Solaris najbliżej kolejnego kontraktu na autobusy elektryczne dla KM Głogów
31 marca 2025 roku Głogów otworzył tylko jedną ofertę w przetargu na dostawę sześciu fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów elektrycznych klasy I.
Zadanie realizowane jest w ramach programu „Zielony Transport Publiczny – etap II” i współfinansowane z Krajowego Planu Odbudowy. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Kto złożył jedyną ofertę w przetargu na dostawę autobusów elektrycznych dla Głogowa?
- Jaka jest planowana liczba autobusów elektrycznych we flocie Głogowa po realizacji zamówienia?
- Jakie źródła finansowania wspierają realizację tego zamówienia?
Etap drugi
Przedmiotem postępowania była jest dostawa sześciu autobusów elektrycznych klasy I kategorii MAXI zasilanych z własnych magazynów energii. Pojazdy mają mieć długość ok. 12 metrów i będą użytkowane w miejskim transporcie zbiorowym przez Komunikację Miejską w Głogowie. W postępowaniu wpłynęła tylko jedna oferta – od Solaris Bus & Coach z Bolechowa.
Opiewa on na sumę 16.004.268 PLN brutto / 13.008.336 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus Solaris Urbino 12 electric na poziomie 2.168.056 PLN netto.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 19.188.000 PLN brutto. Oznacza to, że propozycja Solarisa mieści się w budżecie zamawiającego z zapasem ponad 3,1 mln zł.
Czysta formalność
Oferta spełnia warunki finansowe, a z punktu widzenia rynku – jest zgodna z aktualnymi cenami za elektrobusy tej klasy.
Obecnie pozostaje czekać na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:
✅ cena – 60%
✅ ocena właściwości techniczno-eksploatacyjnych – 20%
✅ ocena warunków gwarancji – 20%
Pełna dokumentacja dostępna jest pod adresem: https://glogow-um.ezamawiajacy.pl
Głogowskie elektrobusy
Technicznie zamawiane autobusy mają mieć długość ok. 12 metrów, niskopodłogowe nadwozie, napęd elektryczny zasilany z akumulatorów, system rekuperacji, miejsce dla wózka i osób z ograniczoną mobilnością, klimatyzację, monitoring, tablice kierunkowe LED, ładowanie typu plug-in i pantograf. Każdy pojazd musi także posiadać min. 240 kWh pojemności użytecznej baterii.
Planowana realizacja dostaw zaplanowana jest między 25 kwietnia 2025 r. a 28 maja 2026 r. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, w połowie przyszłego roku Głogów będzie dysponował już flotą 11 autobusów elektrycznych, co będzie stanowić ponad 30% całego taboru komunikacji miejskiej.
Najnowsze zadanie realizowane jest w ramach programu „Zielony Transport Publiczny – etap II” i współfinansowane z Krajowego Planu Odbudowy. To 22,5 mln złotych na realizację drugiego etapu programu „Zielony Transport Publiczny w Gminie Miejskiej Głogów”. W ramach tego zadnia zaplanowano zakup sześciu kolejnych autobusów elektrycznych oraz budowę trzech stacji wolnego ładowania na terenie Komunikacji Miejskiej oraz jednej stacji szybkiego ładowania przy ul. Królowej Jadwigi. Dodatkowo, na terenie zajezdni zostanie zamontowana instalacja fotowoltaiczna o mocy 50 kW, co pozwoli na zasilanie stacji ładowania energią słoneczną. Całkowity koszt inwestycji to ponad 22 mln zł, z czego 7,1 mln zł pochodzi z budżetu miasta, a pozostałe środki z Krajowego Programu Odbudowy (KPO).
Wcześniej, we wrześniu 2023 roku, Głogów podpisał umowę z firmą Solaris Bus & Coach na dostawę pięciu autobusów elektrycznych Urbino 12 electric. Pojazdy te, wraz z infrastrukturą ładowania, miały zostać dostarczone do miasta latem 2024 roku. Zakup był współfinansowany przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) w ramach programu „Zielony transport publiczny”, z dotacją w wysokości 8,7 mln zł. Całkowity koszt przedsięwzięcia wyniósł 17,3 mln zł.
Komentarze