Szwajcaria chce mieć swój autobus elektryczny. Pilotaż Hess w Zurychu

„Swiss eBus plus” to projekt pilotażowy, mający na celu opracowanie nowego projektu energooszczędnego autobusu elektrycznego, który będzie produkowany w Szwajcarii.
Przedsięwzięcie to jest wspierane przez Szwajcarskie Federalne Biuro ds. Energii. Prototypowy pojazd został koniec lipca 2024 roku przekazany przez Hess firmie VBZ (Verkehrsbetrieben Zürich), gdzie od września zostanie wykorzystany do celów testowych. Projekt potrwa do 2026 r.
Spis treści:
- Jakie cele ma projekt „Swiss eBus plus” oraz dlaczego został uruchomiony?
- Jakie innowacje wprowadzono w nowym autobusie elektrycznym w ramach projektu?
- Kiedy planuje się zakończenie projektu „Swiss eBus plus” i jakie są główne zadania realizowane przez partnerów projektu?
Doskonalenie wydajności
Wdrażanie strategii VBZ dotyczącej autobusów elektrycznych postępuje błyskawicznie. Autobusy napędzane elektrycznie stanowią obecnie ponad 50 procent całej floty autobusowej. VBZ obsługuje obecnie autobusy zasilane akumulatorami, które są ładowane w zajezdni, na trasach standardowych i przegubowych. Chociaż technologia autobusów napędzanych akumulatorami czyni ogromne postępy, autobusy elektryczne nadal mają krótszy zasięg niż autobusy z silnikiem Diesla.
W związku z tym, w ramach projektu „Swiss eBus plus” skonstruowano pojazd demonstracyjny w oparciu o nowe ustalenia z badań i rozwoju w obszarach izolacji nadwozia pojazdu oraz ogrzewania/klimatyzacji. Autobus akumulatorowy posiada kompleksowy system zarządzania temperaturą oraz nowe technologie w zakresie układu napędowego, ogrzewania, klimatyzacji i izolacji. Umożliwia to między innymi eliminację dodatkowego ogrzewania na paliwa kopalne i zwiększenie zasięgu.
Projekt „Swiss eBus plus”
Na początku czerwca pojazd został zaprezentowany publiczności składającej się z profesjonalistów z branży podczas konwencji autobusowej w Thun. Pojazd zacznie kursować od września 2024 roku na liniach autobusowych nr 35, 38, 39, 40, 42, 64 i 73.
Projekt „Swiss eBus plus” będzie realizowany do 2026 roku i został uruchomiony przez HESS AG we współpracy z VBZ. Partnerzy projektu, ETH Zurich i Uniwersytet Nauk Stosowanych w Bernie, wykorzystują projekt jako platformę badawczą do badań nad zarządzaniem temperaturą i technologią akumulatorów. Szwajcarski Federalny Urząd ds. Energii wspiera projekt poprzez swój program finansowania badań nad energią.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze