Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trzy autobusy wodorowe już na liniach w Świdniku. W sieci ZDiTM w Lublinie

infobus
13.11.2024 11:16
0 Komentarzy

12 listopada na trasach Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Lublinie pojawiły się trzy nowe autobusy wodorowe Arthur Bus H2 Zero, które obsługują linie komunikacyjne łączące Lublin ze Świdnikiem.

Nowoczesne pojazdy stanowią z jednej strony początek ekologicznej komunikacji miejskiej w Świdniku, a z drugiej – wzbogacenie floty MPK Lublin o cztery autobusy napędzane wodorem. Więcej o przygotowaniach do tego wydarzenia i pokazie pojazdów Arthur Bus pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie.

Spis treści:

  1. Jakie linie obsługują nowe autobusy wodorowe Arthur Bus H2 Zero łączące Lublin ze Świdnikiem?
  2. Jaki zasięg mają autobusy na jednym tankowaniu i ile trwa proces tankowania?
  3. Kto wsparł finansowo zakup autobusów wodorowych dla komunikacji miejskiej w Świdniku?
Wodorowce już zostały włączone do systemu lubelskiego transportu publicznego, a za ich kierownicami zasiedli kierowcy MPK Lublin / fot. UM Świdnik

Na liniach nr 5 oraz 35

12 listopada autobusy wodorowe Arthur Bus H2 Zero rozpoczęły kursowanie na trasach Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie, obsługując linie komunikacyjne łączące Lublin ze Świdnikiem. Wprowadzenie tych pojazdów jest przełomowym krokiem w rozwoju ekologicznego transportu publicznego , realizowanego we współpracy między Lublinem a Świdnikiem. Nowe autobusy wodorowe stały się częścią floty zeroemisyjnej, działającej bez emisji zanieczyszczeń – jedynym produktem ubocznym jest czysta woda.

Autobusy rozpoczęły kursowanie na liniach nr 5 oraz 35, zapewniając bezpośrednie połączenia Świdnika z Lublinem, w tym z kluczowymi punktami, takimi jak Dworzec Główny w Lublinie. Linie te cieszą się popularnością wśród pasażerów, a włączenie nowoczesnych autobusów wodorowych umożliwiło poprawę komfortu podróży oraz zmniejszenie wpływu na środowisko.

Zakup pojazdów był możliwy dzięki wsparciu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, który przyznał Świdnikowi 8 mln zł dotacji oraz 2 mln zł pożyczki na preferencyjnych warunkach. Łączny koszt inwestycji wyniósł ponad 8 mln zł, co pozwoliło Świdnikowi wdrożyć nowoczesny i ekologiczny transport miejski.

Wodorowce już zostały włączone do systemu lubelskiego, a za ich kierownicami zasiedli kierowcy MPK Lublin.
Wodorowce już zostały włączone do systemu lubelskiego transportu publicznego, a za ich kierownicami zasiedli kierowcy MPK Lublin / fot. UM Świdnik

Nowoczesne technologie

Autobusy Arthur Bus H2 Zero są wyposażone w najnowsze technologie: monitoring, tablice informacyjne, biletomaty oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych. Mogą przewozić do 85 pasażerów, z czego 29 na miejscach siedzących. Dzięki pojemnym zbiornikom na wodór – około 37,5 kg – pojazdy mogą przejechać do 500 km na jednym tankowaniu, które trwa jedynie 15 minut.

Wprowadzenie komunikacji miejskiej w Świdniku jest efektem wieloletnich starań władz miejskich, dla których poprawa transportu publicznego była priorytetem. Burmistrz Marcin Dmowski oraz wiceprezydent Lublina Tomasz Fulara podkreślili, że współpraca między miastami nie tylko poprawiła dostępność komunikacyjną, ale także przyczyniła się do realizacji ekologicznych standardów transportowych XXI wieku.

Autobusy zostają włączone do systemu lubelskiego, a za kierownicą usiądą kierowcy MPK Lublin.
Wodorowce już zostały włączone do systemu lubelskiego transportu publicznego, a za ich kierownicami zasiedli kierowcy MPK Lublin / fot. UM Świdnik

Komentarze