Solaris coraz aktywniejszy we Francji. Belfort zamawiam autobusy Urbino 18 hydrogen
W pierwszej połowie lipca Solaris podpisał umowę na dostawę ośmiu autobusów wodorowych do miasta Belfort.
To już trzecie w ostatnich miesiącach zamówienie wielkopolskiego producenta na tzw. “wodorowce” z rynku francuskiego – obok czterech pojazdów dla Artois Mobilités i 22 autobusów dla Île-de-France Mobilités.
Spis treści:
- Ile autobusów wodorowych Solaris dostarczy do miasta Belfort?
- Kiedy Solaris planuje dostarczyć zamówione autobusy wodorowe do Belfortu?
- Jakie zaawansowane technologie zostaną zastosowane w autobusach Urbino 18 hydrogen?
Letnie zamówienie
Podczas wakacji Solaris pozyskał w ostatnich dniach prestiżowe zamówienie z rynku francuskiego. Osiem przegubowych autobusów wodorowych zostanie dostarczonych do miasta Belfort. 18-metrowe pojazdy zostaną wyposażone w najnowocześniejszy system wodorowy, który w połączeniu z napędem modułowym gwarantuje optymalne parametry jezdne. Urbino 18 hydrogen zostaną dostarczone do klienta w drugiej połowie 2025 roku.
Pojazdy zostały zakupione przez podmiot publiczny SMTC (Le Syndicat Mixte des Transports en Commun du Territoire de Belfort), zrzeszający operatorów transportu w regionie. Ostatecznym podmiotem użytkującym nowe autobusy wodorowe będzie przewoźnik Régie des Transports du Territoire de Belfort (RTTB) zarządzający mobilnością, w tym transportem autobusowym, Belforcie.
„Jesteśmy niezwykle dumni, że możemy współpracować z SMTC w Belfort i dostarczyć do miasta zaawansowane technologicznie, bezemisyjne autobusy wodorowe. Urbino 18 hydrogen to nie tylko innowacyjny środek transportu, ale również krok w kierunku zrównoważonej przyszłości. Dzięki nowym Solarisom mieszkańcy Belfortu będą mogli cieszyć się czystszym powietrzem i nowoczesnym, niezawodnym transportem publicznym” – powiedział Brice Bonavia, dyrektor zarządzający spółką Solaris France.
Egzemplarze, które zamówił Belfort, zostaną wyposażone w nowoczesny system wodorowy, na który składają się m.in. ogniwo wodorowe o mocy 100 kW i system kompozytowych zbiorników, które pozwalają zmagazynować ponad 50 kg wodoru pod ciśnieniem 350 bar. Baterie Solaris High Power będą wspomagać ogniwo paliwowe w chwilach największego zapotrzebowania na energię elektryczną. Sercem napędu będzie silnik elektryczny o mocy 240 kW. Autobusy wyposażone zostaną ponadto w napęd modułowy, który poprzez rozproszenie elementów składowych, pozwala na lepsze wykorzystanie miejsca na dachu, a także na zwiększenie przestrzeni pasażerskiej.
z GSR2
Zgodnie z najnowszymi przepisami, autobusy będą wyposażone w funkcjonalności GSR2, w tym w system informujący o obecności uczestników ruchu drogowego w tzw. martwym polu widzenia. Zamówione Urbino hydrogen będą posiadały wysokowydajną klimatyzację z funkcją grzania pompą ciepła. Dodatkowo autobusy zostaną wyposażone w system monitoringu i zdalnego zarządzania flotą eSConnect.
To już trzecie w ostatnich miesiącach zamówienie na tzw. “wodorowce” z rynku francuskiego – obok 4 pojazdów dla Artois Mobilités i 22 autobusów dla Île-de-France Mobilités. Wykorzystanie technologii wodorowej w transporcie publicznym zyskuje coraz większą popularność, a Solaris jest w tym względzie zdecydowanym liderem – w 2023 roku producent posiadał niemal 50% udziałów w tej części rynku. Ponad 220 modeli Urbino hydrogen obsługuje ruch pasażerski już w 25 miastach całej Europy.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze