Szczecin: Autosany H6 kończą służbę
Z eksploatacji wycofane zostały Autosany H6-20 – najmniejsze szczecińskie autobusy. Zastąpił je używany autobus MAN NM 223 z 2005 r. Z dwóch ostatnich egzemplarzy jeden został sprzedany na złom, drugi być może trafi do Muzeum Techniki i Komunikacji. Pojazdy można było spotkać na dwóch liniach: 70 lub 76 obsługiwanych przez SPAK Klonowica. Autosany H6 pojawiły się w Szczecinie w styczniu 1997 roku. Jak podaje encyklopedia taboru na stronie miłośników szczecińskiej komunikacji miejskiej (mkm.szczecin.pl), było to osiem pojazdów. Cztery trafiły do zajezdni w Dąbiu, cztery do zajezdni przy ul. Klonowica. Były wykorzystywane na liniach nocnych, a także na liniach o niewielkim ruchu pasażerów. Mało wygodne dla pasażerów pojazdy (przede wszystkim z uwagi na ciasne drzwi i hałas generowany przez silnik ulokowany w przedniej części kabiny) były stopniowo wycofywane. Ostatnio obsługiwały linię 76 łączącą ulicę Tkacką z portem. Ich następca –10-metrowy MAN jest w pełni niskopodłogowy i jako jeden z nielicznych autobusów w Polsce ma pojedyncze ogumienie na tylnej osi napędowej –tzw. super single tyre, dzięki czemu uzyskano szersze przejście pomiędzy siedzeniami mimo mniejszej o 20 cm od standardowej szerokości nadwozia.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze