Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Środa Śląska po 7 latach ponownie na e-zakupach. Co po elektrobusach Ursusa?

infobus
14.06.2024 14:07
0 Komentarzy

Dolnośląska Środa Śląska to jedna z najbardziej doświadczonych gmin w procesie elektryzacji lokalnego transportu publicznego, która zakupiła pierwsze elektrobusy już w 2017 roku

Teraz – 14 czerwca – samorząd ogłosił przetarg na dostawę dwóch zeroemisyjnych autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ładowania autobusów elektrycznych w celu poprawy funkcjonowania transportu zbiorowego dla mieszkańców gminy Środa Śląska. O historii Średzkiej Komunikacji Publicznej pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie.

Spis treści:

  1. Jakie pojazdów zostały zakupione przez Gminę Środa Śląska w ramach I etapu uruchomienia gminnej komunikacji zbiorowej w 2017 roku?
  2. Jakie są wymagane parametry dla dwóch zeroemisyjnych autobusów elektrycznych, które Gmina Środa Śląska planuje zakupić zgodnie z ogłoszonym przetargiem?
  3. Jakie są kryteria oceny ofert w przetargu na dostawę dwóch zeroemisyjnych autobusów elektrycznych dla Gminy Środa Śląska?
Środa Śląska po 7 latach ponownie na e-zakupach. Co po elektrobusach Ursusa?
Środa Śląska po 7 latach ponownie na e-zakupach. Co po elektrobusach Ursusa? / fot. UG Środa Śląska

Najnowsze zamówienie

14 czerwca Gmina Środa Śląska ogłosiła przetarg z dofinansowaniem z programu CUPT-KPO na dostawę”

  • dwóch zeroemisyjnych autobusów elektrycznych klasy I kategorii MIDI;
  • infrastrukturę do ładowania elektrobusów w postaci dwóch dwustanowiskowych stacji ładowania autobusów elektrycznych o mocy łącznej 120 kW każda.

Cel to dalsza poprawa funkcjonowania transportu zbiorowego dla mieszkańców gminy Środa Śląska.

Poszukiwane elektrobusy powinny mieć następujące parametry:

  • muszą być fabrycznie nowe, tj. wyprodukowane nie wcześniej, niż 12 miesięcy przed terminem realizacji dostawy oraz nie eksploatowane dotychczas
  • o długości od 8,00 m do 9,50 m;
  • muszą być wyprodukowane co najmniej w 50% z części lub podzespołów pochodzących z Unii Europejskiej (Dyrektywa 2014/25/UE);

Do tego wykonawca przeprowadzi przeszkolenie osób wskazanych przez zamawiającego. Termin realizacji zamówienia to 24/11/2026.

W zakresie doświadczenia mamy wymóg dostawy – w okresie ostatnich trzech – łącznie 5 sztuk fabrycznie nowych autobusów.

Na oferty samorząd czeka do 30 września, a następnie oceni złożone propozycje według aż siedmiu kryteriów:

  • Cena oferty (W) – 60%,
  • Termin wykonania dostawy pojazdów (T) – 5%,
  • Czas zrealizowania naprawy gwarancyjnej układu napędowego (U) – 5%,
  • Czas zrealizowania naprawy gwarancyjnej kratownicy nadwozia oraz kratownicy podwozia (K) – 5%,
  • Okres gwarancji układu napędowego (N) – 10%,
  • Okres gwarancji kratownicy nadwozia oraz kratownicy podwozia (P) – 10%
  • Wielkość zużycia energii (E) wg procedury SORT-2 (E) – 5%.

Adres zamówienia to: https://srodaslaska.logintrade.net/

Środa Śląska po 7 latach ponownie na e-zakupach. Co po elektrobusach Ursusa?
Środa Śląska po 7 latach ponownie na e-zakupach. Co po elektrobusach Ursusa? / fot. UG Środa Śląska

Średzka historia

Przypomnijmy, że Środa Śląska uruchomiła gminną komunikację zbiorową w 2017 roku, co było odpowiedzią na liczne wnioski mieszkańców, którzy wskazywali na problem niewystarczającej dostępności komunikacji publicznej na terenie miasta i gminy. Dzięki 85% dotacji z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego,  gmina zakupiła w pierwszym etapie:

  • trzy autobusy elektryczne klasy MIDI od istniejące jeszcze wtedy firmy Ursus Bus;
  • trzy autobusy z napędem diesel klasy MINI od MMI;
  • oraz trzy wolnobieżne meleksy marki Frugal.

W pierwszej fazie projektu uruchomiono cztery linie autobusowe łączące miasto ze stacją kolejową PKP i z miejscowościami na północy gminy (Szczepanów, Święte, Komorniki, Przedmoście, Rzeczyca, Brodno, Słup, Lipnica, Zakrzów i Kobylniki) oraz z dwiema podstrefami Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej Komorniki i Święte. Dodatkowo uruchomiono trzy linie miejskie w Środzie Śląskiej – linie A, B i C – które łączyły osiedla peryferyjne z centrum miasta.

Drugi etap projektu dotyczący południowej części gminy został uruchomiony we wrześniu 2018 roku, po zakupie pozostałych autobusów:

  • pięciu minibusów MMI Urby 75 na bazie Iveco Daily;
  • dwóch minibusów Karsan Jest też od MMI, które wówczas był przedstawicielem w Polsce tureckiej marki.
Środa Śląska po 7 latach ponownie na e-zakupach. Co po elektrobusach Ursusa?
Środa Śląska po 7 latach ponownie na e-zakupach. Co po elektrobusach Ursusa? / fot. UG Środa Śląska

Komentarze