TransInfo|Infobus|Producenci|Scania podsumowała autobusowo rok 2024. 50% aktywności na rynkach Ameryki Łacińskiej
Scania podsumowała autobusowo rok 2024. 50% aktywności na rynkach Ameryki Łacińskiej
infobus
10.03.2025 13:04
0 Komentarzy
Scania podsumowała autobusowo rok 2024. 50% aktywności na rynkach Ameryki Łacińskiej
Scania w 2024 roku odnotowała dobre wyniki operacyjne i finansowe, kontynuując jednocześnie postęp w zakresie zrównoważonego transportu.
W ramach segmentu autobusowego firma skupiła się na innowacyjnych rozwiązaniach i dostosowaniu swojej oferty do wymagań współczesnej mobilności. Pamiętajmy, że w przypadku Scanii (jak i Volvo) pojęcie „autobus” obejmuje także podwozia, które aktualnie dominują w autobusowym portfolio obu firm.
Rozkład jazdy:
- Jakie były globalne dostawy autobusów i podwozi Scanii w 2024 roku?
- Jakie wyzwania związane z elektryfikacją segmentu autobusowego napotkała Scania?
- Jakie strategie i rozwiązania Scania wdraża w celu przyspieszenia transformacji w kierunku zrównoważonego transportu?
Dostawy autobusów i podwozi
- Dostawy pojazdów : W 2024 roku Scania dostarczyła łącznie 102 069 pojazdów, z czego 5% stanowiły autobusy i autokary.
- Segment autobusowy: W strukturze globalnych dostaw za rok 2024 roku wygląda tak:
- 50% pojazdów trafiło na rynek Ameryki Łacińskiej,
- 30% do Europy,
- 11% do Afryki i Oceanii,
- 9% do Azji.
- Zeroemisyjne pojazdy (ZEV): Scania dostarczyła 266 pojazdów zeroemisyjnych, co oznacza wzrost o 8% rok do roku.
Zrównoważony Transport
Scania podkreśla znaczenie ekologicznych rozwiązań w segmencie autobusowym, rozwijając technologie napędowe o niższej emisji i wspierając transformację w kierunku transportu neutralnego klimatycznie.
- Nagrody i wyróżnienia:
- Scania zdobyła Sustainable Bus Award 2025 w kategorii autokarów za model Scania Touring LBG/LNG, który może być zasilany gazem ziemnym lub biogazem.
- To rozwiązanie pozwala na stopniowe przejście na odnawialne źródła energii bez konieczności dużych inwestycji w nową infrastrukturę.
- Elektryfikacja segmentu autobusowego:
- Scania kontynuuje rozwój elektrycznych autobusów miejskich i międzymiastowych, jednak firma zauważa wyzwania związane z infrastrukturą ładowania i kosztami operacyjnymi.
- Współpraca z operatorami transportowymi oraz inwestycje w stacje ładowania mają na celu przyspieszenie procesu elektryfikacji.
- Napędy alternatywne:
- Scania rozwija autobusy na biopaliwa i gaz ziemny, które stanowią pomostową technologię przed pełną elektryfikacją.
- Nowe modele pozwalają operatorom zmniejszyć emisję CO₂ o nawet 90% w porównaniu do tradycyjnych autobusów z silnikiem Diesla.
Wyzwania i Perspektywy
Jak widać, Scania w 2024 roku osiągnęła dobre wyniki w segmencie autobusowym, jednak zmagała się z wyzwaniami związanymi z elektryfikacją i infrastrukturą. Najważniejsze problemy to:
- Opóźnienia w dostawach: Problemy związane z wdrażaniem nowego oprogramowania i zwiększoną złożonością produkcji elektrycznych pojazdów wpłynęły na tempo dostaw.
- Brak infrastruktury ładowania: Rozwój pojazdów elektrycznych jest ograniczony przez wolne tempo budowy stacji ładowania.
- Zwiększające się koszty operacyjne: Inflacja i rosnące ceny surowców wpływają na całkowity koszt posiadania (TCO) elektrobusów, co opóźnia decyzje zakupowe operatorów transportu publicznego.
Mimo to firma ambitne plany w segmencie autobusowym. To:
- Nowe modele: Rozwój bardziej efektywnych jednostek napędowych i zoptymalizowanych układów hybrydowych oraz elektrycznych.
- Ekspansja rynkowa: Wzrost udziału w Ameryce Łacińskiej, gdzie Scania jest liderem w segmencie niskoemisyjnych pojazdów miejskich.
- Rozwój usług cyfrowych: Inteligentne systemy zarządzania flotą, monitoring zużycia paliwa i systemy wsparcia kierowców.
Zostało jeszcze 90% artykułu.
Aby czytać dalej, dołącz do subskrybentów TransInfo.pl już teraz!
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Masz już subskrypcję?
Więcej z Działu Kontrakty
Więcej z Działu Pasażer
Awantury w autobusach miejskich w okresie świątecznym: Lublin i Warszawa
Pasażerza darmo
29.12.2024
Bilety FlixBusa do kupienia w placówkach Poczty Polskiej
Pasażerza darmo
02.12.2024
Warszawa: Koniec linii autobusowej 522. Przez tramwaj do Wilanowa
Pasażerza darmo
01.11.2024
Policja poszukuje mężczyzny, który zniszczył drzwi autobusu w Katowicach
Pasażerza darmo
29.08.2024
Więcej z Działu Prawo
Pomorskie: Na DK6 autobus szkolny z dziećmi zjechał do rowu
Prawoza darmo
22.05.2025
Wypadek w Pszowie: Skuterem wjechał pod autobus komunikacji miejskiej
Prawoza darmo
16.05.2025
Więcej z Działu Przewoźnicy
MPK Kraków ma mistrza autobusowej kierownicy 2025. Mateusz Mucha!
Przewoźnicyza darmo
18.06.2025
Pierwsze autokary LNG w sieci FlixBusa Polska. Na trasie Kraków-Praga
Przewoźnicyza darmo
28.05.2025
Komentarze