Stargard Szczeciński wzmacnia flotę
infobus
06.02.2014 22:27
0 Komentarzy
Stargard Szczeciński wzmacnia flotę
MZK w Stargardzie Szczecińskim idzie na zakupy. Po latach zakupów tylko pojazdów używanych firma ogłosiła przetarg na dostawę 4 sztuk fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych przeznaczonych do komunikacji miejskiej w formie leasingu operacyjnego. Przewoźnik chce kupić pojazdy standardowe, o długości nie krótszej niż 11,90 m i nie dłuższej niż 12,00 m. O wyborze najkorzystniejszej oferta ma zadecydować tylko jedno kryterium –najniższa cena. Szacunkowa wartość kontraktu to 3 556 800 PLN netto. Tabor MZK w Stargardzie Szczecińskim liczy sobie 34 autobusy. Ich średni wiek to 13 lat. Tylko ok. 30% floty stanowią pojazdy niskopodłogowe. Udział poszczególnych marek w taborze MZK rozkłada się w miarę równomiernie: najwięcej jest autobusów z logo MAN (13 szt.), następnie Scania i Jelcz (po 10 szt.) To jedne z nielicznych większych miast w Polsce, gdzie nie zobaczymy modeli Solarisa. Ostanie wzmocnienia taboru miały miejsce w zeszłym roku, kiedy spółka zakupiła od MAN Truck &Bus Polska dwa używane autobusy (Lion`s City i Lion`s City M). Z kolei w 2009 r. firma zakupiła dwa fabrycznie nowe pojazdy przegubowe MAN –Lion`s City G, a rok wcześniej –także dwa nowe autobusy Scania OmniCity. Jako ciekawostkę można podać fakt, że MZK jest także posiadaczem siedmiu rzadko spotykanych w Polsce niskowejściowych autobusów Scania-Hess, które zostały zakupione w 2014 r. jako fabrycznie nowe. Ich historia sięga 2002 r., kiedy w łącznej liczbie 12 egzemplarzy opuściły bramy montowni Scania w Estonii w ramach zamówienia dla przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej w Sankt Petersburgu. Z powodów kryzysu finansowego pojazdy nigdy nie trafiły do pierwotnego właściciela. Stojące na placu aluminiowe autobusy przejęła Scania Polska i m.in. sprzedała je do Stargardu (6 szt. L94UB4x2 i 1 szt. L94UA6x2).
Jak widać przewoźnik jest mocno przywiązany zarówno do niemieckiej, jak i szwedzkiej marki. Zapewne między nimi rozstrzygnie się, kto w tym roku dostarczy do Stargardu Szczecińskiego fabrycznie nowe autobusy. Niezależnie od ich marki na pewno są one mocno oczekiwane przez pasażerów miejskiej komunikacji. Dodajmy, że równolegle trwa przetarg MZK na zakup dwóch sztuk używanych pojazdów przegubowych –także w formie leasingu operacyjnego. Oba mają być wyprodukowanych nie wcześniej niż w 2008 r. To oznacza dopływ kolejnychnowoczesnych autobusów do floty stargardzkiej spółki, co pozwoli firmie wycofać mocno już wyeksploatowane egzemplarze marki Jelcz.
Zostało jeszcze 90% artykułu.
Aby czytać dalej, dołącz do subskrybentów TransInfo.pl już teraz!
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Masz już subskrypcję?
Więcej z Działu Kontrakty
Więcej z Działu Pasażer
Bilety FlixBusa do kupienia w placówkach Poczty Polskiej
Pasażerza darmo
02.12.2024
Warszawa: Koniec linii autobusowej 522. Przez tramwaj do Wilanowa
Pasażerza darmo
01.11.2024
Policja poszukuje mężczyzny, który zniszczył drzwi autobusu w Katowicach
Pasażerza darmo
29.08.2024
Więcej z Działu Prawo
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Ponad 500 trolejbusów Solarisa dla kanadyjskiego Vancouver! Z Medcomem
Producenciza darmo
07.03.2025
Komentarze