Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Škoda i Solaris wydłużą gwarancję na trolejbusy dla Bratysławy. Jest ugoda z DPB

infobus
14.12.2025 17:05
0 Komentarzy

W grudniu 2025 r. Dopravný podnik Bratislava (DPB) poinformował o zawarciu porozumienia z konsorcjum Škoda–Solaris w sprawie reklamacji dotyczących nowych trolejbusów eksploatowanych w komunikacji miejskiej stolicy Słowacji.

Problemy techniczne w modelach Škoda 27Tr (18 m) oraz Škoda–Solaris Trollino 24 (24 m) doprowadziły do wzrostu liczby pojazdów wyłączonych z ruchu, co skłoniło przewoźnika do złożenia roszczeń gwarancyjnych. O podobnej historii z Otokarem (zakończonej trzema darmowym elektrobusami dla DPB) pisaliśmy już wcześniej w TransInfo. Tym samy Słowacy wyrastają w regionie na mistrzów egzekwowania umów. Warto się uczyć od najlepszych…

Rozkład jazdy

  1. Jakie dwie długości trolejbusów obejmowała reklamacja DPB?
  2. Jaką wartość mają darmowe części zamienne, które trafią do Bratysławy?
  3. Ile troljebusów trzyczłonowych Škoda–Solaris 24Tr zakupił DPB?
W grudniu 2025 r. Dopravný podnik Bratislava (DPB) poinformował o zawarciu porozumienia z konsorcjum Škoda–Solaris w sprawie reklamacji dotyczących nowych trolejbusów eksploatowanych w komunikacji miejskiej stolicy Słowacji.
W grudniu 2025 r. Dopravný podnik Bratislava (DPB) poinformował o zawarciu porozumienia z konsorcjum Škoda–Solaris w sprawie reklamacji dotyczących nowych trolejbusów eksploatowanych w komunikacji miejskiej stolicy Słowacji.

Dłuższa gwarancja i darmowe części

Zgodnie z osiągniętą ugodą DPB otrzyma bezpłatny pakiet części zamiennych o wartości ponad 500 tys. euro oraz dodatkowe 2 lata gwarancji na całą serię trolejbusów objętych kontraktem. Tym samym porozumienie między DPB a konsorcjum Škoda–Solaris kończy spór dotyczący usterek w nowych trolejbusach wykorzystywanych w transporcie publicznym Bratysławy. Choć przewoźnik nie ujawnił szczegółowej listy reklamowanych elementów, serwis imhd.sk wskazywał na szereg awarii skutkujących zwiększoną liczbą odstawień pojazdów, co wpływało na stabilność komunikacji miejskiej, zwłaszcza na liniach obsługiwanych trolejbusami bateryjnymi.

Zgodnie z ugodą producenci dostarczą bezpłatnie części zamienne pozwalające zabezpieczyć serwis, podnieść dyspozycyjność taboru i ograniczyć koszty utrzymania. Jednocześnie cała flota objęta umową otrzyma wydłużoną gwarancję o dwa lata, co w praktyce daje przewoźnikowi znacząco lepsze warunki ochrony technicznej.

Jak poinformował rzecznik DPB Jozef Vozár, działania te w pełni realizują roszczenia wynikające z procedur reklamacyjnych. Dyrektor DPB Martin Rybanský podkreślił, że ugoda przełoży się na „jeszcze bardziej niezawodny eksploatacyjnie transport publiczny” oraz niższe koszty utrzymania trolejbusów.

Bratysławska flota obejmuje 23 dwuczłonowe trolejbusy Škoda 27Tr oraz 16 trzyczłonowych pojazdów Škoda–Solaris Trollino 24Tr, zakupionych w ramach dwóch kontraktów o łącznej wartości przekraczającej 29 mln euro. To jeden z największych projektów modernizacji trolejbusowej infrastruktury w regionie, a pojazdy mają kluczowe znaczenie dla obsługi najbardziej obciążonych tras w komunikacji miejskiej.

Naszym zdaniem

Bratysława – podobnie jak wiele miast inwestujących w nowoczesny tabor zeroemisyjny – mierzy się z wyzwaniami typowymi dla pierwszych lat eksploatacji dużych dostaw. Ugoda z Škoda–Solaris jest rozwiązaniem korzystnym dla przewoźnika i pozwoli stabilizować pracę sieci trolejbusowej. Patrząc na dotychczasowe zakupy DPB, konsekwentnie inwestujące w trolejbusy niskopodłogowe i bateryjne, ugoda i wzmocnienie gwarancji może pozytywnie wpłynąć na dalsze decyzje taborowe miasta ws. współpracy z dotychczasowymi dostawcami.

W grudniu 2025 r. Dopravný podnik Bratislava (DPB) poinformował o zawarciu porozumienia z konsorcjum Škoda–Solaris w sprawie reklamacji dotyczących nowych trolejbusów eksploatowanych w komunikacji miejskiej stolicy Słowacji.
W grudniu 2025 r. Dopravný podnik Bratislava (DPB) poinformował o zawarciu porozumienia z konsorcjum Škoda–Solaris w sprawie reklamacji dotyczących nowych trolejbusów eksploatowanych w komunikacji miejskiej stolicy Słowacji.

Komentarze