Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Transkom Koziegłowy z jedną ofertą na dodatkowy autobus elektryczny. Od Solarisa

infobus
26.03.2025 06:07
0 Komentarzy

25 marca 2025 r. Transkom otworzył ofertę w przetargu na dostawę jednego elektrycznego autobusu klasy MAXI dla komunikacji gminnej w Czerwonaku.

W postępowaniu prowadzonym przez Transkom Koziegłowy wpłynęła tylko jedna oferta – złożona przez producenta z Bolechowa. O tym zamówieniu pisaliśmy już w TransInfo.pl wcześniej.

Rozkład jazdy:

  1. Kto złożył jedyną ofertę w przetargu na elektrobus dla gminy Czerwonak?
  2. Ile wynosi jednostkowa wartość netto autobusu elektrycznego zaproponowanego w ofercie?
  3. Jakie są główne kryteria oceny ofert w tym przetargu?
Tylko Solaris zainteresowany przetargiem Transkomu
Tylko Solaris zainteresowany przetargiem Transkomu

Jeden elektrobus

Zamówienie Transkomu dotyczyło dostawy jednego fabrycznie nowego, całkowicie niskopodłogowego autobusu miejskiego o napędzie elektrycznym. Pojazd ma służyć do obsługi komunikacji lokalnej w gminie Czerwonak i stanowić element floty zeroemisyjnej finansowanej z programu Zielony Transport Publiczny, wspieranego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

25 marca jedyną ofertę złożył Solaris Bus & Coach Sp. z o.o., proponując realizację zamówienia za 2.810.550 PLN brutto, co daje 2.285.000 PLN netto, a więc jednostkowy koszt autobusu Urbino 12 electric wynosi 2.285.000 PLN netto.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 2.900.000 PLN brutto, co oznacza, że propozycja Solarisa mieści się w budżecie, pozostawiając około 90.000 PLN rezerwy.

Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:

✅ Cena – 70%
✅ Warunki gwarancji – 18%
✅ Ocena rozwiązań technicznych – 12%

Złożona oferta uwzględnia m.in. pełną antykorozyjną ochronę karoserii metodą kataforezy w zamkniętym cyklu technologicznym, przebiegi międzyobsługowe na poziomie co najmniej 30.000 km, silnik elektryczny o mocy 160 kW lub wyższej oraz niezależne zawieszenie przednie. Dodatkowo Solaris zadeklarował najwyższe możliwe okresy gwarancyjne – 15 lat na poszycie nadwozia i szkielet, 80 miesięcy na powłokę lakierniczą oraz 60 miesięcy na pozostałe zespoły pojazdu (do 393.600 km przebiegu).

Zamawiany autobus musi być niskopodłogowy, klasy MAXI, spełniający normy operacyjne pojazdów komunikacji miejskiej. Termin realizacji przypada na okres między 14 kwietnia a 12 czerwca 2026 r.

Tylko Solaris zainteresowany przetargiem Transkomu
Tylko Solaris zainteresowany przetargiem Transkomu

Piąty elektryk dla Transkomu

Przypomnijmy, że podstawowy przetarg Transkomu na elektrobusy został rozstrzygnięty 28 stycznia . wówczas spółka wybrała w postępowaniu na cztery autobusy elektryczne ofertę Solaris Bus & Coach, który uzyskał 87,40 pkt i pokonał MAN Truck & Bus Polska o 13,14 pkt.

Decyzję podjęto na podstawie trzech kryteriów:

✅ Cena (70%)

✅ Warunki gwarancji (18%)

✅ Ocena rozwiązań technicznych (12%)

Ostateczny wynik przetargu to: Solaris Urbino 12 electric – 87,40 pkt MAN Lion’s City 12E – 74,26 pkt

Wszystkie nowe Solarisy Urbino 12 electric dla Transkom Koziegłowy będą wyposażone w silnik elektryczny o mocy min. 160 kW, baterie zapewniające min. 240 km zasięgu, system rekuperacji energii podczas hamowania, klimatyzację, monitoring, informację pasażerską oraz gniazda USB dla pasażerów. Tym samym wielkopolski przewoźnik po raz pierwszy wprowadzi do swojej floty elektrobusy, stając się częścią ekologicznej transformacji transportu publicznego w Wielkopolsce.

Dodajmy, że wcześniej – w lutym 2024 roku Transkom ogłosił przetarg na leasing operacyjny trzech nowych autobusów hybrydowych: dwóch o długości około 12 metrów oraz jednego przegubowego o długości około 18 metrów. W maju 2024 roku przetarg ten wygrało konsorcjum PKO Leasing i MAN Truck & Bus Polska, oferując pojazdy za łączną kwotę 7,424 mln zł brutto. Oferta ta była tańsza od propozycji konkurencyjnego konsorcjum Solaris i Millennium Leasing.

Z kolei w styczniu 2023 roku Transkom wzbogacił swoją flotę o dwa autobusy MAN Lion’s City 12C Efficient Hybrid, będące jednymi z pierwszych pojazdów nowej generacji tego producenta w Wielkopolsce.

Tylko Solaris zainteresowany przetargiem Transkomu
Tylko Solaris zainteresowany przetargiem Transkomu

Komentarze