Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Transkom ponownie stawia na Solarisa i będzie miał piąty elektrobus Urbin12 electric

infobus
14.04.2025 13:02
0 Komentarzy

10 kwietnia 2025 roku Transkom Koziegłowy ogłosił wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na dostawę jednego autobusu elektrycznego klasy MAXI dla komunikacji gminnej w Czerwonaku.

Solaris Bus & Coach sp. z o.o. z Bolechowa był jedynym oferentem, a teraz mamy potwierdzenie jego zwycięstwa. Dodajmy, że w tym roku samorząd zamówił już cztery takie pojazdy, a najnowszy piaty jest owocem oszczędności z tego przetargu. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Jaka firma wygrała przetarg na dostawę autobusu elektrycznego dla Transkom Koziegłowy?
  2. Ile wynosi zadeklarowany zasięg autobusu Urbino 12 electric według specyfikacji zamówienia?
  3. Jakie elementy zostały objęte gwarancją i na jaki okres w zwycięskiej ofercie?
Transkom ponownie stawia na Solarisa i będzie miał piąty elektrobus Urbin12 electric
Transkom ponownie stawia na Solarisa i będzie miał piąty elektrobus Urbin12 electric

Jeden elektrobus

Przetarg ogłoszony przez Transkom dotyczył zakupu jednego fabrycznie nowego, całkowicie niskopodłogowego autobusu elektrycznego klasy MAXI do obsługi komunikacji gminnej w gminie Czerwonak. Pojazd ma stanowić element zeroemisyjnej floty finansowanej z programu Zielony Transport Publiczny.

To już drugi etap zakupów taboru elektrycznego dla Transkomu – wcześniej przewoźnik zamówił cztery takie pojazdy od tego samego producenta.

Do postępowania zgłosiła się tylko jedna firma. Solaris Bus & Coach zaoferował dostawę modelu Urbino 12 electric za 2.810.550 PLN brutto, czyli 2.285.000 PLN netto, co daje jednostkowy koszt netto autobusu na poziomie 2.285.000 PLN. Oferta mieściła się w zakładanym budżecie wynoszącym 2.900.000 PLN brutto, pozostawiając zamawiającemu blisko 90.000 PLN rezerwy.

Pod względem formalnym i technicznym oferta Solarisa spełniła wszystkie warunki określone w SWZ, uzyskując 70 pkt za cenę, 12,60 pkt za gwarancję i 4,80 pkt za rozwiązania techniczne, co łącznie dało wynik 87,40 pkt.

Autobus będzie objęty gwarancją 60 miesięcy na całokształt pojazdu, 80 miesięcy na powłokę lakierniczą i aż 15 lat na poszycie i szkielet nadwozia. Decyzja została podjęta na podstawie kryteriów oceny:
✅ cena – 70%
✅ warunki gwarancji – 18%
✅ ocena rozwiązań technicznych – 12%

Transkom ponownie stawia na Solarisa i będzie miał piąty elektrobus Urbin12 electric
Transkom ponownie stawia na Solarisa i będzie miał piąty elektrobus Urbin12 electric

Techniczne szczegóły zamówienia

Zamówiony pojazd to niskopodłogowy elektryczny autobus klasy I kategorii MAXI. Będzie wyposażony w silnik o mocy co najmniej 160 kW, baterie trakcyjne umożliwiające zasięg minimum 240 km, system rekuperacji energii, klimatyzację, monitoring, system informacji pasażerskiej i gniazda USB. Autobus musi również posiadać niezależne zawieszenie przednie oraz pełną izolowaną kabinę kierowcy z osobnym wejściem przez przednie drzwi.

Pojazd ma być dostarczony w okresie między 14 kwietnia a 12 czerwca 2026 roku, a więc z dużym zapasem na przygotowanie kompletnego wdrożenia.

Tym samym Transkom Koziegłowy konsekwentnie rozbudowuje swoją flotę autobusów zeroemisyjnych – po rozstrzygniętym w styczniu przetargu na cztery elektrobusy, teraz dołącza do niej piąty Solaris. Wraz z wcześniejszym leasingiem hybryd od MAN i PKO Leasing, przewoźnik buduje zróżnicowaną flotę niskoemisyjną, wpisując się w długofalową strategię zrównoważonego transportu w regionie.

Komentarze