Solaris na czerwcowym Kongresie UITP w Wiedniu
infobus
26.05.2009 14:47
0 Komentarzy
Solaris na czerwcowym Kongresie UITP w Wiedniu
Solaris Bus &Coach na 58. Międzynarodowym Kongresie UITP (Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Publicznego) w Wiedniu zaprezentuje swoje „doświadczenia z przyszłości”, czyli Urbino 18 Hybrid i Urbino 12 New Edition.
Prezentację Solarisa będzie można zwiedzić w dniach 07.06 –11.06.2009 roku w hali B, na stoisku 2D600, gdzie zaprezentowany zostanie ekologiczny autobus hybrydowy Solaris Urbino 18 Hybrid oraz innowacyjny Solaris Urbino New Editon.
Solaris Urbino 18 Hybrid
W 2006 r. Solaris przedstawił pierwszy w Europie autobus z przyjaznym środowisku napędem hybrydowym. W przeciągu niecałych trzech lat hybrydowe Solarisy wożące pasażerów w 10 miastach w czterech europejskich państwach pokonały już ponad 500.000 km. Zdobywane dzięki temu doświadczenie wykorzystywane jest do nieustających prac nad dalszym rozwojem wyjątkowego w skali kontynentu autobusu. Wyniki uzyskiwane w codziennym ruchu liniowym, przekazywane przez klientów, potwierdzają redukcję zużycia paliwa nawet do 25 % w stosunku do tradycyjnych autobusów spalinowych. Przegubowy, 18-metrowy Solaris Urbino 18 Hybrid korzysta z systemu EP50 firmy Allison Transmission. Dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 150 kW wspierają spalinowy silnik Cummins ISBe5 250B o pojemności 6,7 l i mocy 178 kW (242 KM). Odzyskiwana w trakcie procesu hamowania energia, gromadzona jest w niklowo-metalowo-wodorkowych bateriach zamontowanych na dachu autobusu. Dzięki temu baterie nie wymagają doładowywania z zewnętrznych źródeł energii.
–„Dostarczając Solarisa Urbino 18 Hybrid do dziesięciu europejskich miast udało nam się zebrać niepowtarzalne doświadczenie w różnorodnych warunkach. Podziękowania kierujemy do naszych klientów, bez których nie byłoby tego sukcesu. Dzięki uzyskiwanym przez nich wynikom utwierdzamy się w przekonaniu, iż wczesna decyzja o inwestycji w technologię hybrydową była trafna”–wyjaśnia Solange Olszewska, Prezes Zarządu Solarisa. Beneficjentem hybrydowych pojazdów podpoznańskiej firmy jest także środowisko naturalne. Redukcja emisji NOx o 13 %, CO2 o 25 %, CO o 32 %, a rakotwórczych cząsteczek stałych o 78 % w stosunku do napędu spalinowego przyczynia się do czystego otoczenia dla wszystkich. Na podstawie uzyskanych doświadczeń oferta Solarisa, w zakresie autobusów hybrydowych, będzie sukcesywnie rozbudowywana. Już w przyszłym roku powiększy się o 12 metrową hybrydę, idealną na trasy o mniejszym natężeniu ruchu. O ostatnich testach autobus hybrydowego we Wrocławiu pisaliśmy na: http://infobus.pl/text.php?from=search&id=24676
Solaris Urbino New Edition
Świętująca w maju 2009 roku swoje 10-te urodziny rodzina niezawodnych, niskopodłogowych Solarisów Urbino cieszy się niesłabnącą popularnością (o tym wydarzaniu pisaliśmy na http://infobus.pl/text.php?from=search&id=24495). Tylko w roku 2008 dostarczono klientom ponad 1000 sztuk pojazdów tej marki. Sukces zachęca do dalszej pracy: Urbino New Edition pokazuje pomysły na ewolucję produktu. Głównym elementem atrakcyjnego wnętrza jest transparentny sufit z niezwykłym systemem oświetlenia. Boczne panele ścienne oraz półprzezroczyste siedzenia dopełniają nowoczesny design przestrzeni pasażerskiej. Możliwość dowolnego oklejenia wieży silnika daje nieznane dotąd możliwości indywidualnej aranżacji właścicielowi pojazdu. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom kierowców Solaris opracował innowatorski pulpit. Dotykowe ekrany umożliwiają dowolne zaprogramowanie funkcji i wyświetlaczy, tak by maksymalnie ułatwić pracę kierowcy i jednym spojrzeniem dać szansę przeglądu stanu pojazdu. –„Solaris Urbino New Edition już dziś daje wgląd w środki komunikacji miejskiej jutra. New Edition zmienia drogę w emocjonujące wydarzenie, przyciągające uwagę i pobudzające zmysły”–mówi Solange Olszewska. Szerzej o nowym projekcie można przeczytać tutaj: http://infobus.pl/text.php?from=search&id=23256
Patrząc w przyszłość
Podczas Kongresu UITP Solaris będzie promował także –na razie w formie prezentacji –swój najnowszy produkt, czyli autobus międzymiastowy. Pojazd ten dostępny będzie w kilku wyspecjalizowanych liniach wyposażenia pozwalających na wielorakie zastosowanie, spełniając jednocześnie wysokie oczekiwania rynku przewozów regionalnych, międzymiastowych i szkolnych. Autobus oferowany będzie w długościach 12 oraz 13 metrów. Znane z Urbino wysokie standardy jakości, komfortu i bezpieczeństwa, a także łatwość serwisu będą również cechami rozpoznawalnymi nowego autobusu międzymiastowego. Konkurencyjna cena nowego produktu z Bolechowa zapewni wybór przewoźnikom w transporcie regionalnym. Łatwo zauważalne akcenty z rodziny Urbino przeniesiono do nowego pojazdu dbając o jego atrakcyjny wygląd. Premierę zaplanowano na jesień 2009 roku, czyli na targach TRANSEXPO 2009. M.in. o tych planach Solarisa pisaliśmy tutaj: http://infobus.pl/text.php?from=search&id=23517.
Jesień będzie także datą długo oczekiwanej premiery, niskopodłogowego tramwaju Solarisa Tramino. Niska podłoga na całej długości wnętrza pojazdu to jedna z głównych cech Tramino. Wysokiej jakości komponenty układu jezdnego wózków gwarantują komfort nawet przy użytkowaniu na zniszczonych torowiskach. Wszystkie części nowego tramwaju pochodzą od uznanych producentów wiele już lat obecnych w branży pojazdów szynowych. Obecnie odbywa się montaż 31,7 metrowego, pięcioczłonowego pojazdu przedseryjnego. Solaris Tramino to połączenie innowacyjnych rozwiązań dla transportu szynowego z wieloletnim doświadczeniem w produkcji uznanych w Europie środków komunikacji miejskiej. O tramwajach spod znaku Solarisa pisaliśmy na: http://infotram.pl/text.php?from=search&id=23530.
Elektryczny transport jest główną wizją, wokół której koncentrują się wysiłki Solarisa. Doświadczenie europejskiego lidera produkcji trolejbusów oraz autobusów z napędem hybrydowym tworzą solidną podstawę do konstrukcji elektrycznych pojazdów niezależnych od jakiejkolwiek formy sieci trakcyjnych. Konkretne propozycje rynkowe w zakresie autobusów w pełni elektrycznych Solaris zaproponuje w ciągu najbliższych kilku lat.
Zostało jeszcze 90% artykułu.
Aby czytać dalej, dołącz do subskrybentów TransInfo.pl już teraz!
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Masz już subskrypcję?
Więcej z Działu Kontrakty
Więcej z Działu Pasażer
Bilety FlixBusa do kupienia w placówkach Poczty Polskiej
Pasażerza darmo
02.12.2024
Warszawa: Koniec linii autobusowej 522. Przez tramwaj do Wilanowa
Pasażerza darmo
01.11.2024
Policja poszukuje mężczyzny, który zniszczył drzwi autobusu w Katowicach
Pasażerza darmo
29.08.2024
Z Warszawy do Palmir autobusem linii 800. Od 6 kwietnia
Pasażerza darmo
06.04.2024
Nowe połączenia autobusowe do Piaseczna
01.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sejm przegłosował ustawę o biopaliwach. Brakuje tylko podpisu prezydenta
Prawoza darmo
06.02.2025
Chorzów: Dziecko wybiegło zza autobusu – wprost pod auto. Mama z mandatem
Prawoza darmo
03.02.2025
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Ponad 500 trolejbusów Solarisa dla kanadyjskiego Vancouver! Z Medcomem
Producenciza darmo
07.03.2025
Komentarze