Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Solaris na czerwcowym Kongresie UITP w Wiedniu

infobus
26.05.2009 14:47
0 Komentarzy
Solaris Bus &Coach na 58. Międzynarodowym Kongresie UITP (Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Publicznego) w Wiedniu zaprezentuje swoje „doświadczenia z przyszłości”, czyli Urbino 18 Hybrid i Urbino 12 New Edition.
Prezentację Solarisa będzie można zwiedzić w dniach 07.06 –11.06.2009 roku w hali B, na stoisku 2D600, gdzie zaprezentowany zostanie ekologiczny autobus hybrydowy Solaris Urbino 18 Hybrid oraz innowacyjny Solaris Urbino New Editon.
Solaris Urbino 18 HybridHybrydowy Urbino 18 na testach we Wroclawiu
Solaris Urbino 18 Hybrid
W 2006 r. Solaris przedstawił pierwszy w Europie autobus z przyjaznym środowisku napędem hybrydowym. W przeciągu niecałych trzech lat hybrydowe Solarisy wożące pasażerów w 10 miastach w czterech europejskich państwach pokonały już ponad 500.000 km. Zdobywane dzięki temu doświadczenie wykorzystywane jest do nieustających prac nad dalszym rozwojem wyjątkowego w skali kontynentu autobusu. Wyniki uzyskiwane w codziennym ruchu liniowym, przekazywane przez klientów, potwierdzają redukcję zużycia paliwa nawet do 25 % w stosunku do tradycyjnych autobusów spalinowych. Przegubowy, 18-metrowy Solaris Urbino 18 Hybrid korzysta z systemu EP50 firmy Allison Transmission. Dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 150 kW wspierają spalinowy silnik Cummins ISBe5 250B o pojemności 6,7 l i mocy 178 kW (242 KM). Odzyskiwana w trakcie procesu hamowania energia, gromadzona jest w niklowo-metalowo-wodorkowych bateriach zamontowanych na dachu autobusu. Dzięki temu baterie nie wymagają doładowywania z zewnętrznych źródeł energii.
–„Dostarczając Solarisa Urbino 18 Hybrid do dziesięciu europejskich miast udało nam się zebrać niepowtarzalne doświadczenie w różnorodnych warunkach. Podziękowania kierujemy do naszych klientów, bez których nie byłoby tego sukcesu. Dzięki uzyskiwanym przez nich wynikom utwierdzamy się w przekonaniu, iż wczesna decyzja o inwestycji w technologię hybrydową była trafna”–wyjaśnia Solange Olszewska, Prezes Zarządu Solarisa. Beneficjentem hybrydowych pojazdów podpoznańskiej firmy jest także środowisko naturalne. Redukcja emisji NOx o 13 %, CO2 o 25 %, CO o 32 %, a rakotwórczych cząsteczek stałych o 78 % w stosunku do napędu spalinowego przyczynia się do czystego otoczenia dla wszystkich. Na podstawie uzyskanych doświadczeń oferta Solarisa, w zakresie autobusów hybrydowych, będzie sukcesywnie rozbudowywana. Już w przyszłym roku powiększy się o 12 metrową hybrydę, idealną na trasy o mniejszym natężeniu ruchu. O ostatnich testach autobus hybrydowego we Wrocławiu pisaliśmy na: http://infobus.pl/text.php?from=search&id=24676
Solris Urbino 12 New EditionSolris Urbino 12 New EditionSolris Urbino 12 New EditionSolris Urbino 12 New EditionSolris Urbino 12 New EditionSolris Urbino 12 New Edition
Solaris Urbino New Edition
Świętująca w maju 2009 roku swoje 10-te urodziny rodzina niezawodnych, niskopodłogowych Solarisów Urbino cieszy się niesłabnącą popularnością (o tym wydarzaniu pisaliśmy na http://infobus.pl/text.php?from=search&id=24495). Tylko w roku 2008 dostarczono klientom ponad 1000 sztuk pojazdów tej marki. Sukces zachęca do dalszej pracy: Urbino New Edition pokazuje pomysły na ewolucję produktu. Głównym elementem atrakcyjnego wnętrza jest transparentny sufit z niezwykłym systemem oświetlenia. Boczne panele ścienne oraz półprzezroczyste siedzenia dopełniają nowoczesny design przestrzeni pasażerskiej. Możliwość dowolnego oklejenia wieży silnika daje nieznane dotąd możliwości indywidualnej aranżacji właścicielowi pojazdu. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom kierowców Solaris opracował innowatorski pulpit. Dotykowe ekrany umożliwiają dowolne zaprogramowanie funkcji i wyświetlaczy, tak by maksymalnie ułatwić pracę kierowcy i jednym spojrzeniem dać szansę przeglądu stanu pojazdu. –„Solaris Urbino New Edition już dziś daje wgląd w środki komunikacji miejskiej jutra. New Edition zmienia drogę w emocjonujące wydarzenie, przyciągające uwagę i pobudzające zmysły”–mówi Solange Olszewska. Szerzej o nowym projekcie można przeczytać tutaj: http://infobus.pl/text.php?from=search&id=23256
Solris Urbino 12 New EditionSolris Urbino 12 New EditionSolris Urbino 12 New EditionSolris Urbino 12 New Edition
Patrząc w przyszłość
Podczas Kongresu UITP Solaris będzie promował także –na razie w formie prezentacji –swój najnowszy produkt, czyli autobus międzymiastowy. Pojazd ten dostępny będzie w kilku wyspecjalizowanych liniach wyposażenia pozwalających na wielorakie zastosowanie, spełniając jednocześnie wysokie oczekiwania rynku przewozów regionalnych, międzymiastowych i szkolnych. Autobus oferowany będzie w długościach 12 oraz 13 metrów. Znane z Urbino wysokie standardy jakości, komfortu i bezpieczeństwa, a także łatwość serwisu będą również cechami rozpoznawalnymi nowego autobusu międzymiastowego. Konkurencyjna cena nowego produktu z Bolechowa zapewni wybór przewoźnikom w transporcie regionalnym. Łatwo zauważalne akcenty z rodziny Urbino przeniesiono do nowego pojazdu dbając o jego atrakcyjny wygląd. Premierę zaplanowano na jesień 2009 roku, czyli na targach TRANSEXPO 2009. M.in. o tych planach Solarisa pisaliśmy tutaj: http://infobus.pl/text.php?from=search&id=23517.
Jesień będzie także datą długo oczekiwanej premiery, niskopodłogowego tramwaju Solarisa Tramino. Niska podłoga na całej długości wnętrza pojazdu to jedna z głównych cech Tramino. Wysokiej jakości komponenty układu jezdnego wózków gwarantują komfort nawet przy użytkowaniu na zniszczonych torowiskach. Wszystkie części nowego tramwaju pochodzą od uznanych producentów wiele już lat obecnych w branży pojazdów szynowych.  Obecnie odbywa się montaż 31,7 metrowego, pięcioczłonowego pojazdu przedseryjnego. Solaris Tramino to połączenie innowacyjnych rozwiązań dla transportu szynowego z wieloletnim doświadczeniem w produkcji uznanych w Europie środków komunikacji miejskiej. O tramwajach spod znaku Solarisa pisaliśmy na: http://infotram.pl/text.php?from=search&id=23530.
Elektryczny transport jest główną wizją, wokół której koncentrują się wysiłki Solarisa. Doświadczenie europejskiego lidera produkcji trolejbusów oraz autobusów z napędem hybrydowym tworzą solidną podstawę do konstrukcji elektrycznych pojazdów niezależnych od jakiejkolwiek formy sieci trakcyjnych. Konkretne propozycje rynkowe w zakresie autobusów w pełni elektrycznych Solaris zaproponuje w ciągu najbliższych kilku lat.
Projekt pojazdu Solaris IntercityWizualizacja tramwaju SolarisaWizualizacja tramwaju SolarisaWizualizacja tramwaju Solarisa

Komentarze