Scania modernizuje swoje podwozia pod autobusy elektryczne. Nowe silniki
12 marca 2025 roku firma Scania ogłosiła wprowadzenie na rynek szeregu nowych komponentów przeznaczonych dla segmentu autobusów elektrycznych.
Wśród premierowych rozwiązań znalazły się cztery nowe silniki elektryczne o mocach od 240 kW do 330 kW, nowa konfiguracja trójpakietowego zestawu baterii oraz nowy tylny interfejs ładowania, umożliwiający ultraszybkie uzupełnianie energii.
Rozkład jazdy:
- Jaką maksymalną moc ładowania oferuje nowy tylny interfejs ładowania w autobusach elektrycznych Scania?
- Ile nowych silników elektrycznych wprowadziła Scania i w jakich zakresach mocy?
- Jakie korzyści dla operatorów autobusowych ma nowa konfiguracja baterii w układzie trzech pakietów?
Serce elektrobusu
Nowe silniki elektryczne zostały zaprojektowane z myślą o różnych warunkach eksploatacyjnych, oferując zwiększoną wydajność i lepsze właściwości jezdne nawet w wymagających sytuacjach. Energia elektryczna zgromadzona w baterii zapewnia dodatkowy moment obrotowy, a falownik przekształca napięcie stałe z akumulatora w trójfazowy prąd zmienny, który zasila jednostkę napędową.
Tak przetworzona energia trafia do silnika elektrycznego, który steruje zarówno prędkością, jak i momentem obrotowym, a jeden układ olejowy pełni podwójną funkcję – chłodzi silnik i smaruje przekładnię.
Jak zaznaczyła Anna Ställberg, szefowa działu Urban Solutions for People Transport Solutions w Scania Group:
„Wiemy, że operatorzy autobusowi stoją przed wyzwaniem godzenia regulacji emisyjnych z wymaganiami operacyjnymi transportu elektrycznego. Kluczowe aspekty to zapotrzebowanie na moc, elastyczność, czas ładowania, efektywność energetyczna i zasięg pojazdów.”
„Nowe rozwiązania w zakresie silników elektrycznych, akumulatorów i systemów ładowania zostały opracowane z myślą o tych wyzwaniach i stanowią odpowiedź zarówno na potrzeby klientów, jak i nasze cele zrównoważonego rozwoju.”
Nowa konfiguracja baterii i ultraszybkie ładowanie
Scania wprowadziła również nową konfigurację baterii w układzie trzech pakietów, zapewniającą większą elastyczność i dłuższy zasięg.
Dodatkowo, firma zaprezentowała drugi interfejs ładowania, przeznaczony do montażu w tylnej części autobusów elektrycznych. Dzięki temu klienci będą mogli ładować swoje pojazdy z mocą do 325 kW, co oznacza wzrost aż o 195 kW w porównaniu do dotychczasowej przedniej opcji ładowania, której maksymalna moc wynosiła 130 kW.
Nowe rozwiązania oferowane przez Scanię mają na celu nie tylko poprawę wydajności i optymalizację zużycia energii, ale również dostosowanie floty autobusowej do przyszłych standardów zrównoważonego transportu.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze