Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Setra po raz trzeci zdobywa prestiżowy tytuł „Coach of the Year 2026”. Dla S 516 HDH

infobus
04.10.2025 09:02
0 Komentarzy

3 października – podczas uroczystej gali na targach Busworld – ogłoszono, że Setra S 516 HDH otrzymała tytuł „Coach of the Year 2026„!

To prestiżowe wyróżnienie podkreśla pozycję legendarnej marki autokarowej w Europie i jest przede wszystkim docenieniem wkładu producenta w rozwój autobusów turystycznych. O konkurentach – Neoplan Skyliner i Iveco Evadys oraz Coach Euro Test – pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Który model autokaru zdobył tytuł „Coach of the Year 2026”?
  2. Jaką pojemność silnika i moc nominalną oferuje Setra S 516 HDH?
  3. Który polski przewoźnik posiada we flocie ponad 120 autokarów marki Setra, w tym modele S 516 HDH?
Setra po raz trzeci zdobywa prestiżowy tytuł "Coach of the Year 2026".
Setra po raz trzeci zdobywa prestiżowy tytuł „Coach of the Year 2026”.

Coach of the Year 2026!

Nagroda Coach of the Year przyznawana jest co dwa lata i dotyczy modeli autokarów ocenianych pod kątem innowacji technicznych, komfortu, ekonomii eksploatacji i bezpieczeństwa (konkurs Bus & Coach of the Year). Jury – składające się z dziennikarzy, w tym Zbigniewa Rusaka z redakcji TransInfo – wybiera spośród modeli zgłoszonych przez producentów. Coach Euro Test jest areną testów porównawczych, po których wyłania się zwycięski autokar. Tytuł ten tradycyjnie jest wręczany podczas Busworld Europe i tak stało się i tym razem.

Tytuł Coach of the Year dla S 516 HDH to nie tylko prestiż – to sygnał dla operatorów, że Setra nadal potrafi łączyć technologię, komfort i ekonomię w autokarach turystycznych klasy premium. Wyróżnienie może wpływać nie tylko na marketing, ale i decyzje zakupowe flot. W najbliższych latach obserwować będziemy, czy konkurencja podejmie wyzwanie, a także jak Setra rozwinie serię HDH, wprowadzając dalsze innowacje w napędach, oszczędności paliwowe i systemy wspomagające prowadzenie.

Dodajmy, że marka Setra ma bogatą historię w konkursie Coach of the Year, który organizowany jest od 1989 roku i co dwa lata nagradza najlepsze autokary w Europie. Prestiżowe wyróżnienie trafiało już kilkukrotnie do modeli tej marki – w 1993 roku tytuł zdobyła Setra S 315 HDH, a w 2014 roku jury uhonorowało Setrę S 515 HD z rodziny ComfortClass/TopClass. Wyróżnienia te budowały pozycję Setry jako producenta autokarów klasy premium, pioniera w dziedzinie komfortu, bezpieczeństwa i innowacji technologicznych. Każdy sukces nie tylko wzmacniał marketingowy wizerunek marki, ale też podkreślał jej rolę w kształtowaniu standardów w segmencie turystycznym i premium. Udział w testach konkursowych dawał producentowi możliwość zaprezentowania w praktyce nowoczesnych rozwiązań technicznych i porównania ich z ofertą konkurencji, a zwycięskie modele często stawały się flagowymi autokarami w swojej klasie.

Dane techniczne i zalety modelu

Wersja S 516 HDH prezentuje się imponująco w specyfikacji technicznej. Ma długość 13 325 mm, szerokość 2 550 mm, wysokość 3 880 mm i konfigurację trzech osi. Napęd stanowi silnik Mercedes-Benz OM 471 (12,8 l, Euro VI), oferujący moc nominalną 375 kW (około 510 KM) i moment obrotowy 2 500 Nm. Przestrzeń bagażowa w typowym układzie to około 11,4 m³.

Model 516 HDH plasuje się jako „złoty środek” w gamie TopClass HDH – między wersjami S 515 a S 517 – oferując dobry kompromis między pojemnością, komfortem i manewrowością. Systemy bezpieczeństwa i asysty kierowcy to między innymi Active Brake Assist (wersje klasy 5 i wyższe), Active Drive Assist 2, Sideguard Assist oraz systemy kamer 360°. Daimler podkreśla, że wnętrze zostało zmodernizowane – wykończenie, systemy multimedialne, komfort pasażerów – wszystko celuje w segment premium.

Na drogach

Autobus Setra S 516 HDH, nagrodzony w konkursach branżowych, nie jest jedynie wizytówką katalogów producenta – to także realny element floty największych polskich przewoźników dalekobieżnych. Jednym z nich jest firma Sindbad, która od lat opiera swoją działalność właśnie na marce Setra.

Przewoźnik posiada ponad 120 autokarów, z czego zdecydowana większość to pojazdy tej marki, w tym także egzemplarze S 516 HDH. W ostatnich latach Sindbad regularnie inwestował w nowe modele TopClass i ComfortClass, zamawiając m.in. pojazdy z systemem Active Drive Assist, który wspiera kierowców w utrzymywaniu pasa ruchu i poprawia bezpieczeństwo jazdy na długich trasach. Dzięki temu flota przewoźnika uchodzi za jedną z najnowocześniejszych w Europie, a autokary Setra stanowią jej flagowy element – łączący komfort pasażera z technologiami ułatwiającymi pracę kierowców

Na rynku używanych pojazdów Setra S 516 HDH (różne konfiguracje) występuje w ofertach – np. pojawiają się egzemplarze z lat 2015–2018, z przebiegami rzędu kilkuset tysięcy kilometrów. Nowe wersje dostępne są w katalogach Setra / Daimler, z konfiguracjami dla flot VIP, turystycznych i operatorskich, w tym także w układzie siedzeń 2+1.

Nowa Setra TopClass triumfuje: S 516 HDH z tytułem „Coach of the Year 2026"!
Nowa Setra TopClass triumfuje: S 516 HDH z tytułem „Coach of the Year 2026″!

Komentarze