Sofia zamawia 40 przegubowych trolejbusów. Z ładowaniem podczas jazdy
25 marca 2025 r. Stołiczny Elektrotransport EAD ogłosił otwarty przetarg na dostawę 40 nowych niskopodłogowych, klimatyzowanych trolejbusów o długości 18 metrów.
Pojazdy mają zostać wyposażone w magazyny energii i system ładowania w trakcie jazdy. Poprzednie trolejbusy – 30 nowych pojazdów Škoda-Solaris 27Tr – dostarczył do stolicy Bułgarii polsko-czeski duet – Solaris i Skoda. „To se ne vrati…”
Rozkład jazdy:
- Jakiej długości trolejbusy zamawia Stołiczny Elektrotransport EAD?
- Jakie wymagania dotyczące zasilania i zasięgu muszą spełniać pojazdy?
- Jakie są główne kryteria oceny ofert w bułgarskim przetargu na nowe trolejbusy?
In-motion charging
25 marca 2025 r. Stołiczny Elektrotransport EAD ogłosił otwarty przetarg na dostawę 40 nowych niskopodłogowych, klimatyzowanych trolejbusów o długości 18 metrów. Przewidziano także opcję zakupu dodatkowych pojazdów – o ile cena oferty głównej pozostawi wystarczającą rezerwę względem prognozowanej wartości zamówienia.
Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę pojazdów, szkolenie personelu operatora w zakresie obsługi, diagnostyki i naprawy trolejbusów oraz pełną dokumentację techniczną. Trolejbusy mają być zdolne do przejazdu co najmniej 15 km na zasilaniu z akumulatora lub superkondensatora przy pełnym obciążeniu. Wymagane jest wykonanie minimum 10 takich kursów dziennie.
Zamawiający oczekuje pojazdów dualnych – ładowanych trakcyjnie w czasie jazdy (in-motion charging), z pełną klimatyzacją i konstrukcją przystosowaną do intensywnej eksploatacji miejskiej. Czas realizacji kontraktu to maksymalnie 36 miesięcy od podpisania umowy, z planowanym rozpoczęciem obowiązywania 20 listopada 2025 r.
Wykonawca musi wykazać się doświadczeniem w dostawie co najmniej 25 trolejbusów w ostatnich trzech latach oraz posiadać minimalny roczny obrót w tej dziedzinie na poziomie 68.000.000 BGN. Kryteria dopuszczenia są restrykcyjne i obejmują także szeroki zakres przesłanek wykluczenia na podstawie przepisów bułgarskiego prawa zamówień publicznych, z odniesieniami do przestępstw, konfliktu interesów i niewypłacalności.
✅ Na oferty zamawiający czeka do 9 maja 2025 r., godz. 23:59 czasu bułgarskiego, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:
✅ Cena – 65%
✅ Jakość techniczna – 5%
✅ Koszty eksploatacyjne – 7%
✅ Termin dostawy – 10%
✅ Warunki gwarancji – 13%
Zamówienie podlega dyrektywie 2014/25/UE, a także unijnej dyrektywie CVD (2009/33/WE) w sprawie czystych pojazdów.
Pełna dokumentacja i formularze dostępne są pod adresem: 🔗 https://app.eop.bg/today/367349
Zakupowe tło
To kolejny krok Sofii w stronę dekarbonizacji transportu publicznego – miasto od lat inwestuje w elektryfikację floty, wcześniej pozyskując m.in. autobusy elektryczne i tramwaje z unijnym dofinansowaniem.
W 2020 roku Sofia, stolica Bułgarii, zakończyła proces modernizacji swojej floty trolejbusowej, odbierając 30 nowych pojazdów Škoda-Solaris 27Tr. Trolejbusy te, będące wynikiem współpracy czeskiej Škody Electric i wielkopolskiego Solarisa, charakteryzują się długością 18 metrów i niskopodłogową konstrukcją, co zapewnia łatwy dostęp dla wszystkich pasażerów. Wyposażone są w nowoczesne systemy bezpieczeństwa oraz udogodnienia, takie jak klimatyzacja, monitoring czy system informacji pasażerskiej.
Teraz przyszedł czas na kolejne wzmocnienia.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze