Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Szczecin: Autosany H6 kończą służbę

infobus
03.01.2014 09:20
0 Komentarzy

Z eksploatacji wycofane zostały Autosany H6-20 – najmniejsze szczecińskie autobusy. Zastąpił je używany autobus MAN NM 223 z 2005 r. Z dwóch ostatnich egzemplarzy jeden został sprzedany na złom, drugi być może trafi do Muzeum Techniki i Komunikacji. Pojazdy można było spotkać na dwóch liniach: 70 lub 76 obsługiwanych przez SPAK Klonowica. Autosany H6 pojawiły się w Szczecinie w styczniu 1997 roku. Jak podaje encyklopedia taboru na stronie miłośników szczecińskiej komunikacji miejskiej (mkm.szczecin.pl), było to osiem pojazdów. Cztery trafiły do zajezdni w Dąbiu, cztery do zajezdni przy ul. Klonowica. Były wykorzystywane na liniach nocnych, a także na liniach o niewielkim ruchu pasażerów. Mało wygodne dla pasażerów pojazdy (przede wszystkim z uwagi na ciasne drzwi i hałas generowany przez silnik ulokowany w przedniej części kabiny) były stopniowo wycofywane. Ostatnio obsługiwały linię 76 łączącą ulicę Tkacką z portem. Ich następca –10-metrowy MAN jest w pełni niskopodłogowy i jako jeden z nielicznych autobusów w Polsce ma pojedyncze ogumienie na tylnej osi napędowej –tzw. super single tyre, dzięki czemu uzyskano szersze przejście pomiędzy siedzeniami mimo mniejszej o 20 cm od standardowej szerokości nadwozia.

Komentarze