Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stargard z przetargiem na zakup 11 autobusów elektrycznych dla MPK. Z ZTP 3.0

infobus
24.02.2025 09:08
0 Komentarzy

24 lutego 2025 roku Gmina Miasto Stargard ogłosiła przetarg na dostawę 11 autobusów elektrycznych oraz 6 dwustanowiskowych mobilnych ładowarek plug-in.

Inwestycja jest częścią projektu „Zielony transport publiczny w Gminie Miasto Stargard” i ma na celu modernizację floty komunikacji miejskiej w kierunku zeroemisyjnego transportu. Ostatnia tak duża wymiana floty miała miejsce we MPK Stargard w 2019 roku, kiedy zakupiono 16 autobusów marki Solaris.

Rozkład jazdy:

  1. Ile elektrobusów zamierza kupić Gmina Miasto Stargard w ramach przetargu?
  2. Jakie długości pojazdów są przewidziane w zamówieniu?
  3. Jakie kryteria oceny ofert przyjęto w przetargu?
Zielony transport publiczny w Stargardzie: przetarg na zakup 11 autobusów elektrycznych i infrastruktury ładowania / fot. MPK Stargard
Zielony transport publiczny w Stargardzie: przetarg na zakup 11 autobusów elektrycznych i infrastruktury ładowania / fot. MPK Stargard

Z ZTP 3.0

Zamawiającym w postępowaniu jest Gmina Miasto Stargard, działająca przez pełnomocnika – Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji sp. z o.o.. Projekt uzyskał dofinansowanie ze środków III edycji programu „zielony Transport Publiczny” w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.

Przedmiotem zamówienia są elektrobusy w trzech różnych kategoriach długości oraz infrastruktura ładowania:

  • 7 autobusów jednoczłonowych (długość: 11,80 – 12,50 m)
  • 2 autobusy dwuczłonowe (długość: 17,50 – 18,75 m)
  • 2 autobusy jednoczłonowe (długość: 5,50 – 8,50 m)
  • 6 mobilnych ładowarek Plug-in

Specyfikacja techniczna obejmuje wymóg niskopodłogowej konstrukcji, pełne dostosowanie do przewozu osób niepełnosprawnych, systemy informacji pasażerskiej, monitoring i rozwiązania telemetryczne.

Zielony transport publiczny w Stargardzie: przetarg na zakup 11 autobusów elektrycznych i infrastruktury ładowania / fot. MPK Stargard
Zielony transport publiczny w Stargardzie: przetarg na zakup 11 autobusów elektrycznych i infrastruktury ładowania / fot. MPK Stargard

Wymagania przetargowe

Zamawiający postawił także warunki udziału w postępowaniu. Oferenci muszą wykazać się doświadczeniem w realizacji dostaw autobusów elektrycznych – wymagane jest zrealizowanie minimum dwóch dostaw, obejmujących co najmniej dwa autobusy elektryczne każda lub jednej dostawy obejmującej co najmniej cztery autobusy. Ponadto, wykonawcy muszą wykazać się średniorocznym przychodem w obszarze objętym zamówieniem na poziomie co najmniej 10 mln zł oraz posiadaniem środków finansowych lub zdolności kredytowej na poziomie minimum 2 mln zł.

Na oferty zamawiający czeka do 31 marca 2025 roku, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów: cena (60%), ocena techniczna (34%) oraz homologacje (6%). Przetarg podlega dyrektywie 2014/25/UE.
Szczegółowe informacje oraz dokumentacja dostępne są pod adresem: https://bip.mpkstargard.pl/zamowienia-publiczne/.

Realizacja zamówienia ma nastąpić w ciągu 380 dni od podpisania umowy, co oznacza, że pierwsze autobusy mogą pojawić się na ulicach Stargardu w pierwszej połowie 2026 roku.

Zielony transport publiczny w Stargardzie: przetarg na zakup 11 autobusów elektrycznych i infrastruktury ładowania
Zielony transport publiczny w Stargardzie: przetarg na zakup 11 autobusów elektrycznych i infrastruktury ładowania / fot. MPK Stargard

Ostatnie zakupy

Wcześniej, w ramach działań na rzecz unowocześnienia transportu miejskiego, MPK Stargard zrealizowało projekt zakupu 16 nowoczesnych autobusów niskoemisyjnych spełniających normę Euro 6 – marki Solaris. Dofinansowanie na ten cel pochodziło z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Koszt całej inwestycji to ponad 17 milionów złotych i została ona zrealizowana w 2020 roku.

W kolejnych latach firma bazowała przede wszystkim na zakupach pojazdów z rynku wtórnego – zarówno standardowej wielkości (głównie marki MAN), jak i minibusów (na bazie Mercedes-Benz Sprinter).

Komentarze