Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Solaris coraz aktywniejszy we Francji. Belfort zamawiam autobusy Urbino 18 hydrogen

infobus
13.08.2024 10:23
0 Komentarzy

W pierwszej połowie lipca Solaris podpisał umowę na dostawę ośmiu autobusów wodorowych do miasta Belfort.

To już trzecie w ostatnich miesiącach zamówienie wielkopolskiego producenta na tzw. “wodorowce” z rynku francuskiego – obok czterech pojazdów dla Artois Mobilités i 22 autobusów dla Île-de-France Mobilités.

Spis treści:

  1. Ile autobusów wodorowych Solaris dostarczy do miasta Belfort?
  2. Kiedy Solaris planuje dostarczyć zamówione autobusy wodorowe do Belfortu?
  3. Jakie zaawansowane technologie zostaną zastosowane w autobusach Urbino 18 hydrogen?
Kolejne zamówienie na wodorowe Solarisy z Francji – dla miasta Belfort
Kolejne zamówienie na wodorowe Solarisy z Francji – dla miasta Belfort

Letnie zamówienie

Podczas wakacji Solaris pozyskał w ostatnich dniach prestiżowe zamówienie z rynku francuskiego. Osiem przegubowych autobusów wodorowych zostanie dostarczonych do miasta Belfort. 18-metrowe pojazdy zostaną wyposażone w najnowocześniejszy system wodorowy, który w połączeniu z napędem modułowym gwarantuje optymalne parametry jezdne. Urbino 18 hydrogen zostaną dostarczone do klienta w drugiej połowie 2025 roku.

Pojazdy zostały zakupione przez podmiot publiczny SMTC (Le Syndicat Mixte des Transports en Commun du Territoire de Belfort), zrzeszający operatorów transportu w regionie. Ostatecznym podmiotem użytkującym nowe autobusy wodorowe będzie przewoźnik Régie des Transports du Territoire de Belfort (RTTB) zarządzający mobilnością, w tym transportem autobusowym, Belforcie. 

„Jesteśmy niezwykle dumni, że możemy współpracować z SMTC w Belfort i dostarczyć do miasta zaawansowane technologicznie, bezemisyjne autobusy wodorowe. Urbino 18 hydrogen to nie tylko innowacyjny środek transportu, ale również krok w kierunku zrównoważonej przyszłości. Dzięki nowym Solarisom mieszkańcy Belfortu będą mogli cieszyć się czystszym powietrzem i nowoczesnym, niezawodnym transportem publicznym” – powiedział Brice Bonavia, dyrektor zarządzający spółką Solaris France. 

Egzemplarze, które zamówił Belfort, zostaną wyposażone w nowoczesny system wodorowy, na który składają się m.in. ogniwo wodorowe o mocy 100 kW i system kompozytowych zbiorników, które pozwalają zmagazynować ponad 50 kg wodoru pod ciśnieniem 350 bar. Baterie Solaris High Power będą wspomagać ogniwo paliwowe w chwilach największego zapotrzebowania na energię elektryczną. Sercem napędu będzie silnik elektryczny o mocy 240 kW. Autobusy wyposażone zostaną ponadto w napęd modułowy, który poprzez rozproszenie elementów składowych, pozwala na lepsze wykorzystanie miejsca na dachu, a także na zwiększenie przestrzeni pasażerskiej. 

Kolejne zamówienie na wodorowe Solarisy z Francji – dla miasta Belfort
Kolejne zamówienie na wodorowe Solarisy z Francji – dla miasta Belfort

z GSR2

Zgodnie z najnowszymi przepisami, autobusy będą wyposażone w funkcjonalności GSR2, w tym w system informujący o obecności uczestników ruchu drogowego w tzw. martwym polu widzenia. Zamówione Urbino hydrogen będą posiadały wysokowydajną klimatyzację z funkcją grzania pompą ciepła. Dodatkowo autobusy zostaną wyposażone w system monitoringu i zdalnego zarządzania flotą eSConnect. 

To już trzecie w ostatnich miesiącach zamówienie na tzw. “wodorowce” z rynku francuskiego – obok 4 pojazdów dla Artois Mobilités i 22 autobusów dla Île-de-France Mobilités. Wykorzystanie technologii wodorowej w transporcie publicznym zyskuje coraz większą popularność, a Solaris jest w tym względzie zdecydowanym liderem – w 2023 roku producent posiadał niemal 50% udziałów w tej części rynku. Ponad 220 modeli Urbino hydrogen obsługuje ruch pasażerski już w 25 miastach całej Europy.

Komentarze