Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tczew i Solaris podpisują kontrakt na zeroemisyjną flotę. 10 x Urbino 12 electric

infobus
25.03.2025 20:30
0 Komentarzy

25 marca 2025 roku Gmina Miejska Tczew podpisała umowę na dostawę 10 fabrycznie nowych autobusów elektrycznych marki Solaris.

Wcześniej, w przetargowej rywalizacji między Solaris Bus & Coach a Daimler Buses Polska, zwycięzcą została oferta z Bolechowa – lepsza o 2,8 pkt w ogólnej punktacji. O przetargu na pierwsze elektrobusy dla pomorskiego miasta pisaliśmy w TransInfo już wcześniej.

Rozkład jazdy:

  1. Która firma wygrała przetarg na dostawę 10 elektrobusów dla Tczewa?
  2. Jaką kwotę zaproponował zwycięzca i ile zaoszczędzono względem budżetu?
  3. Jakie parametry techniczne będą miały autobusy Solaris Urbino 12 electric dla Tczewa?
Kontrakt na elektryczne autobusy dla Tczewa / fot. UM Tczew
Kontrakt na elektryczne autobusy dla Tczewa / fot. UM Tczew

Autobusy dla Tczewa

Przedmiotem postępowania była dostawa 10 nowoczesnych, zeroemisyjnych autobusów miejskich, które mają obsługiwać linię komunikacji miejskiej w Tczewie. Zamówienie obejmuje nie tylko dostarczenie pojazdów, ale również zapewnienie infrastruktury ładowania i pełne wsparcie serwisowe. Celem inwestycji jest rozwój ekologicznego transportu publicznego oraz poprawa komfortu podróży mieszkańców.

Do przetargu przystąpiły dwie firmy.

  • Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. – oferta na kwotę 30.725.400 PLN brutto (w tym 24.980.000 PLN netto), co daje jednostkową cenę za Urbino 12 electric: 2.498.000 PLN netto.
  • Daimler Buses Polska Sp. z o.o. zaoferował 32.410.500 PLN brutto / 26.350.000 PLN netto, a więc 2.635.000 PLN netto za pojazd Mercedes-Benz eCitaro.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 34.440.000 PLN brutto, co oznacza, że obie oferty mieściły się w budżecie – ale propozycja Solarisa pozwoliła zaoszczędzić niemal 3.714.600 PLN brutto. Decyzja o wyborze wielkopolskiego producenta została podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:

✅ cena – 55%
✅ ocena bezpieczeństwa i techniczno-eksploatacyjna – 20%
✅ gwarancja – 15%
✅ serwis – 10%

Solaris zdobył łącznie 100 punktów, uzyskując najwyższe noty we wszystkich kategoriach. Daimler uzyskał 97,14 pkt, przegrywając głównie na polu ceny. Szczegóły przetargu dostępne są pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1043733.

Kontrakt na elektryczne autobusy dla Tczewa / fot. UM Tczew
Kontrakt na elektryczne autobusy dla Tczewa / fot. UM Tczew

Z umową

Teraz, po podpisaniu umowy z Solaris Bus & Coach, Gmina Miejska Tczew rozpoczyna przygotowania do odbioru nowych autobusów. Zamówione pojazdy to Solaris Urbino 12 electric – sprawdzony model, który dominuje w segmentach elektrobusów miejskich. Autobusy będą miały długość 12 metrów, elektryczny silnik trakcyjny o mocy co najmniej 180 kW oraz baterie o pojemności minimum 300 kWh. Ładowanie odbywać się będzie przez złącze plug-in i pantograf. Wnętrze pojazdu pomieści minimum 80 pasażerów, a komfort podróży zapewnią m.in. klimatyzacja, ładowarki USB i wandaloodporne siedzenia. System informacji pasażerskiej obejmie tablice LED oraz ekrany LCD 21,5 cala. Dwa autobusy z serii zostaną dodatkowo wyposażone w system automatycznego zliczania pasażerów.

Tczew dołącza tym samym do grona miast inwestujących w nowoczesny, zielony transport publiczny.

Komentarze