Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Solaris wraca do Francji. Z autobusami wodorowymi dla TADAO

infobus
16.07.2024 13:00
0 Komentarzy

Solaris nie zapomniał o rynku francuskim, który być może nie rozpieszcza producenta z Bolechowa dużymi kontraktami, ale na pewno są one ciekawe. Jak TADAO.

Zamówienie to obejmuje dostawę czterech autobusów wodorowych Urbino 12 hydrogen dla sieci transportowej TADAO w północnej Francji. Kontrakt zostanie zrealizowany na początku 2025 roku.

Rozkład jazdy:

  1. Kiedy zostaną dostarczone autobusy wodorowe Solaris Urbino 12 hydrogen dla sieci transportowej TADAO?
  2. Kto wybrał ofertę firmy Solaris Bus & Coach w przetargu na dostawę autobusów wodorowych?
  3. Jakie są główne zalety autobusów wodorowych według Brice’a Bonavii, dyrektora Solaris France?
Autobusy we flocie Artois Mobilités
Autobusy we flocie Artois Mobilités

grupa zakupowa

Oferta firmy Solaris Bus & Coach została wybrana w przetargu ogłoszonym przez organ transportu publicznego Artois Mobilités wraz z grupą Transdev i francuską centralą zakupową CATP (Centrale d’Achat du Transport Public). Przedmiotem zamówienia są cztery Solarisy Urbino 12 hydrogen. Autobusy zostaną dostarczone i włączone do floty przewoźnika na początku 2025 roku. Nowe zamówienie jest zgodne ze strategicznymi wytycznymi dotyczącymi transformacji środowiskowej aglomeracji, a w szczególności dekarbonizacji transportu publicznego.

„Za wodorem przemawia szereg argumentów. Przede wszystkim jest absolutnie bezemisyjny w użytkowaniu. Nie bez znaczenia są również takie atuty, jak duże zasięgi, szybki proces tankowania, elastyczność w zarządzaniu flotą pojazdów wodorowych oraz wyróżniająco cicha jazda. Gratuluję Artois Mobilités tej decyzji i cieszę się na naszą współpracę – powiedział Brice Bonavia, dyrektor Solaris France.

Nowy kontrakt umacnia pozycję Solarisa jako lidera na europejskim rynku pojazdów bezemisyjnych. W obszarze produktów wodorowych, producent oferuje autobusy o dwóch długościach, 12 i 18 metrów. Te najnowocześniejsze rozwiązania dla komunikacji publicznej zostały już wdrożone w 25 miastach całej Europy. Ponad 220 Solarisów Urbino hydrogen przewozi pasażerów m.in. w Barcelonie, Bratysławie, Frankfurcie, Madrycie, Poznaniu i Wenecji.

Wodorowe Solarisy dla Artois Mobilités
Wodorowe Solarisy dla Artois Mobilités

Francuski standard

Na dachu Solarisów Urbino 12 hydrogen dla Artois Mobilités zamontowane zostaną nowoczesne ogniwa paliwowe o łącznej mocy 70 kW. Autobusy wyposażone będą w baterie trakcyjne Solaris High Power, wspomagające ogniwo paliwowe w chwilach największego zapotrzebowania na energię elektryczną.

Zamówione Urbino hydrogen będą posiadały wysokowydajną klimatyzację z funkcją grzania pompą ciepła. Autobusyzostaną dodatkowo wyposażone w system monitoringu i zdalnego zarządzania flotą eSConnect. Zgodnie z najnowszymi przepisami, autobusy będą zgodne ze standardami GSR2, w tym w system informujący o obecności uczestników ruchu drogowego w tzw. martwej strefie pojazdu.

Co do samej pozycji Solarisa na francuskim rynku warto przypomnieć, że producent jest w trakcie realizacji zamówienia na 22 autobusy wodorowe dla Île-de-France Mobilités.

Autobusy we flocie Artois Mobilités
Autobusy we flocie Artois Mobilités – wodorowiec marki Safra

Komentarze