Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Solarisy ładowane Ekoenergetyką w Barcelonie [FILM]

infobus
30.09.2016 14:00
0 Komentarzy

21 września w Barcelonie uroczyście oddano do użytkuładowarkę cityCHARGER. To pierwsze urządzenie o tak wysokiej mocy dla autobusówelektrycznych działające w Hiszpanii. Podczas inauguracji stacji szybkiego ładowania, prezes TMB (TransportsMetropolitans de Barcelona),Mercedes Vidal powiedziała: -„E-mobility nie jest futurystyczny pomysł, to realnei opłacalne rozwiązanie.”

Następnie miała miejsce medialna prezentacja fabrycznie nowych SolarisówUrbino 18 eletric oraz pokaz szybkiego ładowania. To był polski dzień w Barcelonie! Dodajmy, że hiszpański i projekt został dofinansowany zpaneuropejskiego programu ZeEUS. Zapraszamy na film z tego wydarzenia:

{https://www.youtube.com/watch?v=cjGQby0Sp2M}

Ładowarka made in Poland

cityCHARGER to ładowarka z rodzaju 'opportunity charger',jest to urządzenie o wysokiej mocy przeznaczone do instalacji na końcu liniiautobusowej, które umożliwia szybkie doładowywanie autobusu elektrycznegopodczas jego krótkich postojów na przystanku. Dzięki okazjonalnym, 5-8minutowym doładowaniom o mocy 400kW w ciągu dnia bateria autobusu nigdy nieschodzi poniżej 40%, a autobus ma zapewniony nieograniczony zasięg.

Urządzenie zostało zainstalowane przez hiszpańskiegodostawcę energii firmę Endesa, a ładować będzie dwa autobusy Solaris Urbino18 electric, które włączył do swojego taboru barceloński operator transportupublicznego TMB. Autobusy zostaływyposażone w pantograf, zainstalowany na dachu pojazdów, który podłącza się doładowarki i umożliwia w pełni zautomatyzowane ładowanie. Dodatkowo, pojazdyzostały wyposażone we wtyczki, dzięki którym autobus może być ładowany zapomocą ładowarki plug-in na zajezdni.

cityCHARGER ładuje autobusy zgodnie z europejskim standardemkomunikacji CCS dla pojazdów elektrycznych, co oznacza, że może ona ładowaćwszystkie autobusy kompatybilne z tym standardem. Dodatkowo dzięki użyciuprotokołu komunikacyjny OCPP (Open Charge Point Protocol) do komunikacji międzyładowarką, a serwerem zewnętrznym, Endesa, a poprzez nią TMB, mogą na żywoobserwować stan naładowania baterii autobusu, który autobus aktualnie sięładuje oraz status ładowarki.

Hiszpański e-rynek

-?Barcelona to jedno z najbardziej aktywnych miast wEuropie, jeśli chodzi o pojazdy elektryczne. Cieszymy się, że możemy przyczynićsię do wprowadzania w życie jej strategii czystego transportu dostarczającpierwsze urządzenie o tak wysokiej mocy w Hiszpanii” ? mówi Bartosz Kubik,prezes Ekoenergetyki-Polska – ?cityCHARGER umożliwia w pełni zautomatyzowaneładowanie autobusu elektrycznego w kilka minut, podczas gdy kierowca ma przerwęna kawę, tym samym pokazuje, że autobusy elektryczne nie wymagają specjalnegotraktowania I mogą obsługiwać te same trasy, co autobusy dieslowe.” – dodałBartosz Kubik.

Ładowarka i autobusy rozpoczęły fazę testów na trasie H16 wBarcelonie, a TMB planuje rozpocząć pełną ich eksploatację na linii wlistopadzie tego roku. Urządzenie i pojazdy zainaugurowane w Barcelonie sączęścią europejskiego projektu ZeEUS, w ramach którego 10 miast w Europietestuje autobusy elektryczne i hybrydowe oraz ich systemy ładowania.

Komentarze