Spillmann z „autobusową limuzyna” do transportu publicznego. Od Mercedesa
Kolejny, wyjątkowy autobus tematyczny Mercedes-Benz Citaro hybrid wzbogaca flotę przewoźnika Omnibusverkehr Spillmann GmbH.
Pojazd zaprojektowany we współpracy z działem designu Daimler Buses przypomina luksusową limuzynę, łącząc wyjątkowy styl z funkcjonalnością komunikacji lokalnej. To kontynuacja niezwykłych zamówień niemieckiego operatora, którego oryginalny design to znak rozpoznawczy.
Rozkład jazdy:
- Na jakim modelu bazuje nowy autobus tematyczny Spillmanna?
- Jaki motyw stylistyczny nadano pojazdowi?
- Ile tematycznych autobusów stworzył Spillmann we współpracy z Mercedes-Benz?
Luksusowa estetyka
Pod koniec października w zakładzie autobusowym Daimlera w Mannheim odbyło się przekazanie kluczy do unikalnego pojazdu – „City Stretch Limousine”, bazującego na modelu Mercedes-Benz Citaro hybrid. To kolejny przykład kreatywnego podejścia przewoźnika z Bietigheim-Bissingen do projektowania swojej floty.
Pojazd wyróżnia się nie tylko elegancką, jasnobiałą karoserią, ale i zmodyfikowaną linią okien – przyciemniona, wydłużona strefa przeszklenia oraz obniżony optycznie dach nadają mu charakter limuzyny. Przód ozdobiono chromowaną folią stylizowaną na grill, a tył dekoruje kształt anteny typu „boomerang”.
We wnętrzu dominują stonowane barwy i wysokiej jakości materiały. Podłoga utrzymana jest w ciemnych tonacjach, kontrastując z jasnymi, beżowymi siedzeniami z eko-skóry Composition. Boczne ściany zdobią nastrojowe grafiki, a stanowisko kierowcy – oddzielone szybą ochronną – również utrzymane jest w jednolitej estetyce.
Citaro – baza dla innowacji
Spillmann zrealizował już ponad 30 tematycznych autobusów wspólnie z Mercedes-Benz, a nowy model potwierdza potencjał platformy Citaro jako nośnika rozwiązań designerskich i funkcjonalnych. Modułowa konstrukcja pozwala dostosować pojazd zarówno do potrzeb pasażerów, jak i do wymagań estetycznych czy brandingowych.
Autobus nadal spełnia swoje podstawowe zadania w transporcie miejskim, ale czyni to z zupełnie nowym poziomem estetyki i komfortu.
Pojazd przekazali Hermann Fröhlich i Michael Graff z Daimler Buses Region Southwest, a ze strony Spillmann obecny był dyrektor zarządzający Bülent Menekse. Nowa „limuzyna” na kołach nie tylko upiększa krajobraz komunikacyjny regionu, ale też pokazuje, jak można połączyć sztukę projektowania z użytecznością transportową. To przykład, jak kreatywne podejście do taboru może odmienić sposób postrzegania transportu zbiorowego – czyniąc z codziennej podróży miejskim autobusem doświadczenie premium.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok






Komentarze