Sitno po raz trzeci chce kupić autobusy ze wsparciem Polskiego Ładu. Już o jeden mniej
28 czerwca Gmina Sitno, znajdująca się w województwie lubelskim, ogłosiła przetarg na zakup czterech autobusów, które mają wzmocnić flotę transportową gminy.
Zamówienie obejmuje dostawę trzech autobusów o standardowej pojemności pasażerskiej oraz jednego autobusu przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych. O tym serialu zakupowym pisaliśmy już w InfoBusie wielokrotnie – ostatnio po otwarciu ofert w II podejściu.
Spis treści:
- Ile autobusów planuje zakupić Gmina Sitno w ramach najnowszego przetargu?
- Jaki jest przewidywany okres obowiązywania umowy na dostawę autobusów dla Gminy Sitno?
- Dlaczego Gmina Sitno unieważniła poprzednie postępowania przetargowe na zakup autobusów?
za trzecim razem
Zakres trzeciego zamówienia Sitna z dofinansowaniem z Polskiego Ładu został zredukowany do czterech pojazdów, co pokazuje, że gmina też chce już zakończyć te zakupy. Najnowszy kontrakt opiewa na dostawę:
- trzech autobusów MAXI, z których każdy powinien posiadać od 45 do 50 miejsc siedzących, wliczając miejsce dla kierowcy, oraz minimum 10 miejsc stojących. Wszystkie fotele pasażerskie muszą być ustawione przodem do kierunku jazdy i wyposażone w pasy bezpieczeństwa.
- jeden autobus MINI do przewozu osób niepełnosprawnych: Pojazd ten musi mieć do 25 miejsc siedzących z kierowcą, wyposażonych w pasy bezpieczeństwa, oraz być zaopatrzony w wewnętrzną windę dla osób niepełnosprawnych.
Przewidywany okres obowiązywania umowy wynosi 12 miesięcy od momentu jej podpisania. Wykonawca musi wykazać się odpowiednim doświadczeniem, dostarczając co najmniej jeden autobus o wartości minimum 500 000,00 zł brutto w ciągu ostatnich trzech lat.
Na propozycje od producentów autobusów Sitno czeka do 30 września. Jedynym kryterium oceny ofert będzie cena.
Szczegóły na https://sitno.ezamawiajacy.pl/pn/sitno/demand/notice/public/140026/details
Za drugim razem
11 czerwca Urząd Gminy Sitno otworzył dwie oferty w przetarg na dostawę czterech autobusów klasy II kategorii MAXI i minibusu dla niepełnosprawnych. Od:
- ABP Bus & Coach na kwotę 5.063.910,00 PLN brutto / 4.117.000 PLN netto – prawdopodobnie za autobusy Iveco Crossway 12 i minibus Iveco Daily
- Bus Trans Technik na kwotę 4.976.580,00 PLN brutto / 4.046.000 PLN netto – prawdopodobnie za autobusy Otokar Territo i minibus Navigo U.
Z kolei budżet wynosił tyle samo co w „jedynce”, czyli 4.387.500 PLN brutto. To oznaczało przekroczenie budżety i dlatego 2 lipca samorząd zadecydował o unieważnieniu postępowania. Dodajmy tylko, że wówczas komisja przetargowa miała ocenić te oferty według tylko dwóch kryteriów: ceny – 60 pkt, okresu gwarancji – 40 pkt. za 48 miesięcy bez limitu km.
ZA PIERWSZYM RAZEM
W pierwszym podejściu Sito czekało na oferty do 18 marca. Zgłosiła się tylko firma ABP Bus & Coach z ceną 6.078.844,50 PLN brutto za autobusy Crossway i jeden minibus na bazie Iveco Daily. Do tego firma zadeklarowała 36 m-cy gwarancji na te pojazdy. Z kolei budżet wynosi tyle samo co w „dwójce” 4.387.500 PLN brutto. Przy takim przekroczenie budżetu przetarg unieważniono.
To jednak nie koniec taborowej epopei Sitna. Przypomnijmy, że 16 listopada 2023 r. lubelski gmina anulowała powtórzony przetargu na dostawę dwóch autobusów elektrycznych oraz ładowarek. Za pierwszym razem nie udało się, bowiem nikt nie złożył oferty i zamówienie unieważniono. Natomiast za drugim Sitno otrzymało to, co liczyło od początku, czyli dwie konkurencyjne oferty, ale tez powyżej budżetu – od:
- Solaris Bus & Coach na sumę 5.522.700 PLN brutto / 4.490.000 PLN netto, co daje jednostkowy koszt Urbino 9 LE electric na poziomie 2.245.000 PLN netto;
- ARP E-Vehicles na sumę 5 535 000 PLN brutto / 4.500.000 PLN netto, co daje jednostkowy koszt Pilea 10E electric na poziomie 2.250.000 PLN netto.
Zamawiający, tak jak w I przetargu, miał ocenić wykonawców z uwzględnieniem tylko dwóch kryteriów: ceny – 60 pkt, okresu gwarancji – 48 miesięcy bez limitu km – 40 pkt. Natomiast pojawiło się jedno „ale”. Budżet zamawiającego. Wynosił on tylko 3.900.000 PLN brutto / 3.170.731,70, co daje jednostkową ceną elektrobusu na poziomie 1.585.365,85 PLN netto. To koszt zakupu elektrycznego minibus, a nie midibusu. Zapowiada się „trzeci raz”, gdyż gmina ma dofinansowanie na ten cel z II edycji „Zielonego Transportu Publicznego”, ale kiedy on nastąpi? Nie wiadomo.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze