Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Szczecin bliżej zakupu przegubowców z drugiej ręki. Od Bus & Truck Service

infobus
15.04.2025 17:09
0 Komentarzy

14 kwietnia 2025 roku otwarto oferty w przetargu na dostawę pięciu przegubowych autobusów niskopodłogowych z rynku wtórnego dla Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego Dąbie.

Warto zaznaczyć, że autobusy mają trafić do SPAD nie później niż w ciągu 60 dni od podpisania umowy, a przewoźnik zastrzegł sobie prawo do ich wcześniejszych oględzin i odrzucenia pojazdów niespełniających kryteriów. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie były najważniejsze wymagania techniczne dla używanych autobusów przegubowych w przetargu SPA Dąbie?
  2. Jaką ofertę złożył jedyny wykonawca i czy zmieścił się w przewidzianym budżecie?
  3. Jakie znaczenie w tym postępowaniu miały oględziny techniczne pojazdów i czy zostały one ujęte w dokumentacji przetargowej?
Szczecin bliżej zakupu przegubowców z drugiej ręki
Szczecin bliżej zakupu przegubowców z drugiej ręki /for. SPA Dąbie

Szczegóły zamówienia

Przetarg szczeciński ogłoszono 21 marca 2025 roku. Dotyczy on zakupu pięciu używanych autobusów przegubowych klasy MAXI, przeznaczonych do obsługi miejskich linii komunikacyjnych. Zamówienie ma charakter sektorowy i wpisuje się w politykę miasta polegającą na sukcesywnym uzupełnianiu floty pojazdami z drugiej ręki – to już kolejna tego typu procedura prowadzona przez SPA Dąbie.

Wymagania były jednoznaczne: pojazdy muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2010 roku, ich przebieg nie może przekroczyć 900.000 km, a ponadto powinny posiadać niską podłogę na całej długości, spełniać normę emisji EURO 5, a także być wyposażone w klimatyzację, system monitoringu, system automatycznego gaszenia pożarów oraz zapewniać komfortową przestrzeń dla pasażerów z wózkami lub ograniczoną mobilnością.

Zamówienie dotyczy autobusów przegubowych o długości około 18 metrów, przeznaczonych do eksploatacji w komunikacji miejskiej. Wymagane są m.in.: co najmniej trzy pary drzwi, pełna niskopodłogowość, wydajne ogrzewanie i klimatyzacja, monitoring wizyjny, gniazda 230V lub USB, a także pełna sprawność techniczna bez poważnych uszkodzeń nadwozia.

Dostarczone pojazdy nie mogą pochodzić od więcej niż trzech poprzednich właścicieli. Ostateczny wybór zostanie poprzedzony oględzinami, które SPAD zastrzegł sobie w dokumentacji przetargowej.

Szczecin bliżej zakupu przegubowców z drugiej ręki
Szczecin bliżej zakupu przegubowców z drugiej ręki /for. SPA Dąbie

Jedna oferta

W odpowiedzi na zaproszenie do składania ofert wpłynęła jedna propozycja. Od Bus & Truck Service Sp. z o.o. z Wyględów zaoferował realizację zamówienia za 707.250 PLN brutto, co daje 574.593,50 PLN netto. Przy pięciu autobusach oznacza to cenę jednostkową netto za jeden autobus na poziomie 114.918,70 PLN netto.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 768.750 PLN brutto, co oznacza, że jedyna złożona oferta mieści się w budżecie, a nawet pozostawia rezerwę wynoszącą ponad 61.000 PLN brutto. Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie jednego kryteriów oceny: ✅ Cena – 100%

Jak już wspominaliśmy – termin realizacji wynosi maksymalnie 60 dni od daty podpisania umowy, a autobusy mają być dostarczone do zajezdni SPA Dąbie przy ul. Struga 10 w Szczecinie. Więcej informacji o przetargu: https://spad.szczecin.pl/bip/przetargi/zp-rs-1-2025-dostawa-5-szt-autobusow-przegubowych-niskopodlogowych-z-rynku-wtornego/

Komentarze