Solaris Urbino 18 hydrogen bez wieży! Zabiera 140 pasażerów
Premierowy Solaris Urbino 18 hydrogen nie posiada klasycznej komory silnika, ponieważ został wyposażony w napęd modułowy. Zaoszczędzone w ten sposób miejsce pozwoliło na zwiększenie pojemności pasażerskiej.
Pierwsze dostawy osiemnastometrowego przegubowca mogą nastąpić już w drugim kwartale 2023 roku. Klienci będą mieli możliwość dostosowania pojazdu do indywidualnych potrzeb. Autobus będzie dostępny w czterech wariantach układu drzwi: 2-2-2-0, 1-2-2-0, 1-2-2-2 oraz 2-2-2-2.
Wodorowe Serce
Sercem Urbino 18 hydrogen jest najnowocześniejsze dostępne na rynku ogniwo wodorowe, pełniące funkcję miniaturowej elektrowni wodorowej.
W ogniwie wodór przekształcany jest w energię elektryczną, przekazywaną następnie do układu napędowego. Co więcej, dzięki eliminacji komory silnika poszerzyła się również przestrzeń na dachu pojazdu, gdzie zamontowano kompozytowe, lekkie butli z wodorem o łącznej pojemności 51,2 kg. Zastosowanie napędu modułowego ułatwi również serwisowanie pojazdu, gdyż główne elementy układu napędowego dostępne są z poziomu podłogi.
W przegubowym Solarisie energia z ogniwa wodorowego jest przekazywana bezpośrednio do układu Zastosowane w pojeździe baterie Solaris o pojemności około 60 kWh pełnią funkcję wspomagającą, np. podczas przyspieszania, wykorzystywane są także do rekuperacji. Proces zatankowania zbiorników do pełna zajmuje ok. 20 minut.
Zobaczcie to na filmie:
do 350 KM
Dzięki zastosowanej technologii wodorowej oraz zwiększonej liczbie nowych i lekkich zbiorników na wodór, premierowy pojazd doskonale sprawdzi się na długich trasach. Na jednym tankowaniu będzie mógł pokonać ok. 350 km w różnych warunkach pogodowych. W zależności od konfiguracji, na jego pokładzie może podróżować nawet 140 osób. Najnowszy model może być również homologowany w klasie II, co umożliwia obsługę tras międzymiastowych.
Standardowym rozwiązaniem w nowym modelu będzie system klimatyzacji przestrzeni pasażerskiej z funkcją grzania pompą ciepła, która do uzyskania odpowiedniej temperatury wykorzystuje ciepło pochodzące z otoczenia. Klimatyzacja miejsca pracy kierowcy zasilana jest z układu przestrzeni pasażerskiej. W ramach dodatkowych funkcjonalności klienci będą mogli wybrać m.in. rozwiązania z zakresu ADAS, czyli automatycznych systemów wsparcia kierowcy, takich jak MirrorEye czy Mobileye Shield+.
Trochę techniki
- Wymiary Dł. 18 000 mm, szer. 2 550 mm, wys. 3 300 mm
- Zwis przedni 2 700 mm
- Rozstaw osi 5 900 / 6 000 mm
- Zwis tylni 3 400 mm
- DMC 29 000 kg
- Układ drzwi 2-2-2-0
- Opcja: 1-2-2-0 / 1-2-2-2 / 2-2-2-2
- Wysokość wejść 320 mm
- Mechanizm przegubu Sterowany elektronicznie
- Silnik — silnik centralny
- Oś przednia oś niezależna
- Oś środkowa oś neutralna
- Oś napędowa — oś portalowa – silnik centralny standard
- Wodorowe ogniwo paliwowe — 100 kW
- Zbiorniki wodoru — butle kompozytowe 5 x 312 l — butle kompozytowe 3 x 190 l
- System ładowania Plug-in (do użytku serwisowego)
- Baterie Baterie Solaris o pojemności ok. 60 kWh
- Pojemność pasażerska – do 140 osób w zależności od konfiguracji i wyposażenia
- Maksymalna liczba miejsc siedzących 53
- Maksymalna liczba miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi 20
- Klimatyzacja — klimatyzacja CO2 z funkcją grzania pompą ciepła — klimatyzacja z napędem elektrycznym (w opcji)
- Systemy wsparcia kierowcy — Mirror Eye / Mobileye Shield + / Pulpit dotykowy
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze