Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Troligabus wchodzi na polski rynek

infobus
10.02.2014 19:22
0 Komentarzy
Firma Troligabus z Levoči chce wejść na polski rynek autobusów. Spółka już przystąpiła do budowy w naszym kraju swojej siatki handlowej. Jedyny słowacki producent autobusów liczy przede wszystkim na sukces podmiejskich modeli Pegasus 10,2 m i Feniks 12 m. W ich układzie napędowym zastosowano doskonale znany krajowym przewoźnikom silnik Cummins ISBe250, współpracujący z automatyczną skrzynią biegów ZF Ecomat 4. Aktualnie producent ze Słowacji posiada w swojej ofercie 20 szt. Pegazów z silnikami Euro 5 w atrakcyjnej, jednostkowej cenie 120 tys. EUR. To właśnie te pojazdy mają skusić polskich przewoźników do zakupu pierwszych egzemplarzy słowackiego producenta i tym samym ułatwić firmie zdobycie pierwszego przyczółku na międzymiastowym rynku. Czy spółka posiada zezwolenie naszego ministerstwa na rejestracje autobusów jeszcze z normą Euro 5, tego się nie dowiedzieliśmy, ale na pewno warto się o to zapytać przed dokonaniem zakupu.
W kolejnym etapie Troligabuszaproponuje polskim przewoźnikom następcęPegasusa –egzemplarz z silnikiem Euro 6, który zostanie wykonany w nowej, dużo lżejszej technologii, co m.in. ma przełożyć się na mniejsze zużycie paliwa. Co ciekawe,Słowacy oferują standardowy model Fenix także w wersji CNG, co jest charakterystyczne dla naszych południowych sąsiadów, gdzie coraz więcej autobusów w komunikacji regionalnej jest zasilanych właśnie gazem ziemnym. –„Aktualnie pracujemy nad powołaniem spółki handlowej w Polsce oraz logistycznym centrum, które zapewniłoby ciągłość dostaw części zamiennych dla naszych klientów. Cały czas jesteśmy w fazie rozwoju na polskim rynku i dlatego poszukujemy przedstawicieli handlowych, którzy mogliby się przyczynić do sukcesu naszej marki w Polsce –mówi Damian Wawrzyniak z firmy Troliga. –Elastyczność Troligabuspozwala nam indywidualnie rozwijać produkty w celu zaspokojenia potrzeb każdego klienta. Nasi klienci otrzymują wysokiej jakości produkty w umówionym czasie i po najlepszej cenie Jesteśmy nie tylko dystrybutorami, ale także projektantami i producentami naszych autobusów. Dodatkowo oprócz kompletnych pojazdów oferujemy również części do samochodów użytkowych i osobowych.”
Podmiejski autobus TroligabusPegasus 10,2 mPodmiejski autobus TroligabusPegasus 10,2 mPodmiejski autobus TroligabusPegasus 10,2 m w wersji z poprzednim logo firmy Niskopodłogowy autobus miejski TroligabusLeonis
Ponadto słowacki producent ma w swojej ofercie –oprócz podmiejskich pojazdów Pegasus i Feniks –kilka ciekawych modeli. To m.in. :
– niskopodłogowy autobus miejski Leoniso długości 12 m (m.in. tego typu pojazdy zakupiły firmy MHD Poprad ( 4 szt.) i MHD Levoč (1 szt.);
– niskopodłogowy piętrowy autobus miejski w stylu retro Syrius o długości 10,2 m (m.in. ten wyjątkowy „routemaster”był testowany w lipcu ub.r. na ulicach Bratysławy);
– średniopodłogowyautobus miejski Scorpiuso długości 12 m (przeznaczony na rynki wschodnie);
– podmiejski Taurus o długości 8,7 m.
Zakład produkcyjny Troligabus w LevočiZakład produkcyjny Troligabus w LevočiZakład produkcyjny Troligabus w LevočiZakład produkcyjny Troligabus w Levoči
Firma Troligabus rozpoczęła działalność 11.11.2009r., bazując przede wszystkim na kadrze pracowników byłego zakładu naprawy autobusów SAD Levoč. Aktualnie spółka, której właścicielem jest Marian Troliga zatrudnia ponad 100 pracowników. Jej zdolność produkcyjna to ok. 100 pojazdów rocznie. Docelowo może ona wzrosnąć nawet do 360 autobusów rocznie. Marka jest przede wszystkim obecna w taborze słowackich przewoźników, operujących na podmiejskich i regionalnych trasach.

Komentarze