Solaris z oferuje retrofit autobusów elektrycznych. Pierwszy klient – MPK Kraków
Solaris wprowadza przełomową propozycję dla przewoźników, którzy chcą wydłużyć eksploatację starszych autobusów elektrycznych.
Jednocześnie mogą oni skorzystać z najnowszych technologii bateryjnych, systemów zarządzania energią i osprzętu wysokiego napięcia. To odpowiedź od Solaris Bus & Coach, europejskiego lidera elektromobilności, w zakresie szybko starzejących się technologii w elektrobusach.
Rozkład jazdy:
- Jakie kluczowe elementy podlegają wymianie lub modernizacji w usłudze retrofitu Solarisa?
- Ile autobusów MPK Kraków obejmuje aktualnie realizowany projekt retrofitu?
- Jak długo – według Solarisa – modernizacja może wydłużyć życie eksploatacyjne elektrobusów?
Dlaczego retrofit?
Transformacja flot miejskich jest dziś najszybsza w historii. W ostatnich latach diesle ustępują elektrobusom, a wraz z nimi powstają nowe centra ładowania i kompleksowe narzędzia do zarządzania energią. Jednak rozwój technologii jest tak dynamiczny, że komponenty zamontowane 8–10 lat temu są nieporównywalne z rozwiązaniami projektowanymi obecnie.
Solaris podkreśla, że pierwsze Urbino electric z 2011 r. wciąż jeżdżą po Europie, a część z nich przejechała już blisko milion kilometrów. Aby utrzymać ich produktywność i zasięg, niezbędne staje się odświeżenie kluczowych podzespołów. Nowa usługa Solarisa obejmuje:
- wymianę magazynów energii na nowsze generacje,
- modernizację układów zasilania oraz komponentów wysokiego napięcia,
- instalację i aktualizację systemu BTMS (Battery Thermal Management System),
- aktualizację BMS (Battery Management System),
- wymianę niezbędnych instalacji elektrycznych,
- dostosowanie pojazdu do istniejącej infrastruktury ładowania,
- pełne przygotowanie dokumentacji, odbiór zużytych baterii i montaż nowych.
Możliwe konfiguracje obejmują technologie bateryjne (dobierane na podstawie analizy potrzeb klienta (profil zadań, styl ładowania, wymagana pojemność, oczekiwany cykl życia, koszty):
- LFP,
- NMC,
- LTO
Retrofit dotyczy: - autobusów bateryjnych,
- trolejbusów z bateriami trakcyjnymi,
- w przyszłości także autobusów wodorowych Solaris Urbino hydrogen.
Pierwszy Kraków
Nowa usługa została wdrożona po konsultacjach z operatorami, którzy chcieli zwiększyć opłacalność swoich inwestycji. Jak podkreśla Marco Franza, chief Services Officer w Solaris Bus & Coach:
– „Retrofit pojazdów zeroemisyjnych to usługa opracowana w odpowiedzi na potrzeby klientów, która pozwala maksymalnie wykorzystać potencjał pojazdu na każdym etapie jego eksploatacji. (…) Z dumą informujemy, że pierwsze jednostki po renowacji już jeżdżą w MPK Kraków. Jesteśmy gotowi, aby rozszerzyć tę ofertę we wszystkich certyfikowanych punktach serwisowych Solarisa w Europie”.
Solaris zapewnia pełną obsługę „pod klucz” – od analizy technicznej, przez kalkulację i dokumentację, aż po odbiór zużytych baterii i montaż nowych zestawów.
Solaris kończy obecnie duży projekt retrofitu dla MPK Kraków, którego przedmiotem jest:
- wymiana baterii w 20 autobusach,
- w tym: 17 szt. Urbino 12 electric oraz 3 szt. Urbino 18 electric.
Kontrakt został pozyskany w procedurze przetargowej. Firma równolegle realizuje podobne zamówienia m.in. dla operatorów z Berlina, Hamburga, Paryża i Warszawy.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok



Komentarze