Solaris wraca do Francji. Z autobusami wodorowymi dla TADAO
Solaris nie zapomniał o rynku francuskim, który być może nie rozpieszcza producenta z Bolechowa dużymi kontraktami, ale na pewno są one ciekawe. Jak TADAO.
Zamówienie to obejmuje dostawę czterech autobusów wodorowych Urbino 12 hydrogen dla sieci transportowej TADAO w północnej Francji. Kontrakt zostanie zrealizowany na początku 2025 roku.
Rozkład jazdy:
- Kiedy zostaną dostarczone autobusy wodorowe Solaris Urbino 12 hydrogen dla sieci transportowej TADAO?
- Kto wybrał ofertę firmy Solaris Bus & Coach w przetargu na dostawę autobusów wodorowych?
- Jakie są główne zalety autobusów wodorowych według Brice’a Bonavii, dyrektora Solaris France?
grupa zakupowa
Oferta firmy Solaris Bus & Coach została wybrana w przetargu ogłoszonym przez organ transportu publicznego Artois Mobilités wraz z grupą Transdev i francuską centralą zakupową CATP (Centrale d’Achat du Transport Public). Przedmiotem zamówienia są cztery Solarisy Urbino 12 hydrogen. Autobusy zostaną dostarczone i włączone do floty przewoźnika na początku 2025 roku. Nowe zamówienie jest zgodne ze strategicznymi wytycznymi dotyczącymi transformacji środowiskowej aglomeracji, a w szczególności dekarbonizacji transportu publicznego.
„Za wodorem przemawia szereg argumentów. Przede wszystkim jest absolutnie bezemisyjny w użytkowaniu. Nie bez znaczenia są również takie atuty, jak duże zasięgi, szybki proces tankowania, elastyczność w zarządzaniu flotą pojazdów wodorowych oraz wyróżniająco cicha jazda. Gratuluję Artois Mobilités tej decyzji i cieszę się na naszą współpracę – powiedział Brice Bonavia, dyrektor Solaris France.
Nowy kontrakt umacnia pozycję Solarisa jako lidera na europejskim rynku pojazdów bezemisyjnych. W obszarze produktów wodorowych, producent oferuje autobusy o dwóch długościach, 12 i 18 metrów. Te najnowocześniejsze rozwiązania dla komunikacji publicznej zostały już wdrożone w 25 miastach całej Europy. Ponad 220 Solarisów Urbino hydrogen przewozi pasażerów m.in. w Barcelonie, Bratysławie, Frankfurcie, Madrycie, Poznaniu i Wenecji.
Francuski standard
Na dachu Solarisów Urbino 12 hydrogen dla Artois Mobilités zamontowane zostaną nowoczesne ogniwa paliwowe o łącznej mocy 70 kW. Autobusy wyposażone będą w baterie trakcyjne Solaris High Power, wspomagające ogniwo paliwowe w chwilach największego zapotrzebowania na energię elektryczną.
Zamówione Urbino hydrogen będą posiadały wysokowydajną klimatyzację z funkcją grzania pompą ciepła. Autobusyzostaną dodatkowo wyposażone w system monitoringu i zdalnego zarządzania flotą eSConnect. Zgodnie z najnowszymi przepisami, autobusy będą zgodne ze standardami GSR2, w tym w system informujący o obecności uczestników ruchu drogowego w tzw. martwej strefie pojazdu.
Co do samej pozycji Solarisa na francuskim rynku warto przypomnieć, że producent jest w trakcie realizacji zamówienia na 22 autobusy wodorowe dla Île-de-France Mobilités.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze