Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Sztokholm przedłuża autobusową umowę z KEOLIS

infobus
20.12.2013 15:13
0 Komentarzy

Sztokholmski zarząd transportu SL ( AB Storstockholms Lokaltrafik) ponownie wybrał firmę KEOLIS Sverige do obsługi autobusowej siatki połączeń na terenie Sztokholmu i Lidingö. W przetargowej walce o ten kontralt koncern pokonał tak uznane firmy transportowe jak Arriva czy Nobina. Zawarta umowa obejmuje okres 8 lat z możliwością jej rozszerzenia o kolejne 4 lata. Wartość zamówienia w podstawowym okresie to ok. miliard euro, a szacunkowa liczba przewożonych pasażerów rocznie to ok. 100 mln osób. Jak podaje szwedzki przewoźnik jego najważniejszym teraz celem jest wykorzystanie zawartej w umowie opcji zwiększania o 20% zakładanej liczby wozokilometrów. Firma chce do tego ruchu przekonać SL poprzez szereg innowacyjnych inicjatyw, które zwiększą pojemność i wydajność autobusowej sieci, a także znacznie poprawiają bezpieczeństwo pasażerów.

Autobusy Scania OmniCity na ulicach Sztokholmu
Rozpoczęcie kolejnego etapu współpracy pomiędzy Sztokholmem a KEOLIS zaplanowano na 1 sierpnia 2014 r. Wówczas do obsługi miejskich linii wyjedzie flota 330 autobusów zasilanych alternatywami paliwami (biogaz, etanol lub biodiesel), z których 200 egzemplarzy zostanie wymienionych na nowe w latach 2014-2015. Dodatkowo przewoźnik wprowadzi do eksploatacji aż 70 szt. pojazdów z układem hybrydowym. Tak potężne zakupy to spora szansa dla wszystkich producentów mających swoje autobusowe fabryki w Polsce, w tym także Solarisa. Przede wszystkim jednak na zamówienie z KEOLIS Sverige liczy Scania, która do tej pory była głównym dostawcą taboru dal tej firmy i to zarówno w zakresie autobusów miejskich (OmniCity), jak i podmiejskich (OmniLink) i międzymiastowych (OmniLine). „Sztokholmskie”zamówienie byłoby świetnym wprowadzeniem na europejski rynek nowej generacji Omniwide (obok realizowanego kontraktu dla Berlina na 156 szt.) i tym radykalnie wpłynęłoby na poprawę wyników fabryki Scania w Słupsku.

Komentarze