Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Scania modernizuje swoje podwozia pod autobusy elektryczne. Nowe silniki

infobus
16.03.2025 13:02
0 Komentarzy

12 marca 2025 roku firma Scania ogłosiła wprowadzenie na rynek szeregu nowych komponentów przeznaczonych dla segmentu autobusów elektrycznych.

Wśród premierowych rozwiązań znalazły się cztery nowe silniki elektryczne o mocach od 240 kW do 330 kW, nowa konfiguracja trójpakietowego zestawu baterii oraz nowy tylny interfejs ładowania, umożliwiający ultraszybkie uzupełnianie energii.

Rozkład jazdy:

  1. Jaką maksymalną moc ładowania oferuje nowy tylny interfejs ładowania w autobusach elektrycznych Scania?
  2. Ile nowych silników elektrycznych wprowadziła Scania i w jakich zakresach mocy?
  3. Jakie korzyści dla operatorów autobusowych ma nowa konfiguracja baterii w układzie trzech pakietów?
Scania prezentuje nowe komponenty dla autobusów elektrycznych
Scania prezentuje nowe komponenty dla autobusów elektrycznych

Serce elektrobusu

Nowe silniki elektryczne zostały zaprojektowane z myślą o różnych warunkach eksploatacyjnych, oferując zwiększoną wydajność i lepsze właściwości jezdne nawet w wymagających sytuacjach. Energia elektryczna zgromadzona w baterii zapewnia dodatkowy moment obrotowy, a falownik przekształca napięcie stałe z akumulatora w trójfazowy prąd zmienny, który zasila jednostkę napędową.

Tak przetworzona energia trafia do silnika elektrycznego, który steruje zarówno prędkością, jak i momentem obrotowym, a jeden układ olejowy pełni podwójną funkcję – chłodzi silnik i smaruje przekładnię.

Jak zaznaczyła Anna Ställberg, szefowa działu Urban Solutions for People Transport Solutions w Scania Group:

„Wiemy, że operatorzy autobusowi stoją przed wyzwaniem godzenia regulacji emisyjnych z wymaganiami operacyjnymi transportu elektrycznego. Kluczowe aspekty to zapotrzebowanie na moc, elastyczność, czas ładowania, efektywność energetyczna i zasięg pojazdów.”

„Nowe rozwiązania w zakresie silników elektrycznych, akumulatorów i systemów ładowania zostały opracowane z myślą o tych wyzwaniach i stanowią odpowiedź zarówno na potrzeby klientów, jak i nasze cele zrównoważonego rozwoju.”

Scania prezentuje nowe komponenty dla autobusów elektrycznych
Scania prezentuje nowe komponenty dla autobusów elektrycznych

Nowa konfiguracja baterii i ultraszybkie ładowanie

Scania wprowadziła również nową konfigurację baterii w układzie trzech pakietów, zapewniającą większą elastyczność i dłuższy zasięg.

Dodatkowo, firma zaprezentowała drugi interfejs ładowania, przeznaczony do montażu w tylnej części autobusów elektrycznych. Dzięki temu klienci będą mogli ładować swoje pojazdy z mocą do 325 kW, co oznacza wzrost aż o 195 kW w porównaniu do dotychczasowej przedniej opcji ładowania, której maksymalna moc wynosiła 130 kW.

Nowe rozwiązania oferowane przez Scanię mają na celu nie tylko poprawę wydajności i optymalizację zużycia energii, ale również dostosowanie floty autobusowej do przyszłych standardów zrównoważonego transportu.

Komentarze