Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Sochaczew potwierdza: Mamy komplet elektrobusów od Solarisa

infobus
21.04.2020 15:00
0 Komentarzy

Dwa pojazdy przyjechały już 18 marca, trzeci autobus elektryczny Solaris Urbino 12 dostarczono do bazy Zakładu Komunikacji Miejskiej 16 kwietnia. Zamontowano już m.in. kasowniki, wszyscy kierowcy sukcesywnie przechodzą szkolenia. Aktualnie ZKM czeka na zarejestrowanie i wydanie tablic rejestracyjnych pojazdów. Na początku maja nowe elektryczne autobusy wyjadą na sochaczewskie ulice.

Zakup elektrycznych „dwunastek” od Solarisa kosztował Sochaczew 7 741 620 PLN brutto. A to dało cenę jednostkową za elektrycznego Urbino 12 z osią elektryczną ZF AVE130 w wysokości 2 098 000 PLN netto. Cena ta obejmuje trzyletnią gwarancję całopojazdową oraz sześcioletnią na trwałość baterii trakcyjnych.

Bateryjny Urbino 12 w wersji sochaczewskiej umożliwia podróż 75 pasażerom, w tym 28 na fotelach Ster 8MU Ultra Light. Z niskiej podłogi mamy dostępnych 12 foteli. Dostęp na pokład tego w pełni niskopodłogowego pojazdu jest zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2. Zastosowano płaty drzwiowe firmy RAWAG, a ich napęd to urządzenia od BODE. Krótko mówiąc pakiet polski standard.

Elektryczne Urbino 12 dla Sochaczewa wyposażono w sterowanie impulsowe firmy Medcom. Solaris zastosował oś elektryczną ZF AVE130. Zabudowano w niej dwa asynchroniczne silniki trakcyjne, każdy o mocy 125 kW. Wysoka moc i doskonałe przyspieszenie gwarantowane. Producent z Bolechowa wyposażył każdy elektrobus w baterie Solaris High Energy, które mogą zmagazynować prąd o pojemności 208 kWh. Każdy z „jamników” jest przystosowany do ładowania przez złącze plug-in.

Na życzenie Sochaczewa
Kierowca może liczyć na naprawdę przyzwoite warunki pracy. A to za sprawą wydzielonej i w pełni odseparowanej od przestrzeni pasażerskiej kabiny. Jest ona zabudowana na pełnej szerokości autobusu (z dwoma niezależnymi wyjściami). W pełni regulowany kokpit, fotel ISRI oraz osobny nadmuch z klimatyzacji powodują, że prowadzący powinien mieć kolejne powody do zadowolenia.

Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewniają uchylne okna. Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana z pomocą agregatu firmy Spheros. Pasażerowie mogą podładować urządzenia mobilne dzięki obecności trzech ładowarek USB.

Dostawcą SIP-u jest mielecki R&G Plus. Każdy elektrobus jest wyposażony w trzy wyświetlacze zewnętrzne o wysokiej rozdzielczości. A wnętrze? Tutaj znajdujemy jedną tablicę LCD. Zastosowano monitor ETM23, na których prezentowana jest informacja liniowa oraz reklamy. Nie mogło oczywiście zabraknąć GPS i głosowego zapowiadania przystanków. Całością steruje autokomputer SRG6000P.”

Komentarze