Start-up Twiliner uruchamia nocne autobusy z łóżkami. Na linii Zurych-Amsterdamem- Barcelona
Szwajcarski startup Twiliner uruchamia pierwsze w Europie regularne połączenia obsługiwane przez autobusy z pełnowymiarowymi łóżkami.
Na początek nocne kursy pojadą z Zurychu do Amsterdamu i Barcelony – codziennie lub kilka razy w tygodniu, z planami rozszerzenia sieci na 30 największych miast Europy. Wszystko wskazuje na to, że firma chce bazować na modele Van Hool Astromega.
Rozkład jazdy:
- Jakie dwa miasta będą obsługiwane jako pierwsze przez nocne autobusy Twiliner z pełnowymiarowymi łóżkami?
- Jakie innowacyjne rozwiązanie w zakresie bezpieczeństwa zastosowano w fotelach autobusów Twiliner?
- Jakie paliwo wykorzystują autobusy Twiliner i jaki jest jego wpływ na emisję CO₂ w porównaniu z lotem samolotem?
Nocny autobus jak klasa biznes
Dwupokładowe autobusy Twilinera oferują 21 miejsc w układzie „lie-flat”, czyli siedzeń w pełni rozkładanych do pozycji leżącej. Każde miejsce przypomina klasę biznes w samolocie i wyposażone jest w koc, poduszkę, oświetlenie, gniazdka, Wi-Fi, stolik oraz schowek na drobiazgi.
Na pokładzie znalazło się też miejsce na toaletę, przebieralnię i samoobsługowy snack-bar.
Nowością w europejskim transporcie są również opatentowane fotele z zabezpieczeniem przed upadkiem podczas nagłego hamowania – rozwiązanie dostosowane do rygorystycznych przepisów UE. Twiliner przekonuje, że do tej pory podobne usługi istniały głównie w Azji i Ameryce Południowej, lecz nie spełniały europejskich norm bezpieczeństwa.
Trasy, czas przejazdu i ceny
Start przewozów zaplanowano na listopad 2025 roku. Początkowo autobusy pojadą na dwóch trasach:
- Zurych – Amsterdam (przez Bazyleę, Luksemburg, Brukselę, Rotterdam): ok. 12 godzin 15 minut
- Zurych – Barcelona (przez Berno i Gironę): ok. 14 godzin 15 minut
Trasa do Amsterdamu ma być obsługiwana codziennie, a do Barcelony 3 razy w tygodniu. Cena biletu w jedną stronę z Zurychu do Brukseli to ok. 180 euro, natomiast kurs do Barcelony w weekend może kosztować nawet 330 franków szwajcarskich. Szczegóły na https://www.twiliner.com/
Twiliner stawia na ekologiczny transport długodystansowy – jego pojazdy zasilane są biodieslem HVO, co ma redukować emisję CO₂ nawet o 85% w porównaniu z lotem samolotem. Przewoźnik celuje w klientów, którzy chcą ograniczyć swój ślad węglowy lub niechętnie korzystają z transportu lotniczego.
Dodatkową zaletą ma być brak przesiadek, kolejek do kontroli czy dojazdów na lotnisko – autobus startuje z centrum miasta i tam też kończy podróż.
Ambitne plany rozwoju
Na trasie Zurych–Amsterdam operatorem będzie belgijska firma Staf Cars, a od września 2025 r. do współpracy dołączy również Emile Weber z Luksemburga. Oficjalna prezentacja nowej usługi miała miejsce 2 lipca w Zurychu.
W ciągu trzech lat Twiliner chce połączyć 25–30 europejskich miast w ramach jednej sieci nocnych połączeń autobusowych. Firma nie ukrywa ambicji konkurowania z nocnymi pociągami i przewoźnikami lotniczymi na krótkich trasach.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze