Solaris wraca elektrycznie do Lipska. W dobrym stylu: 40 autobusów Urbino 18 electric
Solaris Bus & Coach podpisał kontrakt na dostawę 40 przegubowych autobusów elektrycznych dla Leipziger Verkehrsbetriebe (LVB) GmbH.
Pierwsze pojazdy trafią do Lipska w II połowie 2026 roku. O tym ważnym zamówieniu producenta z Bolechowa pisaliśmy już wcześniej w TransInfo. Dodajmy, że jest to wielki powrót „jamnika” do Lipska po latach przerwy. Natomiast kiedyś był to jeden z najważniejszych niemieckich partnerów polskiej spółki, zamawiający masowy zarówno autobusy spalinowe Urbino, jak i tramwaje Tramino.
Rozkład jazdy:
- Ile autobusów Solaris Urbino 18 electric zamówił operator transportu publicznego w Lipsku?
- W jakich latach zaplanowano dostawy przegubowych elektrobusów do LVB?
- Jaką pojemność użytkową będą miały baterie Solaris High Energy w nowych autobusach dla Lipska?
Elektryczna czterdziestka
Operator transportu publicznego w Lipsku zamówił 40 Solarisów Urbino 18 electric z napędem modułowym. To nowoczesne, zeroemisyjne pojazdy, które powiększą flotę w jednym z najszybciej rozwijających się miast Niemiec. Każdy autobus pomieści do 120 pasażerów, a dwa egzemplarze z zamówionej puli zostaną przeznaczone okazjonalnie do nauki jazdy. Pierwsze 15 pojazdów zostanie dostarczonych w II połowie 2026 roku, a pozostałe 25 – w połowie 2027 roku.
Każdy z Urbino 18 electric dla Lipska zostanie wyposażony w baterie Solaris High Energy o pojemności użytkowej ponad 570 kWh. Pojazdy będą mogły być ładowane zarówno w zajezdni poprzez plug-in, jak i za pomocą pantografu. W autobusach znajdzie się także system zarządzania flotą eSConnect z funkcją zdalnego uruchamiania funkcji prekondycjonowania, gdy autobus jest w trakcie ładowania.
Kontrakt obejmuje również montaż nowoczesnych systemów bezpieczeństwa i komfortu. Autobusy zostaną wyposażone w system zaawansowanego wsparcia kierowcy, obejmujący monitoring obszaru przed pojazdem oraz po jego prawej stronie, a także w asystenta prędkości. Dodatkowo w pojazdach znajdzie się rozwiązanie monitorujące poziom koncentracji i zmęczenia kierowcy. Przewoźnik zdecydował się ponadto na automatyczny system liczenia pasażerów z czujnikami przy wszystkich wejściach.
Niemcy to od lat jeden z najważniejszych rynków dla Solarisa. Po tamtejszych drogach kursuje już przeszło 4,5 tys. pojazdów marki, w tym ponad 800 bezemisyjnych – bateryjnych, wodorowych oraz trolejbusów. Do floty LVB producent dostarczył już ponad 200 autobusów. Wraz z realizacją najnowszego zamówienia na drogi w Lipsku wyjadą pierwsze w pełni elektryczne autobusy Solarisa.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze