Teplice i osiem nowych trolejbusów Škoda-SOR 32Tr już na liniach
Komunikacja miejska w czeskich Teplicach została wzmocniona nowymi trolejbusami. Do eksploatacji trafiło osiem dwunastometrowych pojazdów Škoda-SOR 32Tr z bateriami trakcyjnymi, które zwiększają elastyczność i komfort transportu publicznego.
Pojazdy zostały oficjalnie przekazane 16 grudnia 2025 roku, a regularny ruch liniowy rozpoczną 22 grudnia 2025 roku. Dostawa oznacza zakończenie pierwszego etapu realizacji umowy ramowej. To kolejny ważny kontrakt – obok Czeskich Budziejowic – zrealizowany przed świętami przez grupę we współpracy z czeską firmą SOR z Libchavy.
Rozkład jazdy:
- Ile trolejbusów objął pierwszy etap dostaw do Teplic?
- Jaki zasięg bez sieci trakcyjnej oferuje Škoda-SOR 32Tr?
- Kiedy pojazdy rozpoczną regularną obsługę pasażerów?
Nowe trolejbusy dla miejskiego przewoźnika
Škoda Group przekazała Městskiej dopravě Teplice osiem nowych trolejbusów Škoda-SOR 32Tr, kończąc pierwszy etap umowy ramowej obejmującej do 17 pojazdów o łącznej wartości ponad 290 mln CZK. Nowe wozy są w pełni niskopodłogowe i przystosowane do jazdy poza siecią trakcyjną.
„Zakończyliśmy pierwszy etap projektu i cieszy nas, że nastąpiło to tuż przed świętami jako prezent dla mieszkańców Teplic”
Karel Majer, prezes Škoda Electric w Škoda Group
Znaczenie inwestycji podkreślają również władze miasta.
„Nowe pojazdy spełniają wysokie wymagania dotyczące komfortu i bezpieczeństwa, a technologia hybrydowa umożliwia obsługę także bardziej oddalonych części miasta”
Tomáš Hadviga, zastępca prezydenta Teplic ds. transportu
Dane techniczne
Škoda-SOR 32Tr to w pełni niskopodłogowy trolejbus o długości 12 metrów, dwuosiowy i trójdrzwiowy, o pojemności do 95 pasażerów, w tym 35 miejsc siedzących. Wysokość podłogi przy wszystkich drzwiach wynosi około 340 mm, co ułatwia dostęp osobom starszym, pasażerom z wózkami i osobom z niepełnosprawnościami.
Napęd zapewnia asynchroniczny silnik trakcyjny Škoda o mocy 160 kW, zasilany z sieci 600 V lub 750 V DC. Pojazd umożliwia rekuperację energii i został wyposażony w nowoczesny system diagnostyczny.
Baterie trakcyjne pozwalają na przejazd do 12 km bez sieci trakcyjnej. Ładowanie odbywa się podczas jazdy pod siecią oraz poprzez odzysk energii z hamowania. Wnętrze pojazdów jest w pełni klimatyzowane i wyposażone w system informacji pasażerskiej, monitoring oraz przestrzeń dla wózków dziecięcych i inwalidzkich.
Naszym zdaniem
Dostawa ośmiu trolejbusów Škoda 32Tr to kolejny etap systematycznej modernizacji transportu publicznego w Teplicach. Miasto konsekwentnie inwestuje w bezemisyjny, niskopodłogowy tabor, a elastyczność wynikająca z zastosowania baterii pozwala stopniowo rozszerzać rolę trolejbusów w obsłudze miejskich linii.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok





Komentarze