Szczecin bliżej zakupu przegubowców z drugiej ręki. Od Bus & Truck Service
14 kwietnia 2025 roku otwarto oferty w przetargu na dostawę pięciu przegubowych autobusów niskopodłogowych z rynku wtórnego dla Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego Dąbie.
Warto zaznaczyć, że autobusy mają trafić do SPAD nie później niż w ciągu 60 dni od podpisania umowy, a przewoźnik zastrzegł sobie prawo do ich wcześniejszych oględzin i odrzucenia pojazdów niespełniających kryteriów. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Jakie były najważniejsze wymagania techniczne dla używanych autobusów przegubowych w przetargu SPA Dąbie?
- Jaką ofertę złożył jedyny wykonawca i czy zmieścił się w przewidzianym budżecie?
- Jakie znaczenie w tym postępowaniu miały oględziny techniczne pojazdów i czy zostały one ujęte w dokumentacji przetargowej?
Szczegóły zamówienia
Przetarg szczeciński ogłoszono 21 marca 2025 roku. Dotyczy on zakupu pięciu używanych autobusów przegubowych klasy MAXI, przeznaczonych do obsługi miejskich linii komunikacyjnych. Zamówienie ma charakter sektorowy i wpisuje się w politykę miasta polegającą na sukcesywnym uzupełnianiu floty pojazdami z drugiej ręki – to już kolejna tego typu procedura prowadzona przez SPA Dąbie.
Wymagania były jednoznaczne: pojazdy muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2010 roku, ich przebieg nie może przekroczyć 900.000 km, a ponadto powinny posiadać niską podłogę na całej długości, spełniać normę emisji EURO 5, a także być wyposażone w klimatyzację, system monitoringu, system automatycznego gaszenia pożarów oraz zapewniać komfortową przestrzeń dla pasażerów z wózkami lub ograniczoną mobilnością.
Zamówienie dotyczy autobusów przegubowych o długości około 18 metrów, przeznaczonych do eksploatacji w komunikacji miejskiej. Wymagane są m.in.: co najmniej trzy pary drzwi, pełna niskopodłogowość, wydajne ogrzewanie i klimatyzacja, monitoring wizyjny, gniazda 230V lub USB, a także pełna sprawność techniczna bez poważnych uszkodzeń nadwozia.
Dostarczone pojazdy nie mogą pochodzić od więcej niż trzech poprzednich właścicieli. Ostateczny wybór zostanie poprzedzony oględzinami, które SPAD zastrzegł sobie w dokumentacji przetargowej.
Jedna oferta
W odpowiedzi na zaproszenie do składania ofert wpłynęła jedna propozycja. Od Bus & Truck Service Sp. z o.o. z Wyględów zaoferował realizację zamówienia za 707.250 PLN brutto, co daje 574.593,50 PLN netto. Przy pięciu autobusach oznacza to cenę jednostkową netto za jeden autobus na poziomie 114.918,70 PLN netto.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 768.750 PLN brutto, co oznacza, że jedyna złożona oferta mieści się w budżecie, a nawet pozostawia rezerwę wynoszącą ponad 61.000 PLN brutto. Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie jednego kryteriów oceny: ✅ Cena – 100%
Jak już wspominaliśmy – termin realizacji wynosi maksymalnie 60 dni od daty podpisania umowy, a autobusy mają być dostarczone do zajezdni SPA Dąbie przy ul. Struga 10 w Szczecinie. Więcej informacji o przetargu: https://spad.szczecin.pl/bip/przetargi/zp-rs-1-2025-dostawa-5-szt-autobusow-przegubowych-niskopodlogowych-z-rynku-wtornego/
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze