Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Transport pracowniczy i autobusy Intouro zostają. Eko-Okna zmieniają zdanie

infobus
29.08.2025 19:03
0 Komentarzy

Po tygodniach niepewności i zapowiedziach cięć, Eko-Okna wycofały się z planu likwidacji transportu pracowniczego. To dobra informacja dla osób dojeżdżających do pracy z regionu.

Od 1 września 2025 r. na drogi wróci dziewięć linii autobusowych dowożących załogę do zakładu produkcyjnego w Kornicach, które m.in. obsługiwane są nowymi autobusami Mercedes-Benz Intouro – jednymi z pierwszych tego typu w Polsce, które pochodzą z nowej generacji. O całej sprawie pisaliśmy już w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Od kiedy ponownie uruchomiono transport pracowniczy Eko-Okien?
  2. Ile linii autobusowych będzie obsługiwać zakład w Kornicach?
  3. Jakie autobusy będą wykorzystywane do przewozu pracowników?
Transport pracowniczy i autobusy Intouro zostają. Eko-Okna zmieniają zdanie
Transport pracowniczy i autobusy Intouro zostają. Eko-Okna zmieniają zdanie

Decyzja po presji pracowników

Jeszcze na początku wakacji spółka zapowiadała zakończenie organizacji przewozów dla pracowników, tłumacząc to koniecznością oszczędności w obliczu trudnej sytuacji na rynku budowlanym. Dodatkowo w czerwcu i lipcu Eko-Okna zakończyły współpracę z ponad 1500 osobami, a w ramach cięć sprzedawano także część floty samochodowej.

Ostatecznie – jak informuje rzecznik spółki Adam Wita – głos pracowników miał decydujące znaczenie:

Po dokładnej analizie obłożenia oraz uwzględnieniu próśb i petycji pracowników, Zarząd firmy podjął decyzję o utrzymaniu wybranych linii autobusowych do końca roku, z możliwością przedłużenia, jeśli będzie zainteresowanie. Dotyczy to transportu pracowniczego do naszego zakładu produkcyjnego w Kornicach.

Gdzie pojadą autobusy?

Dziewięć utrzymanych linii będzie obsługiwać ponad 40 miejscowości, w tym m.in. Rybnik, Racibórz, Kietrz, Głubczyce, Kuźnię Raciborską i Wodzisław Śląski. Pełna lista obejmuje mniejsze miejscowości, jak np. Babice, Bogdanowice, Gaszowice czy Nową Cerekwię.

Pracownicy otrzymali już nowe rozkłady jazdy i możliwość zakupu biletów miesięcznych w cenie 350 zł. To nowość – wcześniej przewozy były w pełni bezpłatne.

Mniej korzystnie wygląda sytuacja osób z Żor i Jastrzębia-Zdroju, dla których firmowy transport nie będzie już dostępny.

Przypomnimy, że Eko-Okna od 2018 roku inwestowały w nowoczesny transport dla pracowników, m.in. poprzez zakup autobusów Mercedes-Benz Intouro. Pojazdy te, wyposażone w klimatyzację, gniazdka 220 V i systemy monitoringu, stały się wyróżnikiem firmowego dowozu i podnosiły komfort podróży załogi.

Ich obecność na trasach wciąż pozostaje kluczowa – to właśnie one, obok pojazdów innych przewoźników, będą obsługiwać dziewięć linii utrzymanych od września.

Podsumowując: Historia transportu w Eko-Okna pokazuje, że dowozy pracownicze to nie tylko koszt dla firmy, ale też strategiczny element polityki kadrowej. Od 2016 roku autobusy firmowe stały się realnym benefitem, ułatwiającym rekrutację i zatrudnianie osób z dalszych miejscowości. Wycofanie się z pełnej likwidacji przewozów jest więc sygnałem, że mobilność pracowników pozostaje jednym z kluczowych warunków stabilności zatrudnienia w firmie.

Transport pracowniczy i autobusy Intouro zostają. Eko-Okna zmieniają zdanie
Transport pracowniczy i autobusy Intouro zostają. Eko-Okna zmieniają zdanie

Komentarze