Stołeczny ZTM przedstawił autobusowe propozycje dla Bemowa
Niebawem otwarte zostaną nowe stacje metra na Bemowie. W związku z tym Zarząd Transportu Miejskiego przedstawił propozycje zmian w naziemnej komunikacji miejskiej i zaprosił warszawiaków do konsultacji społecznych.
„Metro na trasie wydłużonej do stacji Bemowo zapewni najsprawniejszą komunikację znacznej części Bemowa i Woli ze Śródmieściem, Pragą i Targówkiem. Jednocześnie dotychczasowe linie autobusowe pozostaną, a do stacji metra Bemowo dogodny dojazd zyskają nie tylko mieszkańcy Bemowa, ale także mieszkańcy północnego Ursusa” – przekazał ZTM.
Propozycje ZTM:
Do nowej stacji metra Bemowo będzie można dojechać tramwajami linii 10, 11, 26 i 28 oraz autobusami linii 149, 167, 171, 177, 523, 714, 719 i 729. Z Bemowa do Śródmieścia nadal będzie można podróżować bezpośrednimi liniami tramwajowymi 10, 20, 23, 24 i 26.
ZTM zaproponował, aby na swoich trasach pozostały autobusy linii 105, 129, 189, 523. Plus następujące zmiany:
- Autobusy linii 109 będą kursowały dwa razy częściej (w godzinach szczytu co 7 i pół minuty). „Bezpośrednie połączenie okolic ulicy Górczewskiej ze Śródmieściem i Powiślem zapewni linia metra M2, dlatego autobusy linii 109 będą jeździły pomiędzy Emilii Plater a Torwarem” – zaznaczył ZTM.
- Autobusy linii 112 będą kursowały częściej (w godzinach szczytu co 10 minut) na trasie z Marek do Nowego Bemowa. „Chcemy, aby utrudnienia w ruchu często zakłócające przejazd trasą S8 nie wpływały negatywnie na kursowanie autobusów na Bemowie” – tłumaczył ZTM. Autobusy linii 112 na odcinku bemowskim zastąpią tramwaje linii 11 i 26 oraz autobusy 171 i 177 na nowych trasach.
- Autobusy linii 122 jeździłyby z Żoliborza (z ulicy Gwiaździstej) do pętli Nowe Bemowo, a na odcinku bemowskim zastąpiłyby je autobusy linii 220 kursujące częściej na nowej trasie ulicą Wrocławską i Żołnierzy Wyklętych.
- Autobusy linii 149 dojeżdżałyby do najbliższej stacji metra Bemowo przy skrzyżowaniu ulicy Górczewskiej i Powstańców Śląskich.
- Trasa linii 154 zostałaby skrócona do odcinka Włochy–Ochota, a na trasie na Bemowo 154 zastąpiłyby autobusy linii 167 na nowej trasie obsługiwanej autobusami przegubowymi.
- ZTM proponuje wydłużenie trasy linii 167 do Nowego Bemowa i zwiększenie częstotliwości.
- Linia 171 zostałaby przekształcona w linię lokalną zapewniającą sprawne, częste połączenie Nowego Bemowa, Jelonek i Chomiczówki ze stacją metra Bemowo. Połączenie Bemowa z Powiślem przez centrum zapewni metro, natomiast na Torwar będą dojeżdżały autobusy linii 109.
- ZTM proponuje nową trasę linii 177 łączącą nowe osiedla mieszkaniowe na terenie dawnej fabryki ciągników w Ursusie oraz osiedla Ursus–Niedźwiadek i osiedla Zielona Italia z Jelonkami oraz linią metra M2 na stacji Bemowo. W południowej części Ursusa linia 177 zostałaby zastąpiona przez linię 207 na nowej trasie.
- Trasa linii 178 zostałaby skrócona do pętli Skorosze, na pozostałym odcinku rolę tej linii przejmą autobusy linii 207 ma nowej trasie.
- Autobusy 190 nie będą jeździł ulicą Górczewską nad linia metra, tylko dojeżdżały do pętli Znana. Na Woli częstotliwość kursowania w szczycie zostałaby zwiększona, na Jelonkach kursy linii 190 zastąpią linie 171 i 177.
- Trasa linii 197 zostałaby skrócona do pętli Cmentarz Wolski. Na dalszym odcinku trasy do Ursusa zastąpi ją 716.
- Trasa linii 201 zostałaby skrócona do stacji metra Księcia Janusza, do pętli Znana będą dojeżdżały autobusy linii 190. „Proponujemy także skierowanie linii 201 we wszystkich kursach do pętli Nowe Bemowo trasą najkrótszą, z pominięciem ul. Żołnierzy Wyklętych” – zaproponował ZTM.
- ZTM proponuje przekształcenie linii 207 w całotygodniową linię lokalną łączącą ursuskie osiedla w południowej części dzielnicy ze stacją kolejową Warszawa Ursus (w tym zastąpienie linii 177 na Skoroszach i ulicy M. Spisaka, linii 178 na M. Spisaka oraz skrócenie dojazdu do przystanku kolejowego z osiedla Regulska).
- Skorygowana zostałyby trasa linii 220. Autobusy skierowane by były przez ulicę Wrocławską i Żołnierzy Wyklętych. Zwiększona zostałyby częstotliwości kursowania, aby poprawić połączenia Okęcia, Ursusa i Nowych Włoch ze Starym i Nowym Bemowem.
- Linia 716 przejęłaby obsługę części trasy linii 197.
- Korekcie uległyby też trasy linii autobusowych dojeżdżających z podwarszawskich miejscowości.
- Autobusy linii 714, 719 i 729 dojeżdżałyby do najbliższej stacji metra Bemowo, zlokalizowanej przy skrzyżowaniu ulicy Górczewskiej i Powstańców Śląskich.
Zobaczcie też konsultacje on-line dotyczące propozycji usprawnienia komunikacji miejskiej po otwarciu trzech stacji na Targówku.
Czas konsultacji
We wtorek rozpoczęły się pierwsze konsultacje on line dla Bemowa i Ursusa. Dwa dni później, 24 marca, o 17.30 zostaną przedstawione propozycje zmian dla Targówka i Białołęki. Na kanale ZTM w portalu YouTube będzie dostępny zapis spotkania.
Zaplanowane zostały także dyżury online w niedziele o godz. 11. W czasie takiego spotkania pokazana zostanie prezentacja o proponowanych korektach oraz będzie czas na dyskusję (aby wziąć w niej udział trzeba wysłać maila na adres [email protected] i podać datę spotkania, link aktywacyjny zostanie przesłany w mailu zwrotnym. Konsultacje na temat propozycji zmian w lewobrzeżnej Warszawie odbędą się 10 kwietnia o godz. 11, a na temat propozycji zmian w prawobrzeżnej Warszawie – 24 kwietnia o godz. 11. „Podczas spotkań online będzie możliwość zabrania głos w dyskusji z fonią i wizją lub jedynie przysłuchiwać się rozmowie” – zaznaczył ratusz.
Spotkania odbędą się również w formie otwartej w dzielnicach: Targówek, Białołęka, Bemowo, Ursus.
Dla lewobrzeżnej Warszawy: 6 kwietnia (czwartek), Szkoła Podstawowa nr 82, ulica Górczewska 201, w godz. 17-20; 13 kwietnia (środa), Ośrodek Kultury Arsus, ulica Traktorzystów 14, w godz. 17-20. Dla prawobrzeżnej Warszawy: 5 kwietnia (wtorek), Szkoła Podstawowa nr 398, ulica Rembrandta 8, w godz. 17-20; 11 kwietnia (poniedziałek), Szkoła Podstawowa nr 368, ulica Ostródzka 175, w godz. 18-20.30; 26 kwietnia (wtorek), Szkoła Podstawowa nr 356, ulica Głębocka 66, w godz. 18-20.30.
„Swoje wnioski – do 7 maja – można będzie zgłaszać także drogą elektroniczną na adres [email protected]” – poinformował ratusz.
W czerwcu ZTM przedstawi wypracowane z mieszkańcami propozycje zmian w komunikacji miejskiej, które będzie wdrażał po uruchomieniu nowych odcinków metra.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze