Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Transkom Koziegłowy ma dwie oferty na autobusy elektryczne i żadnej na ładowarki

infobus
09.01.2025 17:02
0 Komentarzy

9 stycznia Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Transkom otworzyło dwie oferty w przetargu na dostawę czterech autobusów elektrycznych klasy I kategorii MAXI dla komunikacji gminnej w Czerwonaku.

Zamówienie obejmuje również dostawę i montaż infrastruktury ładowania. Projekt ten jest częścią strategii promującej zrównoważony transport, wspieranej przez dotacje z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach III edycji programu „Zielony Transport Publiczny”. O tym zamówieniu pisaliśmy już w InfoBusie wcześniej.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie wymagania dotyczące specyfikacji technicznej muszą spełniać elektrobusy zamawiane przez Transkom?
  2. Jakie firmy złożyły oferty w przetargu na dostawę czterech autobusów elektrycznych dla gminy Czerwonak?
  3. W jaki sposób planowana infrastruktura ładowania zapewni efektywne działanie nowych autobusów elektrycznych?
Transkom Koziegłowy ma dwie oferty na autobusy elektryczne i zero na ładowarki
Transkom Koziegłowy ma dwie oferty na autobusy elektryczne i zero na ładowarki / fot. Marcin Najder / poznanskieautobusy.pl

Co chciał Transkom?

Zamówione autobusy będą niskopodłogowe, o napędzie elektrycznym, przeznaczone do transportu miejskiego.

Każdy pojazd będzie wyposażony w centralny silnik trakcyjny o mocy co najmniej 150 kW, system odzyskiwania energii hamowania oraz baterie zapewniające zasięg minimum 240 km na jednym ładowaniu.

Autobusy będą wyposażone w klimatyzację, system monitoringu oraz trzy podwójne gniazda USB. Pasażerowie będą mogli korzystać z Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej z tablicą LCD wyświetlającą przystanki i kierunek jazdy.

Inwestycja obejmuje stacje ładowania z czasem pełnego ładowania około 8 godzin, co umożliwi ładowanie autobusów na terenie zajezdni.

Transkom Koziegłowy ma dwie oferty na cztery autobusy elektryczne
Transkom Koziegłowy ma dwie oferty na cztery autobusy elektryczne
Transkom Koziegłowy ma dwie oferty na cztery autobusy elektryczne  

Dwie oferty

9 stycznia Transkom otworzył oferty w przetargu na dostawę autobusów elektrycznych. Od:

MAN Truck & Bus Polska Sp. z o.o. (Nadarzyn) z ceną 12.250.800,00 PLN brutto / 9.959.024,39 PLN netto, co daje cenę za jeden autobus MAN Lion`s City 12 E: 2.489.756 PLN netto. Deklaracje producenta:

  • Zabezpieczenie antykorozyjne karoserii metodą katodowego lakierowania zanurzeniowego (KTL).
  • Poszycie z tworzyw sztucznych wzmocnionych oraz aluminium.
  • Przebieg międzyobsługowy: powyżej 60 000 km.
  • Moc silnika: 160 kW lub wyższa.
  • Zawieszenie niezależne.
  • Gwarancja:
    • 15 lat na nadwozie.
    • 15 lat na szkielet nadwozia i podwozia.
    • 80 miesięcy na powłokę lakierniczą.
    • 48 miesięcy na pozostałe elementy autobusu.

Solaris Bus & Coach sp. z o.o. z ceną 11.316.000,00 PLN brutto / 9.200.000,00 PLN netto, co daje cenę za jeden autobus Solaris Urbino 12 electric: 2.300.000 PLN netto. Deklaracje producenta:

  • Karoseria wykonana z aluminium oraz stali odpornej na korozję.
  • Poszycie z blach stalowych i tworzyw sztucznych.
  • Przebieg międzyobsługowy: powyżej 30 000 km.
  • Moc silnika: 160 kW lub wyższa.
  • Zawieszenie niezależne.
  • Gwarancja:
    • 15 lat na nadwozie.
    • 15 lat na szkielet nadwozia i podwozia.
    • 80 miesięcy na powłokę lakierniczą.
    • 48 miesięcy na pozostałe elementy autobusu.

    Zamówienie obejmuje również dostawę, montaż i uruchomienie infrastruktury ładowania, jednak w tej części nie wpłynęły żadne oferty.

    Transkom Koziegłowy ma dwie oferty na cztery autobusy elektryczne
    Transkom Koziegłowy ma dwie oferty na cztery autobusy elektryczne
    Transkom Koziegłowy ma dwie oferty na cztery autobusy elektryczne
    Transkom Koziegłowy ma dwie oferty na cztery autobusy elektryczne  

    Podsumowanie

    Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia kwotę łączną brutto: 17 343 000,00 zł, w tym dla 1 części: 13 899 000,00 zl, w tym dla 2 części: 3 444 000,00 zł. Czyli obie oferty i MAN, i Solarisa mieszczą się w budżecie. Ostateczna decyzja o wyborze wykonawcy zostanie podjęta po ocenie ofert według kryteriów zamówienia, gdzie:

    • cena stanowi 70% oceny oferty,
    • warunki gwarancji (18%)
    • a ocena rozwiązań technicznych (12%).

    W tej sytuacji bliżej wygranej elektrycznego stracie w Koziegłowach jest Solaris. Przypomnijmy, że w maju 2024 roku firma Transkom zamknęła przetarg na dostawę trzech autobusów z silnikami diesla w formie leasingu operacyjnego. Zamówienie, rozstrzygnięte 13 maja, wygrało konsorcjum PKO Leasing i MAN Truck & Bus Polska. Transkom wybrał ich ofertę, która obejmowała dostawę dwóch autobusów MAXI (długość od 11,8 do 12,15 m) i jednego klasy MEGA (długość od 17,5 do 18,15 m) o wartości 7,42 mln PLN brutto, wygrywając nad ofertą konkurencyjną Solarisa z Millennium Leasing.

    ​Obecnie Transkom kontynuuje rozwój swojej floty, prowadząc przetarg na dostawę czterech nowych autobusów elektrycznych klasy MAXI dla gminy Czerwonak. Przewidywany termin dostawy wynosi 14 miesięcy od momentu podpisania umowy.

    Komentarze