Transport pracowniczy i autobusy Intouro zostają. Eko-Okna zmieniają zdanie
Po tygodniach niepewności i zapowiedziach cięć, Eko-Okna wycofały się z planu likwidacji transportu pracowniczego. To dobra informacja dla osób dojeżdżających do pracy z regionu.
Od 1 września 2025 r. na drogi wróci dziewięć linii autobusowych dowożących załogę do zakładu produkcyjnego w Kornicach, które m.in. obsługiwane są nowymi autobusami Mercedes-Benz Intouro – jednymi z pierwszych tego typu w Polsce, które pochodzą z nowej generacji. O całej sprawie pisaliśmy już w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Od kiedy ponownie uruchomiono transport pracowniczy Eko-Okien?
- Ile linii autobusowych będzie obsługiwać zakład w Kornicach?
- Jakie autobusy będą wykorzystywane do przewozu pracowników?
Decyzja po presji pracowników
Jeszcze na początku wakacji spółka zapowiadała zakończenie organizacji przewozów dla pracowników, tłumacząc to koniecznością oszczędności w obliczu trudnej sytuacji na rynku budowlanym. Dodatkowo w czerwcu i lipcu Eko-Okna zakończyły współpracę z ponad 1500 osobami, a w ramach cięć sprzedawano także część floty samochodowej.
Ostatecznie – jak informuje rzecznik spółki Adam Wita – głos pracowników miał decydujące znaczenie:
– Po dokładnej analizie obłożenia oraz uwzględnieniu próśb i petycji pracowników, Zarząd firmy podjął decyzję o utrzymaniu wybranych linii autobusowych do końca roku, z możliwością przedłużenia, jeśli będzie zainteresowanie. Dotyczy to transportu pracowniczego do naszego zakładu produkcyjnego w Kornicach.
Gdzie pojadą autobusy?
Dziewięć utrzymanych linii będzie obsługiwać ponad 40 miejscowości, w tym m.in. Rybnik, Racibórz, Kietrz, Głubczyce, Kuźnię Raciborską i Wodzisław Śląski. Pełna lista obejmuje mniejsze miejscowości, jak np. Babice, Bogdanowice, Gaszowice czy Nową Cerekwię.
Pracownicy otrzymali już nowe rozkłady jazdy i możliwość zakupu biletów miesięcznych w cenie 350 zł. To nowość – wcześniej przewozy były w pełni bezpłatne.
Mniej korzystnie wygląda sytuacja osób z Żor i Jastrzębia-Zdroju, dla których firmowy transport nie będzie już dostępny.
Przypomnimy, że Eko-Okna od 2018 roku inwestowały w nowoczesny transport dla pracowników, m.in. poprzez zakup autobusów Mercedes-Benz Intouro. Pojazdy te, wyposażone w klimatyzację, gniazdka 220 V i systemy monitoringu, stały się wyróżnikiem firmowego dowozu i podnosiły komfort podróży załogi.
Ich obecność na trasach wciąż pozostaje kluczowa – to właśnie one, obok pojazdów innych przewoźników, będą obsługiwać dziewięć linii utrzymanych od września.
Podsumowując: Historia transportu w Eko-Okna pokazuje, że dowozy pracownicze to nie tylko koszt dla firmy, ale też strategiczny element polityki kadrowej. Od 2016 roku autobusy firmowe stały się realnym benefitem, ułatwiającym rekrutację i zatrudnianie osób z dalszych miejscowości. Wycofanie się z pełnej likwidacji przewozów jest więc sygnałem, że mobilność pracowników pozostaje jednym z kluczowych warunków stabilności zatrudnienia w firmie.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze