STIB Bruksela odbiera pierwszy autobus eCitaro. Z 70 zamówionych
W czerwcu STIB Bruksela, operator transportu publicznego w stolicy Belgii, rozpoczął proces odbioru pierwszego z 70 zamówionych elektrycznych autobusów eCitaro marki Mercedes-Benz.
To ważny krok w kierunku realizacji e-celu przedsiębiorstwa, czyli w pełni elektrycznej floty do 2035 roku. Kolejny krok na tej drodze to kontrakt na 70 przegubowych elektryków od niemieckiego producenta Daimler Buses z fabryki w Mannheim w Niemczech.
Spis treści:
- Na jakich liniach będą kursować nowe autobusy eCitaro w Brukseli?
- Ile autobusów elektrycznych zamówiło STIB Bruksela od Daimler Buses?
- Jakie są plany STIB Bruksela dotyczące przekształcenia floty na w pełni elektryczną do 2035 roku?
Brukselskie eCitaro
Nowe autobusy eCitaro wyposażone są w baterie NMC3 i mają teoretyczny zasięg 250 km. Ładowanie odbywa się dwutorowo: w nocy w zajezdni oraz w dzień na przystankach za pomocą pantografu. Taki system pozwala na utrzymanie pojazdów w ruchu nawet w godzinach szczytu, bez konieczności wycofywania ich z trasy.
Autobusy eCitaro będą kursować na liniach 46 (Pannenhuis-Moortebeek), 53 (Szpital Wojskowy – Westland Shopping Center), 87 (Simonis – Beekkant) oraz 89 (Dworzec Centralny – Westland Shopping Center). Dzięki nowym pojazdom, STIB zapewni swoim podróżnym ponad 2000 dodatkowych miejsc.
W sumie STIB zamówił u Daimlera łącznie 106 nowych autobusów elektrycznych. Oprócz 70 przegubowych eCitaro, zamówienie obejmuje również 36 standardowych e-busów. Pierwsze z nowych autobusów pojawią się na ulicach Brukseli już w lipcu, a po zakończeniu testów i szkolenia personelu, pełne wdrożenie planowane jest na koniec sierpnia.
Te nowoczesne pojazdy zastąpią 50 autobusów diesel Euro 5, które od 2025 roku nie będą mogły jeździć po Brukseli z powodu regulacji strefy niskiej emisji (LEZ).
Strategia STIB
Bruksela dąży do wymiany swojej floty na autobusy bezemisyjne, co jest częścią większej strategii mającej na celu zmniejszenie emisji spalin w regionie stolicy Belgii.
Według dyrektora wykonawczego, Brieuca de Meeûs, cała umowa z Daimler Buses (z opcjami) obejmuje dostawę do 220 autobusów, w tym 140 przegubowych, co ma kosztować niemal miliard euro. Proces ten ma zakończyć się do 2026 roku.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze