Stargard z siedmioma ofertami na zakup 11 autobusów elektrycznych i ładowarek
8 kwietnia 2025 roku Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Stargardzie otworzyło oferty w przetargu na dostawę 11 autobusów elektrycznych oraz infrastruktury ładowania
Przedsięwzięcie jest realizowane w ramach projektu „Zielony transport publiczny w Gminie Miasto Stargard: zakup 11 sztuk autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą ładowania”. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Na ile części podzielono przetarg w Stargardzie i czego dotyczyły poszczególne części?
- Które firmy złożyły oferty na dostawę elektrobusów klasy MAXI i MEGA, i jaka była cena jednostkowa netto za pojazd?
- Ile wynosiła najniższa oferta na dostawę i montaż 6 ładowarek Plug-in i jaka firma ją złożyła?
Cztery zadania:
Przetarg został podzielony na cztery części, obejmujące dostawę różnych typów autobusów oraz infrastruktury ładowania:
- Część 1 dotyczyła dostawy siedem standardowych elektrobusów niskopodłogowych (klasy I kategorii MAXI) zasilanych energią elektryczną.
- Część 2 obejmowała dwa przegubowe pojazdy niskopodłogowe (klasy I kategorii MEGA) zasilane energią elektryczną.
- Część 3 przewidywała dostawę dwóch mniejszych elektrobusów niskopodłogowych (klasy I kategorii MINI) zasilanych energią elektryczną,
- Część 4 dotyczyła dostawy, montażu, podłączenia i uruchomienia 6 dwustanowiskowych mobilnych ładowarek Plug-in.
Całość ma dofinansowanie z III edycji programu NFOŚiGW „Zielony Transport Publiczny”.
Siedem ofert
W odpowiedzi na przetarg wpłynęły następujące oferty:
Część 1: Dostawa siedmiu autobusów MAXI
- MAN Truck & Bus Polska Sp. z o.o. z ofertą na kwotę 21.731.640 PLN brutto / 17.668.000 PLN netto, co daje cenę jednostkową za model Lion`s City 12 E na poziomie 2.524.000 PLN.
- Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. z ofertą na kwotę 22.067.430 PLN brutto / 17.935.000 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za model Urbino 12 electric na poziomie 2.562.142,86 PLN.
Z kolei kwota przewidziana na realizację tej części zamówienia wynosiła 24.409.350 PLN brutto. Analizując oferty, propozycja MAN Truck & Bus Polska jest niższa od założonego budżetu o 2.677.710 PLN, co stanowi sporą oszczędność. Oferta Solaris Bus & Coach również mieści się w budżecie, będąc niższą o 2.341.920 PLN.
Część 2: Dostawa dwóch autobusów MEGA
- MAN Truck & Bus Polska Sp. z o.o. z ofertą na kwotę 8.890.440 PLN brutto / 7.230.000 PLN netto, co daje cenę jednostkową za model Lion`s City 18 E na poziomie 3.615.000 PLN.
- Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. z ofertą na kwotę 8.339.400 PLN brutto / 6.780.000 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za model Urbino 18 electric na poziomie 3.390.000 PLN..
Natomiast kwota przewidziana na realizację tej części zamówienia wynosiła 9.557.100 PLN brutto. Obie oferty mieszczą się w założonym budżecie, przy czym oferta Solaris Bus & Coach jest niższa o 1.217.700 PLN, a MAN TRUCK & BUS POLSKA o 666.660 PLN.
Część 3: Dostawa dwóch autobusów MINI – tutaj nie wpłynęły żadne oferty.
Część 4: Dostawa i montaż sześciu ładowarek Plug-in
- ENIKA Sp. z o.o. z ofertą na kwotę 1.460.010 PLN brutto.
- Zakład Automatyki i Urządzeń Pomiarowych AREX sp. z o.o. z ofertą na kwotę 1.195.560 PLN brutto.
- Arinea sp. z o.o. z ofertą na kwotę 1.006.201,50 PLN brutto.
Kwota przewidziana na realizację tej części zamówienia wynosiła 1.433.565 PLN brutto. Oferta Arinea sp. z o.o. jest najniższa i o 427.363,50 PLN poniżej założonego budżetu.
W oczekiwaniu na werdykt
Obecnie oczekujemy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:
- ✅ Cena (60%)
- ✅ Ocena techniczna (34%)
- ✅ Homologacja (6%)
W przypadku parametrów technicznych elektrobusów, Stargard we wszystkich częściach przetargu premiuje następujące rozwiązania:
- najwyższy zasięg teoretyczny autobusu – 15 pkt,
- najwyższy gwarantowany zasięg autobusu – 20 pkt,
- największa liczba miejsc siedzących – 15 pkt,
- konstrukcja nadwozia wykonana ze stali o podwyższonej wytrzymałości zabezpieczona antykorozyjnie metodą kataforezy zanurzeniowej całej, kompletnej karoserii w zamkniętym cyklu technologicznym dla całego zamówienia – 5 pkt,
- zaoferowanie centralnego silnika układu napędowego zabudowanego wzdłużnie za lub przed osią napędzaną – 15 pkt,
- zawieszenie niezależne – 5 pkt,
- poszycia przykręcane z możliwością szybkiego demontażu – 5 pkt,
- największa liczba miejsc pasażerskich – 15 pkt,
- system wykrywający zagrożenia na drodze przed pojazdem i w zależności od sytuacji drogowej zmniejszający lub redukujący do zera prędkość pojazdu – 5 pkt.
Zamówione autobusy mają spełniać wysokie wymogi techniczne. Pojazdy klasy MAXI i MEGA muszą posiadać całkowicie niską podłogę, układ drzwi odpowiednio 2-2-2 i 2-2-2-2, konstrukcję nadwozia wykonaną metodą kataforezy zanurzeniowej (KTL), a także mocne silniki elektryczne – minimum 150 kW (MAXI) i 240 kW (MEGA). Autobusy mają mieć użyteczną pojemność magazynowania energii co najmniej 400 kWh (MAXI) i 550 kWh (MEGA), co pozwoli na uzyskanie zasięgu minimum 250 km. Ładowanie będzie odbywać się za pomocą przewodowych złączy typu plug-in. Wymagana jest również zamknięta kabina kierowcy, ergonomiczne siedzenia pasażerskie, system informacji pasażerskiej LED i LCD oraz systemy wspomagania jazdy i zliczania pasażerów.
Dostarczane ładowarki mają być mobilne, dwustanowiskowe, fabrycznie nowe, z pełnym podłączeniem i uruchomieniem. Będą obsługiwać standard plug-in i muszą być kompatybilne z zamawianymi pojazdami. Link do zamówienia: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1067516
Komentarze