Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

SOR rozpoczął produkcję autobusów dla Pragi

infobus
26.05.2009 22:55
0 Komentarzy
W fabryce autobusów SOR w Libchavy już powstają pierwsze autobusy dla firmy DopravníPodnik Praha. Przypomnijmy, że producent dostarczy dla czeskiej stolicy w ciągu najbliższych sześciu lat aż 620 autobusów. Kontrakt obejmuje zakup 465 szt. niskopodłogowego modelu SOR NB 12, 235 niskopodłogowych, przegubowych NB 18 i 20 egzemplarzy niskopodłogowej, hybrydowych wersji przegubowej –NBH 18. Umowa na zakup autobusów została podpisana pod koniec lutego br., a dostawy zostały rozłożone na lata 2008-2014. Więcej o tym zamówieniu można przeczytać na: http://infobus.pl/text.php?from=search&id=23541.
SOR NB 12 - rysunek technicznySOR NB 12SOR NB 12SOR NB 12
O rozpoczęciu produkcji autobusów NB12 i NB18 dla stolicy Czech, rozmawialiśmy z Janem Cernym z firmy SOR Poland. Oto co nam powiedział:
InfoBus.pl Czy pierwsze autobusy dla Pragi są juz w produkcji?
Tak. Rozpoczęliśmy już produkcję niskopodłogowych autobusów dla Pragi. Przewidujemy, że w tym roku dostarczymy łącznie ok. 90 pojazdów, w tym 60 autobusów typu solo NB 12 oraz 30 egzemplarzy w wersji przegubowej –NB 18.
InfoBus.pl: Czy pojazdy dla Pragi zostaną wyposażone w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej? Jaki cel ma wprowadzenie nadajnika Wi-Fi?
W odróżnieniu od polskiego rynku w Czechach miejscy przewoźnicy nie zmawiają autobusów miejskich z pełną klimatyzacją przestrzeni pasażerskiej. Nawet DopravníPodnik Praha nie posiada tak wyposażonych pojazdów. Dlatego nasze autobusy również nie będą posiadały tego typu urządzeń. Oczywiście miejsce kierowcy będzie klimatyzowane –to jest już standard. Co do Wi-Fi to właśnie w ten sposób są przekazywane wszystkie informacje z autobusu na zewnątrz, do centrali dyspozytorskiej przewoźnika.
SOR NB 18 - rysunek technicznySOR NB 18SOR NB 18
InfoBus.pl: Jaka firma dostarczy system informacji pasażerskiej?          
Wszystkie tablice informacyjne są firmy Busse.
InfoBus.pl: Czy praskie autobusy będą wyposażone w siedzenia polskiej firmy STER?
Tak. To jest standardowe wyposażenie w naszych autobusach i dlatego również pojazdy dla DopravníPodnik Praha będą w nie wyposażone.
InfoBus.pl: Zamówienie obejmuje także dostawę przegubowych autobusów hybrydowych. Kiedy zobaczymy pierwszy prototyp hybrydy SOR? Jaki system zostanie zastosowany – równoległy czy szeregowy? Kto dostarczy system hybrydowy? I jaki silnik zostanie tutaj zastosowany?
Praca nad hybrydowym autobusem SOR są mocno zaawansowane. Zakładamy, że pierwsze, drogowe testy prototypowego egzemplarza odbędą się pod koniec br., tak aby już w przyszłym roku dostarczyć pierwsze tego typu pojazdy dla Pragi. Jeżeli chodzi o źródło napędu to postawiliśmy tutaj na sprawdzone rozwiązanie oferowane przez amerykańską firmą Allison, które m.in. jest z powodzeniem stosowane przez firmę Solaris Bus &Coach. W układzie napędowym zastosujemy także silnik firmy Cummins. W obecnej sytuacji nie ma sensu wprowadzać tutaj własnych rozwiązań, a produkt Allisona jest najszerzej stosowanym rozwiązaniem hybrydowym i to na zarówno w Europie, jak i w Ameryce. 
InfoBus.pl: Dziękuje za rozmowę.
SOR NB 18 dla Pragi 5SOR NB 18 dla Pragi 5SOR NB 18 dla Pragi 5SOR NB 18 dla Pragi 5Autobus SOR NB 18Autobus SOR NB 12

Komentarze