicą, deskę rozdzielczą wyposażoną w prędkościomierz, licznik kilometrów, obrotomierz, ekran wyświetlający informację w postaci piktogramów oraz tekstu lub pulpit kierowcy z zestawem kontrolek informujący kierowcę na bieżąco o stanie technicznym pojazdu. Pojazdy wyposażone będą w klimatyzację kabiny kierowcy i przestrzeni pasażerskiej.

W przestrzeni pasażerskiej autobusy mają być niskopodłogowe lub niskowejściowe. Pasażerowie pojadą na siedzeniach tapicerowanych miękkich, łatwych w czyszczeniu, z tkaniny ograniczającej absorpcję kurzu.

W przypadku tablic kierunkowych zewnętrznych, zamawiający wymaga tablic elektronicznych energooszczędnych, wykonanych w oparciu o diody LED przewlekane lub SMD o wysokiej jaskrawości, w kolorze żółto-białym, w obudowie z metali lekkich, o zminimalizowanym poborze energii elektrycznej, sterowane przez komputer pokładowy. Wewnątrz znajdą się dwie tablice podsufitowe, które powinny wyświetlać informację o aktualnej linii oraz przystanek kolejny i następny. Do tego, na ścianie bocznej przewidziano tablicę LCD (tzw. „choinka”), która musi umożliwiać wyświetlanie następującej informacji: numer linii, kierunek, aktualną godzinę, przebieg trasy w formie graficznej realizowanego kursu, aktualny oraz następny przystanek.

Przetarg znajduje się na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-208d75b1-08f3-4282-b388-9d238f2e413c

Komentarze